Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NMijn externe schijf koppelen  (gelezen 1223 keer)

ellepel

  • Gast
NMijn externe schijf koppelen
« Gepost op: 2009/06/11, 10:50:10 »
Hallo,

Mijn vraag is als volgt; ik heb Ubuntu maar op de hele pc geherinstalleerd omdat die Windows toch elke keer vast loopt en problemen geeft. Eerder had ik ook Ubuntu erop staan maar dan in Windows. Nu heb ik alleen het volgende probleem. Alleen bestanden die op de schijven stonden ben ik kwijt natuurlijk, maar goed daar valt niks aan te doen. Het volgende is echter wel een probleem. Mijn externe schijf met belangrijke data kan Ubuntu niet koppelen. Ik krijg de optie, naar Windows toe om hem vervolgens goed los te koppelen....maar dat kan niet meer. Enm de andre optie snap ik niet zo goed. Kan iemand me helpen om mijn externe schijf weer werkend te maken hahaha.

Ik hoop snel iets te horen, zodat ik verder kan werken.

groetjes Elvera

Offline dobby9

  • Lid
Re: NMijn externe schijf koppelen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/11, 11:40:40 »
Wordt het helemaal niet herkend ?
Aangezien ik de Engelse versie gebruikt staat hij niet by Places>Mycomputer ?
Wordt het wel door de BIOS herkend ?
Als het wel door de BIOS wordt herkend maar niet bij MyCOmputer staat zal het handmatig gemount moeten worden.
Standaard in linux is dan dat alleen root of su sudo dat kan , waarbij ingedachte moet worden gehouden dat men  in linux geen schijf mount
maar een bestandstype .
Ga op de CLI staan als root of sudo of su en geef het commando man mount of mount help en het staat er hoe jij het moet doen.

met vr gr

dobby9
 

Offline Mikkel

  • Lid
Re: NMijn externe schijf koppelen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/11, 15:07:08 »
Mijn externe schijf met belangrijke data kan Ubuntu niet koppelen. Ik krijg de optie, naar Windows toe om hem vervolgens goed los te koppelen....maar dat kan niet meer. Enm de andre optie snap ik niet zo goed.

Het eenvoudigste is om die externe harde schijf aan te sluiten op de Windows-computer van een vriend/kennis/buur en de externe dan via het bijbehorende pictogram rechts onderin het Systeemvak, 'veilig te verwijderen'. Ook in Ubuntu moet je zo'n externe schijf altijd eerst ontkoppelen voor je de stekker ervan uit de computer trekt.

Heb je geen mogelijkheid van 'even aansluiten op de pc van een ander', maak dan even een schermafdruk van het bericht dat Ubuntu geeft wanneer je de externe aansluit, dan kan iemand hier je vertellen hoe je die schijf weer in Ubuntu aan de praat krijgt.

Re: NMijn externe schijf koppelen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/11, 15:52:21 »
Wat is precies de foutmelding als je hem aankoppelt?