Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ondersteuning wireless keyboards  (gelezen 1914 keer)

Ondersteuning wireless keyboards
« Gepost op: 2010/12/02, 18:35:52 »
"Bezin voor je begint"  een oude zegswijze maar ze klopt wel denk ik lol.

Ik zou een keyboard willen aankopen om op mijn laptop te koppelen.
Omwille van praktische redenen zou ik een Genius wireless keyboard willen aankopen en gebruiken.

MAAR ! Is er wel ondersteuning voor zulke hardware met Ubuntu 10.04 ?

Ik heb wat gegoogeld maar kan niets vinden dat hiermee betrekking had, vandaar mijn
vraag aan de forumleden...
Iemand ervaring daarmee?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ondersteuning wireless keyboards
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/02, 19:57:17 »
Ik weet niet welk type je wilt kopen, bij degene in de eerste post werkt dit model http://lovinglinux.ubuntuforums.org/showthread.php?t=854586
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ondersteuning wireless keyboards
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/03, 12:42:40 »
@gijs: thx dat geeft alvast een bemoedigend gevoel !alleen verschilt het type van kb met het ding dat ik zou willen aankopen; maar ik neem aan dat de hardware op cosmetic looks na niet zoveel vernieuwd zal zijn. Nu heb ik inderhaast vergeten op te schrijven welk type het precies is ... Dan toch maar een gokje;
desnoods de driver via Wine of iets dergelijks installeren.

Kerstmis !!!!! Eindelijk weet ik een gepast kado !! lol

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ondersteuning wireless keyboards
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/03, 12:56:39 »
Waarom zou het niet werken??De ontvanger verandert het in gewone keyboard(en muis) signalen....Dus het enige wat je moet hebben is een ingang voor een extern keyboard....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ondersteuning wireless keyboards
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/03, 14:57:54 »
Gewoon op internet bestellen en als het niet werkt terugsturen. Want dat mag bij internetwinkels binnen zoveel dagen. Is wettelijk geregeld.

Offline culann

  • Lid
Re: Ondersteuning wireless keyboards
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/03, 15:54:05 »
Zelf heb ik een goedkoop draadloos multimediatoetsenbord met draadloze muis. Geen enkel probleem binnen ubuntu ervaren, alle toetsen werken gewoon. Het merk weet ik zo 1 2 3 niet, volgens mij een trust toetsenbord. (ben nu niet thuis) Maar wel is het zo dat bij dualboot, bij mij tenminste, het toetsenbord niet werkt (zou kunnen dat dat aan de biosinstellingen ligt, maar daar heb ik weinig vestand van, en me ook niet in verdiept...) dus bij opstarten kan ik niet van distributie veranderen. Dat is misschien wel even iets om rekening mee te houden eventeel.

Re: Ondersteuning wireless keyboards
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/03, 21:59:36 »
Kan,maar dat ligt dan niet echt aan het draadloos zijn......
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.