Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution aanvaard paswoord mail niet  (gelezen 362 keer)

Evolution aanvaard paswoord mail niet
« Gepost op: 2016/01/10, 08:00:38 »
Dag allemaal,

ik heb een gmail adres en ik laat de mails daarvan binnenkomen in Evolution. Nu wil Evolution mijn paswoord weten, ik typ het paswoord van mijn gmail adres daar in en hij blijft altijd maar zeggen dat het paswoord niet klopt, terwijl het wel juist is.

Wat kan ik daar aan doen? Waar kan je eigenlijk de sleutelbos vinden, want hij vraagt dan om het paswoord aan de sleutelbos toe te voegen maar ik heb nooit geweten waar die sleutelbos zit.

Ik had in mijn gmail account online mijn beveiligingsinstellingen bekeken. Daar stond als gebruikte programma Thunderbird. Ik heb dat verwijderd. Komt het daardoor dat hij nu begint te zagen over dat paswoord?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt voor alle hulp.

Groetjes,
Els

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Evolution aanvaard paswoord mail niet
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/10, 08:35:35 »
Nu wil Evolution mijn paswoord weten, ik typ het paswoord van mijn gmail adres daar in en hij blijft altijd maar zeggen dat het paswoord niet klopt, terwijl het wel juist is.
Als je “Authenticatie in twee stappen” gebruikt moet je voor Evolution niet je gmail wachtwoord maar een app-password gebruiken:

https://security.google.com/settings/security/apppasswords
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Evolution aanvaard paswoord mail niet
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/10, 10:12:03 »
Ik heb alleen een paswoord als inlog, niet die authentificatie in 2 stappen.

Re: Evolution aanvaard paswoord mail niet
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/11, 07:56:46 »
Ik heb ondertussen een nieuw paswoord aangemaakt maar Evolution vertikt het om het paswoord te aanvaarden.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Evolution aanvaard paswoord mail niet
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/11, 14:14:40 »
Hier staat wat troubleshooting informatie van gmail zelf. Controleer vooral ook of je account is ingesteld om ook "minder beveiligde apps" toegang te geven tot je account.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Evolution aanvaard paswoord mail niet
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/11, 17:15:34 »
Er wordt nu misschien gezocht naar spijkers terwijl het eb is, maar.. welk password wil Evolution weten?
Voor Evolution of voor Gmail?
Vanwege startpost:
Citaat
Nu wil Evolution mijn pasword weten
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523