Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan formatteren media player nut hebben?  (gelezen 1874 keer)

Offline indiana

  • Lid
Kan formatteren media player nut hebben?
« Gepost op: 2013/04/17, 18:26:43 »
Mijn mediaspeler heeft nu toch wel erg vaak moeite om xvid-bestanden af te spelen. Volgens de specificaties zou hij deze codecs moeten kunnen afspelen: Xvid, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4.  En dan doet hij dus meestal ook, maar nu dus toch een aantal xvid bestanden die hij in het geheel niet kan afspelen. Vraag me af wat de oorzaak zou kunnen zijn en of formatteren kan helpen. Toen ik hem op marktplaats kocht bleek hij geformatteerd in NTFS. Toen kon hij helemaal niks. Toen heb ik hem geformatteerd in FAT32 (door omstandigheden in windows) en werkte hij wel. Maar nu blijkt nog niet voor 100%. Kan formatteren nut hebben, of moet ik het mogelijk in een andere hoek zoeken?

Offline joop905

  • Lid
Re: Kan formatteren media player nut hebben?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/17, 18:31:02 »
Welke Ubuntuversie gebruik je!

Offline indiana

  • Lid
Re: Kan formatteren media player nut hebben?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/17, 18:33:17 »
^Nou, sinds vanmiddag de laatste. :) Maar daarvoor de laatste 1,5 a 2 jaar niet geupdate.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kan formatteren media player nut hebben?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/17, 18:46:20 »
Meld eens om welke mediaspeler het gaat. Videoformaatondersteuning van mediaspelers kan krakkemikkig zijn. Mijn Samsung Smart TV (ook niet van het oudste of goedkoopste) blijkt bijvoorbeeld hangen bij mkv videobestanden van recente makelij. Transmuxen met opties  "--engage no_cue_duration --engage no_cue_relative_position" helpt dan wel, maar het is aan de arme gebruiker om dat allemaal maar uit te vissen.

.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/17, 18:48:33 »
.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 12:18:09 door Max Null »

Offline indiana

  • Lid
Re: Kan formatteren media player nut hebben?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/17, 19:04:39 »
Het gaat om deze: http://www.mediacentershop.nl/product/47208/conceptronic-grab-n-go-500-gb-tv-media-player-plus-sata.html#product_specifications

Video containers: AVI, MPG, VOB

Video codecs: Xvid, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4

Dat defragmenteren kan ik idd sowieso wel is proberen.  De hardware kan ook best wel traag zijn, maar aangezien hij de meeste xvid bestanden prima afspeelt, zal het dan ook wel zo zijn dat de bestanden die niet afgespeeld worden idd in een hoge bitrate gecodeerd zijn.


Offline vanadium

  • Lid
Re: Kan formatteren media player nut hebben?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/17, 19:23:04 »
"Schijf hapert soms" staat er in de reviews. Defragmenteren kan inderdaad dit euvel helpen verbeteren. Daarnaast zal je inderdaad moeten opletten dat de video's voldoende "licht" zijn. mpeg-2 (de DVD codec) vraagt heel wat minder processorkracht dan mpeg4. Voor mpeg4 (of xvid) zullen er inderdaad beperkingen zijn aan de resolutie en bitrate van het materiaal.

Offline indiana

  • Lid
Re: Kan formatteren media player nut hebben?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/17, 21:28:11 »
Zie in het menu van de mediaspeler nu idd dat de video´s die hij afspeelt een resolutie hebben van 624bij352 en degenen die niet willen, hebben een resolutie van 768bij432. Zal dus wel net te veel van het goede zijn. Eerst dacht ik nog ff dat het misschien te maken heeft met de eenvoudige composietkabels en dat het met componentkabels eventueel wel wil. Maar de video start simpelweg niet op, wat neem ik aan wel moet betekenen dat de mediaspeler zelf er niet tegen opgewassen is.

Heb hem trouwens eerst geformatteerd, maar heeft dus geen effect gehad.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kan formatteren media player nut hebben?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/18, 09:34:15 »
768 bij 432 is inderdaad al "zwaar" naar vroegere standaarden. Als je dit alles afspeelt op een klassieke beeldbuis, dan ziet 624x352 er praktisch even goed uit, en zet je de video's best om (origineel eventueel bijhouden voor later als je nieuwere afspeelapparatuur hebt).

.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/18, 12:57:01 »
.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 12:18:33 door Max Null »