Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Linux versie voor makkelijk gebruik?  (gelezen 6466 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke Linux versie voor makkelijk gebruik?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/08/25, 00:43:51 »
XUBUNTU simpel toch ,en in April 2012 een LTS versie.

Niet aan gedacht er is een Xubuntu 10.04 LTS versie.
Die kan ik ook nog proberen.

Ik heb nu Ylmf OS draaien maar die is niet 100% Nederlands.
Tevens draait de laptop toch niet zo snel als dat ik dacht en ik ga er zo Bodhie op zetten en kijken hoe Vistaus de vertaling heeft gedaan.

Bodhie komt ook op de P3 die ik hier heb staan.

Kan een dock maken met daarin al de spellen en de afsluit knop in de balk en de rest weg halen en dan eens kijken hoe die het doet.
Ylmf OS ziet er wel leuk uit en op zich draait het best goed. Eigenlijk best een aanrader voor nieuwe gebruikers die XP gewend zijn en half Nederlands en Engels niet erg vinden. Alles is makkelijk terug te vinden en het zit logisch in elkaar.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke Linux versie voor makkelijk gebruik?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/08/25, 23:09:57 »
Ik heb het volgende geprobeerd op de laptop.
Bodhielinux
Ylmf OS
Xubuntu 10.04 32bit.

Nu weet ik wat goed draait op dat systeem en wat ik aan kan passen.
Ik wil nu nog Lubuntu proberen en niet kijken hoe het draait want alle andere 3 draaide goed op het systeem maar meer om te kijken hoe het in elkaar zit en hoe aan te passen.
Op dit moment valt BodhieLinux af ondanks dat het eigenlijk zeer goed draaide.

Xubuntu staat er nu op en het draait goed, Ylmf draaide ook zeer goed.
Ik denk dat ik als ik weet hoe Lubuntu werkt, ik 2 systemen uit kies en er op zet en ze beide laat proberen.
Ik zit ook nog aan Ubuntu 10.04 te denken en dat om te bouwen naar een soort Ylmf omdat de vertaling helemaal goed is. Tevens kan ik het maken zoals ze het willen. Gnome 2 geeft in 10.04 wat meer mogelijkheden dan Xfce in 10.04 doet.

Ik moet wel zeggen dat ik best onder de indruk ben van Xubuntu 10.04 en hoe het draait en je kunt goed zien dat de laatste versie op die versie is door gebouwd is.


Bodhie is mij eigenlijk zeer goed bevallen en ook de info om alles in te stellen is zeer goed.
Vistaus, nu de site nog vertalen. ;)
Had nog wel wat Engelse termen in Bodhie maar wat vertaald was en dat was het meeste was goed gedaan.
Ik zet het hier op een oude pc.
Ik mis wel een software centrum. Maarja je kunt niet alles hebben maar voor oude systemen en zo is het super.




Re: Welke Linux versie voor makkelijk gebruik?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/08/25, 23:31:55 »
@emiel: Dankje :)
Ja, die enkele strings zijn van extra modules, die moet ik nog vertalen in E-MODULES-EXTRA ;)
En de site kan nu nog niet, maar Jeff zegt dat dat binnenkort wel gaat kunnen, dus dan help ik zeker mee :)
Wel leuk om te horen dat Bodhi je toch wel bevallen is :)
Softwarecentrum kun je wel via Synaptic binnenhalen, maar dan heb je wel allemaal GNOME-spul erbij. Beter kun je dan de softwarepagina van Bodhi gebruiken: http://www.bodhilinux.com/software/doku.php
Wel een leuk feitje: het Bodhi-team is bezig met een softwarecentrum te schrijven in EFL (de "taal" van E17). Dus dat wordt wel beter :)