Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Photo album on the fly  (gelezen 692 keer)

tvds

  • Gast
Photo album on the fly
« Gepost op: 2008/07/12, 21:47:04 »
Okay, ik ben helemaal blij met ubuntu.

Heb gisteren een server op gezet met FTP, LAMP, backup mogelijkheden, remote Bit torrent mogelijkheden heel de ratteplan, zeg maar.

Ik mis echter nog 1 ding.

Ik zou graag een soort van on the fly foto album hebben. Nu weet ik dat er allerlei php photo albums bestaan. Maar volgens mij ondersteunen die niet wat ik wil.

Ik heb mijn media (foto's, muziek en films) op de linux server geshared. Nu zou ik de foto map graag online delen en dan het liefste als een soort foto album.

En dan ook nog, als het zou kunnen dat wanneer ik folders aanmaak met foto's er in in die /media/foto map dat ze automatisch verschijnen in het album.

Het mooiste zou ook nog zo zijn dat het album alles ondersteunt, dus jpg, gif, tiff en raw (eventueel raw naar jpg conversie binnen het album)

Heeft iemand hier ervaring mee ? Met software ?

Of een andere oplossing ?

Bedankt !

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Photo album on the fly
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/13, 10:10:49 »
Ik weet niet of zo'n software bestaat, maar je zou eens kunnen kijken bij ZenPhoto. De makers zijn hard bezig met dit programma wat nu in elk geval al foto-, muziek- en videobestanden aankan. Raw zal wel niet kunnen en tif ook niet. Dat is te zwaar om via een webalbum te gebruiken.
JackTummers.nl

tvds

  • Gast
Photo album on the fly
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/13, 10:21:30 »
Nou het kan bijna niet anders dat zo iets moet bestaan.

Voor windows ken ik ook wat van die programma's (myphotoserver)

Ik snap dat RAW en Tif wat moeilijk wordt maar hij zal toch ook thumbnails moeten maken, dus dat soort bestanden zou dan geconverteerd moeten worden .

artvds2708

  • Gast
Photo album on the fly
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/19, 14:41:20 »
@tvds
Dat wat jij zoekt is ook iets waar ik al heel lang naar op zoek ben.
Onder Windows is er " genoeg" te vinden.
Maar voor Linux, helaas, maar bar weinig.
Hopelijk zijn er mensen hier die mij ongelijk kunnen geven.
Ik hoop het
;)