Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lastig probleem  (gelezen 1279 keer)

Offline Beun

  • Lid
Lastig probleem
« Gepost op: 2014/12/04, 00:25:31 »
Beste mensen,

Ik zit met een probleem en daar kom ik maar niet uit. Bijgevoegd zie je een screendump waar te zien is dat ik een bepaalde actie verkeerd heb ingesteld met VLC. Ik wil die acties weghalen want VLC hoort die actie helemaal niet te doen. Wie, oh wie kan ik helpen.

Greetz,

Beun
« Laatst bewerkt op: 2014/12/04, 01:04:35 door Beun »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Lastig probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/04, 00:31:09 »
Ik zie geen schermafdruk....

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/04, 08:43:16 »
systeeminstellingen: details

Offline Beun

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/05, 01:57:21 »
systeeminstellingen: details

DUH! En dan?

Offline PKing

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/05, 07:17:54 »
Wat kun je dan met de knop "bewerken"?
Het lijkt dat VLC aan je dvdwriter is gekoppeld?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Lastig probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/05, 09:40:53 »
Al eens bij voorkeuren op standaard instellingen gedrukt?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Beun

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/05, 15:34:39 »
Al eens bij voorkeuren op standaard instellingen gedrukt?

Zoals je aan de screendump kan zien laatie dat niet toe he....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Lastig probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/05, 15:41:41 »
systeeminstellingen: details

DUH! En dan?
Lomp gedrag. Zo ga je niet om met iemand die je probeert te helpen. Op mijn hulp hoef je alvast niet meer te rekenen.

Re: Lastig probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/05, 16:22:43 »
Al eens bij voorkeuren op standaard instellingen gedrukt?

Zoals je aan de screendump kan zien laatie dat niet toe he....
Ik heb een heel ander scherm,waar je dat wel kan doen..extra/voorkeuren
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Beun

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2014/12/12, 23:54:03 »
Al eens bij voorkeuren op standaard instellingen gedrukt?

Zoals je aan de screendump kan zien laatie dat niet toe he....
Ik heb een heel ander scherm,waar je dat wel kan doen..extra/voorkeuren

Ik werk met Kubuntu, niet met Ubuntu. Maar evengoed bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/13, 00:15:05 door Beun »

Offline Beun

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #10 Gepost op: 2014/12/12, 23:55:36 »
systeeminstellingen: details

DUH! En dan?
Lomp gedrag. Zo ga je niet om met iemand die je probeert te helpen. Op mijn hulp hoef je alvast niet meer te rekenen.
Fijn dat jij anders zou gereageerd hebben... ;-P
« Laatst bewerkt op: 2014/12/13, 00:16:46 door Beun »

Re: Lastig probleem
« Reactie #11 Gepost op: 2014/12/13, 01:09:35 »
Beste Beun, gezien de manier waarop je reacties plaatst, stel ik voor dat alvorens je verder reageert, je even onze regels en richtlijnen doorleest: http://ubuntu-nl.org/gemeenschap/regels
Bij voorbaat dank.

Re: Lastig probleem
« Reactie #12 Gepost op: 2014/12/13, 10:42:32 »
Installeer je OS dan opnieuw als je het dan beter weet. Stomme eikel >:(

Offline RikRik

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #13 Gepost op: 2014/12/13, 11:11:05 »
Installeer je OS dan opnieuw als je het dan beter weet. Stomme eikel >:(
Gaat het om Beun's  taalgebruik?  In Amerika is duh een normaal woord. Helaas kan ik Beun niet helpen, Kubuntu ken ik niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Lastig probleem
« Reactie #14 Gepost op: 2014/12/13, 11:14:27 »
Installeer je OS dan opnieuw als je het dan beter weet. Stomme eikel >:(
Gaat het om Beun's  taalgebruik?  In Amerika is duh een normaal woord.
Het gaat om de lompe bejegening van Soul-Sing, die alleen maar probeerde om te helpen.....

Offline RikRik

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #15 Gepost op: 2014/12/13, 11:20:07 »
Installeer je OS dan opnieuw als je het dan beter weet. Stomme eikel >:(
Gaat het om Beun's  taalgebruik?  In Amerika is duh een normaal woord.
Het gaat om de lompe bejegening van Soul-Sing, die alleen maar probeerde om te helpen.....
Soul-Sing antwoord:systeeminstellingen: details
Beun vraagt: en dan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Lastig probleem
« Reactie #16 Gepost op: 2014/12/13, 11:26:01 »
Soul-Sing antwoord:systeeminstellingen: details
Beun vraagt: en dan?
Nee, hij schreeuwt/zegt:
DUH! En dan?

Als jij het onbeschofte niet inziet van dat antwoord, tja, dan kan ik er verder ook niks aan doen....  :|
« Laatst bewerkt op: 2014/12/13, 11:29:16 door Pjotr »

Re: Lastig probleem
« Reactie #17 Gepost op: 2014/12/13, 11:31:21 »
Installeer je OS dan opnieuw als je het dan beter weet. Stomme eikel >:(
Gaat het om Beun's  taalgebruik?  In Amerika is duh een normaal woord. Helaas kan ik Beun niet helpen, Kubuntu ken ik niet.

In Nederland is duh ook een normaal woord tegenwoordig. Maar het ging niet om het woord duh, het ging om de houding t.o.v. Soul-Sing.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #18 Gepost op: 2014/12/13, 11:37:18 »
Soul-Sing antwoord:systeeminstellingen: details
Beun vraagt: en dan?
Nee, hij schreeuwt/zegt:
DUH! En dan?

Als jij het onbeschofte niet inziet van dat antwoord, tja, dan kan ik er verder ook niks aan doen....  :|
Ach, Beun schreef ook: Ik werk met Kubuntu, niet met Ubuntu. Maar evengoed bedankt.
Een mens heeft soms onbegrepen gedrag,  ik begrijp de heftige reactie van jullie niet!
http://www.nrc.nl/paulien/2007/11/15/duh/

Frederik

  • Gast
Re: Lastig probleem
« Reactie #19 Gepost op: 2014/12/13, 14:20:03 »
Mag ik ondertussen even van de gelegenheid gebruiken maken om te vragen waar dat DUH dan voor staat ? Ik ben niet op Amerika georiƫnteerd en in het Nederlands ken ik dit begrip niet.
Ik heb het al gevonden, in de link van RikRik hierboven: het is geen mooi woord om te gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/13, 14:31:52 door Frederik »

Re: Lastig probleem
« Reactie #20 Gepost op: 2014/12/13, 14:47:59 »
Mag ik ondertussen even van de gelegenheid gebruiken maken om te vragen waar dat DUH dan voor staat ? Ik ben niet op Amerika georiƫnteerd en in het Nederlands ken ik dit begrip niet.
Ik heb het al gevonden, in de link van RikRik hierboven: het is geen mooi woord om te gebruiken.

Het is een hype in Amerika om als mensen iets simpel niet verstaan, of een domme opmerking maken ten aanzien van een andere persoon om dan gewoon DUH te zeggen, waarmee je eigenlijk hetzelfde zegt als "idioot" .
Een typische barbaarse en vooral puberale manier om iets duidelijk te maken, en zoals Pjotr aangeeft: gewoon plat en boers.

Dit soort taalgebruik zou ineens een ban van dit forum mogen opleveren, vooral als er geen concrete aanleiding is om zo grof en onbeleefd te keer te gaan op een normaal antwoord op de hulpvraag.
Just my two penny's .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Lastig probleem
« Reactie #21 Gepost op: 2014/12/13, 15:39:40 »
Installeer je OS dan opnieuw als je het dan beter weet. Stomme eikel >:(
Gaat het om Beun's  taalgebruik?  In Amerika is duh een normaal woord. Helaas kan ik Beun niet helpen, Kubuntu ken ik niet.
Nee, het ging om die laatste zin van de topic starter:  "Wie, oh wie kan ik helpen."

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #22 Gepost op: 2014/12/13, 16:35:33 »
Ik ben een noob op Linuxgebied, maar lees graag om te leren, onthouden, proberen en misschien ooit nog eens te leren. Zoals ik dat eigenlijk gewend ben, vanaf jongsaf-aan, oren en ogen open, vragen, denken, terugkoppelen en dan je mening vormen. En het gekeerde gebruiken.
Maar ik merk dat die houding ouderwets lijkt te raken: met 4 kids (jongvolwassenen) in de categorie 19 tot 22 jaar constateer ik dat DUH! een term is die met allerlei andere straattaal gepaard gaat. Mijn dochter kwam er als eerste mee: DUHHUH... Nadat ze me gevraagd had om een probleem op te lossen en ik vroeg wat ze al gedaan had om in dat probleem te geraken en of ze dit en dat al gedaan had....
Ik ervoer dat DUHHUH als een uitlating die mijn stupiditeit benadrukte en het ultralogische dat ze dat allemaal zelf al geprobeerd had. Ik heb er geen achtbop geslagen en haar probleem lekker bij haarzelf laten liggen, ze heeft er weken over gedaan om het uit te zoeken.
Zij, en ook de anderen kregen in de gaten dat het geen schande is om fouten te maken, om fouten te maken wanneer je een fout probeert op te lossen of wanneer je hulp vraagt. Het is ook geen schande om de hulp dan om zijn merites te beschouwen: helpt het, heb ik er wat aan? Maar ik vind het nog steeds een schande dat je dan degenen die hulp bieden schoffeert met je taalgebruik, omdat je het blijkbaar nodig hebt om je superioriteit te laten blijken, om je eigen fout goed te maken? Het zegt niets over de hulpverlener, en alles over je zielige zelf. Vind ik. De oude dame die vanmiddag op Rotterdam CS van de roltrap viel, en daarbij nog eens drie oude dames in haar val meesleepte was dolgelukkig toen ze door mij en omstanders weer overeind geholpen werd. Had ze mij toen een DUH toegevoegd had ik haar zo weer omver geknikkerd....
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #23 Gepost op: 2014/12/13, 17:22:16 »
Ik heb net de fout gereproduceerd, via systeeminstellingen details: opstartmedia/verwijderbare media: VLC gekozen. Dan kan dus, maar dat wil je niet.
Dan krijg je een foutmelding via opstartmedia. Het is zowel in Ubuntu als KDE makkelijk weer terug te zetten.
Wie/of wat de topicstarter verder wil weet ik niet. Het is makkelijk om iets uitvoeriger de smaak van het besturingssysteem(kde/gnome//etc)  in de vraag duidelijk te omschrijven. We hadden er ook naar kunnen vragen overigens.

 "Wie, oh wie kan ik helpen."
Dat ik is raadselachtig, maar daar doen we niet moeilijk over om te beginnen. Toch?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Lastig probleem
« Reactie #24 Gepost op: 2014/12/13, 17:44:38 »
@Soul-Sing
Hij bedoelde waarschijnlijk:  Wie, oh wie kan mij helpen. Deze zin gebruikt Beun wel vaker in zijn topics
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=86787.msg932201#msg932201
En hij begint bijna elke topic met:  Beste mensen... zo'n beroerde  kerel is het misschien niet  ;)
Wat is tegenwoordig nog beschaafde taal: http://www.parlement.com/id/vhzqifzn5vza/parlementaire_taal