Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Krijg foutmeldingen van Ubuntu  (gelezen 800 keer)

Offline Cme

  • Lid
Krijg foutmeldingen van Ubuntu
« Gepost op: 2014/05/14, 14:17:10 »
Krijg foutmeldingen Ubuntu, kan ze kennelijk niet versturen wat er volgt een foutmelding, wat kan ik hieraan doen?
De melding kreeg ik telkens weer na opnieuw opstarten, alleen nu niet (meer). Dus reageren is niet nodig:)
« Laatst bewerkt op: 2014/05/14, 14:28:49 door Cme »
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Krijg foutmeldingen van Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/14, 19:18:21 »
Krijg foutmeldingen Ubuntu, kan ze kennelijk niet versturen wat er volgt een foutmelding, wat kan ik hieraan doen?
De melding kreeg ik telkens weer na opnieuw opstarten, alleen nu niet (meer). Dus reageren is niet nodig:)

Nou, voor een volgende keer dan =D : met 'foutmeldingen' kunnen we niet zoveel. 't Is handiger als je de tekst van die foutmeldingen dan meteen geeft. Kan via kopiƫren/plakken of via het bijvoegen van een schermafdruk. ;)

Offline Cme

  • Lid
Re: Krijg foutmeldingen van Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/21, 14:35:05 »
@Mikkel Na een Boot-repair heb ik meldingen kunnen doen n.a.v. de meegestuurde URL's betreft de geconstateerde systeem-fouten. Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe kan ik de rapporten inzien?
http://paste.ubuntu.com/7468096
http://paste.ubuntu.com/7471835
http://paste.ubuntu.com/7471825
vr.gr.


HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Krijg foutmeldingen van Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/21, 16:45:57 »
Cme, ik gebruik geen Ubuntu 14.04 en heb Boot Repair nog nooit hoeven gebruiken, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen. 'k Las elders op het forum dat de harde schijf van je pc 'rare' geluiden maakt, dus het is best mogelijk dat die harde schijf de geest aan het geven is en je daardoor een lijst foutmeldingen krijgt.


Edit: dit staat o.a. in die rapporten:
Failed to read NTFS $Bitmap: Input/output error
NTFS is either inconsistent, or there is a hardware fault, or it's a
SoftRAID/FakeRAID hardware. In the first case run chkdsk /f on Windows
then reboot into Windows twice.


Een input/outpur error duidt (volgens mij) op een hardwarefout. Je zou deze oplosing kunnen proberen: run chkdsk /f on Windows then reboot into Windows twice, maar ik vermoed dat je ook moet gaan denken aan het aanschaffen van een nieuwe harde schijf.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/21, 16:53:00 door Mikkel »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Krijg foutmeldingen van Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/21, 19:27:33 »
Cme, in Ubuntu 12.04, dus waarschijnlijk ook wel in 14.04, zit het programma Schijfgereedschap. Dat heeft o.a. een optie om de gezondheid van een harde schijf te controleren. Je opent het via het typen van de naam in de Dash (dat is het bovenste pictogram in de balk aan de linkerkant van het scherm).
In Schijfgereedschap klik je aan de linkerkant van het venster op de bewuste harde schijf en daarna aan de rechterkant op 'SMART-gegevens'. In het volgende venster aan de rechterkant klikken op 'Zelftest uitvoeren'.

Offline Cme

  • Lid
Re: Krijg foutmeldingen van Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/19, 13:11:44 »
Deze Topic is opgelost door een nieuwe computer aan te schaffen. Dat bleek de enige oplossing!
Topic opgelost!
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)