Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ gedeeltelijk opgelost...] ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs  (gelezen 1738 keer)

nou ja,... bug is misschien een te groot woord, maar bv bij Evolution mis ik het bestand: .evolution/Signatures/Signature-I.LKOYVU, hier kwam ik achter toen ik mijn handtekeningen wilde instellen. Dat ging goed tot bij het opslaan, toen kreeg ik deze melding.
zou ik het bestand kunnen pakken van de live cd ubuntu 8.04?

Bij Kompozer werken verschillende onderdelen niet, bv BROWSE, als je even een gemaakte pagina in je browser wilt bekijken.
Overigens is deze versie helemaal in het Engels, niet echt een bezwaar, maar bij Ubuntu 8.04 was ie in het Nederlands.
en de verschillende links werken niet bij Help, bv report a bug, etc.

en de PC geeft een heel gekke piep als ik afsluit.
Ik heb al bij geluiden alles uitgeschakeld, maar het blijft.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/26, 17:16:55 door lighthead »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/25, 12:24:04 »
nou ja,... bug is misschien een te groot woord, maar bv bij Evolution mis ik het bestand: .evolution/Signatures/Signature-I.LKOYVU, hier kwam ik achter toen ik mijn handtekeningen wilde instellen. Dat ging goed tot bij het opslaan, toen kreeg ik deze melding.
zou ik het bestand kunnen pakken van de live cd ubuntu 8.04?
Geen idee wat het precies is, maar is het niet een bestand wat je zelf aan moet maken of aanpassen?
Citaat
Overigens is deze versie helemaal in het Engels, niet echt een bezwaar, maar bij Ubuntu 8.04 was ie in het Nederlands.
en de verschillende links werken niet bij Help, bv report a bug, etc.
System>Administration>Language Support. Daarna heb je hem weer in het Nederlands. Gewoon de handleiding volgen zoals op de wiki staat :)

Citaat
en de PC geeft een heel gekke piep als ik afsluit.
Ik heb al bij geluiden alles uitgeschakeld, maar het blijft.
Dat is een bekende bug. Even zoeken op het forum helpt, de oplossing is al vaker voorbijgekomen.

Re: ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/25, 13:47:21 »
@ Johan,

  -Evolution is het tekstverwerkingsprogramma van OpenOrg. Dit zat bij Ubuntu 9.04.
    Bij Ubuntu 8.04 zat het er ook bij en functioneerde het goed, zonder dat ik iets extra moest installeren of aanpassen.

 - Er is een Wiki schrijf je, bedoel je deze? : http://nl.wikibooks.org/wiki/Ubuntu/Startersgids 

 - De piep ga ik opzoeken, het komt kennelijk vaker voor begrijp ik.

dank voor je tips  ;)

Offline vanadium

  • Lid
Re: ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/25, 14:06:44 »
Citaat
evolution is het tekstverwerkingsprogramma van OpenOrg.
Dat klopt niet. Evolution is het email/kalender programma van Ubuntu.

Beschrijf eens in detail wat je doet om een handtekening aan te maken en op te slaan, en wat er juist misloopt.

De "stabiele" Kompozer schijnt niet geschikt voor niewere gtk libraries. Op de website http://www.kompozer.net/ wordt geadviseerd de 0.8 alpha te gebruiken, maar die zal ook niet al te stabiel zijn (gezien de alfa staat).

Van de beep had ik "plots" last: na een verse installatie was die er niet. Zoeken op een forum is niet altijd zo gemakkelijk als het lijkt. Er zijn  verschillende remedies, en één ervan is het "blacklisten" van de pc speaker. Voeg toe in het bestand /etc/modprobe.d/blacklist (druk op Alt+F2, type "gksudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist" gevolgd door "enter" om het bestand als systeembeheerder te openen)

# No more beeps
blacklist pcspkr

(éérste regeltje is slechts commentaar en hoeft niet echt)

Re: ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/25, 14:31:46 »
@ vanadium,

sorry, ik was in de veronderstelling dat Evolution bij het  OpenOrg office pakket hoorde.

maar goed, ik heb hier het hele proces: Bewerken > voorkeuren> berichten opstellen> tabblad 'ondertekening' kiezen > + toevoegen kiezen.
krijg je een nieuw venster> invoeren gegevens > opslaan en sluiten en...het werkt wel.

ik weet nu ook hoe het komt: ik had gisteren 9.04 geïnstalleerd en daarvoor vanaf 8.04 een backup gemaakt van Evolution, ik merkte
dat handtekening niet werkte en wilde het opnieuw doen, maar ik klikte de bestaande naam aan,  + bewerken >die leeg was in het venster.
Dus ik voerde de gegevens opnieuw en ..kon dat niet opslaan.
Ik heb nu de oude handtekening gewoon verwijderd en een nieuwe gemaakt.

de beep: ik heb altijd mijn boxen uit staan, de beep komt uit de PC kast... of is de PC speaker een speaker ergens binnen in de kast?

voor wat Kompozer betreft: ik heb daar ook even gekeken, en toen een oude versie gedownload. (kreeg meteen een melding dat er een nieuwere versie was)
Maar die kreeg ik niet geïnstalleerd, ik moet nog uitzoeken waardoor niet.

« Laatst bewerkt op: 2009/06/25, 14:33:28 door lighthead »

Re: ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/25, 14:39:23 »
@ vanadium,

over de beep: jouw suggestie heb ik uitgevoerd (stond ook elders op dit forum) en : toppie!!
bedankt ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/25, 14:45:03 door lighthead »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/26, 05:10:15 »

Re: ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/26, 13:07:39 »
@ Johan,

dank je wel  ;)

Re: ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/26, 16:44:45 »
Maar nu nog Kompozer: die werkt nog steeds niet naar behoren. ik ga de alpha proberen en hoop dat ik verder kan met website bouwen

Re: [ gedeeltelijk opgelost...] ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/26, 17:19:44 »
de alpha versie instalatie verloopt erg moeizaam...
Huidige versie Kompozer: ik heb wel de NL language aanvulling er aan toegevoegd
maar de links in Help (allemaal!) en BROWSE/Verbinden knop werken nog steeds niet.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: [ gedeeltelijk opgelost...] ubuntu 9.04 heeft wel enkele bugs
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/27, 07:47:18 »
Kompozer werkt idd nog steeds niet helemaal goed met Ubuntu. Je kan het met de Alpha proberen, die werkt in ieder geval wel. Maar het blijft natuurlijk wel een Alpha.  Ik denk dat je wel al gezien hebt dat het een tar.gz bestand is.

Hoe je dit soort bestanden (en ook andere!) kunt installeren, vind je bijvoorbeeld hier: http://amitech.50webs.com/installing/index.php.html . Als iemand een NL talige link weet, komt die vast nog wel...


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04