Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video, dvd wordt afgespeeld met slechte codecs  (gelezen 659 keer)

pletse1981

  • Gast
video, dvd wordt afgespeeld met slechte codecs
« Gepost op: 2007/11/11, 14:13:17 »
Goeiemiddag,

Na uitgebreid testen ben ik het ten einde raad, dus kom ik hier om raad vragen:
Alles wat video aangaat: mpg, avi, flv, dvd, alles wordt afgespeeld in zowel totem als vlc, maar er zit precies een korrel op, en bij teveel beweging zie ik horizontale strepen. Het ligt vrijwel zeker bij de codec, want op mijn vorige installatie (feisty) werkte ik met w32codecs, en had ik het niet.
Op gutsy heb ik allicht andere codecs geprobeerd, want ik heb deze morgen pas de w32codecs geinstalleerd, in de hoop mijn probleem te kunnen oplossen, maar alles blijft zoals het was.

Weet iemand welke codecs ik best deinstalleer, of hoe ik het probleem kan oplossen ?

Thanks

Tommy

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
video, dvd wordt afgespeeld met slechte codecs
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/11, 14:14:34 »
Dit ligt niet aan de codecs, maar waarschijnlijk aan de desktop effects.
Zet die uit, en je probleem zal verdwijnen als het goed is.

pletse1981

  • Gast
video, dvd wordt afgespeeld met slechte codecs
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/11, 14:36:47 »
Ben ondertussen al begonnen met verwijderen van gstreamer en toestanden, en zit nu met hetvolgende probleem:
ik hoor de audio, maar zie geen beeld meer.

Enig idee hoe dit terug in orde te krijgen ?

Offline Anco

  • Lid
video, dvd wordt afgespeeld met slechte codecs
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/11, 15:21:45 »
Op de laatste vraag weet ik het antwoord niet, maar op dat eerste met strepen zien, ga naar beeld -> deinterlace toe en wissel daar eens tussen de mogelijkheden.
Linux user #485563

pletse1981

  • Gast
video, dvd wordt afgespeeld met slechte codecs
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/11, 15:33:46 »
Blijkbaar toch iets met de codec hoor, zoals ik vermoedde. Ik heb net een herinstall gedaan, en gestart met de w32codecs, en nu zijn er geen problemen meer.
Deinterlace was het probleem niet, het waren slechts strepen bij (veel) bewegende beelden ...

Thanks everyone !