Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: istallatie van LAN netwerk of usb.  (gelezen 932 keer)

Offline roycke

  • Lid
istallatie van LAN netwerk of usb.
« Gepost op: 2009/04/01, 23:28:18 »
Beste,
ik heb hier een thin client liggen met (hp t5720) 512mb flash en 512mb ram, dus zonder CD speler.
Nu wil ik hier ubuntu op installeren. dit wil ik doen mv een usb stick met daarop Unetbootin.
Wanneer ik een desktop installatie doe kom ik een heel eind, hij installeerd alles vanaf de usb naar de flash.
uiteraard kom ik dan schijf ruimte te kort.
Nu wilde de SERVER versie installeren gezien deze wel aan 512mb voldoende heeft.
Echter hij start netjes op maar begint dan telkens te vragen naar de CDrom drive, maar alles staat toch op de usb?
Dus dit heb ik na 4 weken "klooien" opgegeven.......... :'(

Nu las ik ook dat ik de pc kan booten vanaf het netwerk, weet iemand daar een "how 2" van te staan?
ik heb een fritzbox als router en een laptop met xp erop. Hoe kan ik nu die thin client laten booten van een img van de laptop of hoe wertk dat precies.
help me aub...  ;)

Offline Joshua822

  • Lid
Re: istallatie van LAN netwerk of usb.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/02, 09:00:18 »
Je kunt ook Ubuntu op een USB stick installeren ;) Hoeveel USB poorten heeft de thin client ? Als er twee zijn, kan je met Unetbootin op de andere USB stick installeren. Let wel op : je zou best wel een USB stick met minstens 8 GB nemen als je van plan bent echt te gaan werken.

Offline roycke

  • Lid
Re: istallatie van LAN netwerk of usb.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/02, 09:16:55 »
vlgs de site van ubuntu kan er een minimale installatie gedaan worden van 400mb. dus hij zou op de flash kunnen.
ik heb ergens gelezen dat een usb stick niet oneindig gebruikt kan worden. Ik wil die thin client puur als server gebruiken, meer niet.
Als dan 24uur lang op de usb wordt geschreven en gelezen zal de levensduur niet erg lang zijn...

Offline Joshua822

  • Lid
Re: istallatie van LAN netwerk of usb.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/02, 10:39:49 »
Wil je hem als server gebruiken ? Oké, ik vrees dat je de server niet kan installeren over USB. Dus dan zul je over LAN moeten installeren.

Ik vond deze how to op Google :

http://ubuntu-tutorials.com/2007/10/08/how-to-install-ubuntu-locally-over-the-network/

Offline roycke

  • Lid
Re: istallatie van LAN netwerk of usb.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/02, 18:14:10 »
thanks!
ik ga dit vanavond proberen!