Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wachtwoord mankeert + resolutie.  (gelezen 646 keer)

Offline db

  • Lid
wachtwoord mankeert + resolutie.
« Gepost op: 2007/06/12, 00:17:33 »
Hoi,
Heb last van tweetal probleempjes.  Heb terug overstap gemaakt naar dual boot ubuntu 7.04 en xp.
Na heel wat geharrewar erin geslaagd om ubuntu te installeren.  Blijkbaar slaagt m'n dvd rw er niet in om ubuntu schijven te lezen.  Andere cd rom lezer geïnstalleerd en kunnen installeren.
So far, so good.

Heb dan gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd.  Nadat ik toetsenbord heb aangepast naar belgische indeling bleek m'n wachtwoord niet meer correct te zijn.  Andere toetsen!  Toestenbordindeling op nederlands ingesteld en wachtwoord aangepast.  Daarna terug toestenbord indeling belgisch ingesteld.  Kan nu niet meer aanloggen op m'n pc.  Eigenaardige is ook dat ik bij belgische indeling niet meer kon inloggen op m'n hotmail account terwijl ik toch  correct wachtwoord ingaf.  Ondertussen kan ik dus niet meer in ubuntu.  Iemand een oplossing hiervoor?  Hoop dat ik niet alles opnieuw moet installeren.

Ander probleem is dat m'n schermresolutie niet hoger kan dan 1280 * 1024.  Standaardresolutie van m'n scherm is 1440 * 900.
In Xp is dit geen probleem.  Videokaart is Ati radeon 7000.

Iemand ideeen?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
wachtwoord mankeert + resolutie.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/12, 01:38:24 »
Voor je toetenbord kun via de saveboot opstarten en dan via het volgende commando je toetenbord indeling veranderen. Gewoon overal op enter drukken behalve bij de toetsenbord indeling.

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Voor je resolutie, probeer eerst eens in te loggen en kijk daarna verder. Zoek eens rond op het forum, hier staan genoeg mensen met hetzelfde probleem. Heb je de restricted drivers geinstalleerd?