Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Hardware en drivers / Re: PC loopt vast
« Laatste bericht door Oesje Gepost op 2024/10/09, 22:36:15 »
Citaat
Vreemde is dat het programma Schijven de gegevens van mijn externe SSD aangeeft en niets van de Mini PC waar ik het probleem heb van het vastlopen !! . Dit zoals eerder vermeld.

Bekijk echt eens heel goed de afbeeldingen die je bijgevoegd hebt .
De PC met SSD 120 GB is een Kingston ,en word  geen externe schijf van 1,5 TB weergeven .
De PC met SSD 500 GB ,  is Samsung en word de externe schijf van 1,5 TB weergegeven .
Maar omdat je de externe schijf  van 1,5 TB niet aangeklikt hebt bij schijven ,  worden  daarvan de gegevens van de schijf niet weergegeven.
Maar als jij beweert dat de PC met 500 GB schijf vastloopt zou het wel eens kunnen zijn dat de externe schijf voor het probleem zorgt .
Ontkoppel die eens , eerst veilig uitwerpen en dan de kabel uit de USB poort verwijderen en laat eens weten of het vastlopen zich nog voordoet .
Ik ben er vrij zeker van dat die 1,5 TB externe schijf  geen SSD schijf is maar een gewone SATA schijf .
12
« Laatste bericht door petineke Gepost op 2024/10/09, 21:42:45 »
Welke loopt nu juist vast ?
Die met de 120 GB SSD waarvan de temperatuur veel te heet is of die met de 500 GB SSD waarvan de temperatuur normaal is ?
Beste OESJE, wil je svp mijn berichten goed lezen, svp.
De SSD partitie 1 heeft een temp van rond de 50 gr. Partitie 2 geeft geen temperatuur aan; neem aan dat die hetzelfde is..
Vreemde is dat het programma Schijven de gegevens van mijn externe SSD aangeeft en niets van de Mini PC waar ik het probleem heb van het vastlopen !! . Dit zoals eerder vermeld.

Verder heb ik een tweede computer , ook met een Mini PC , waar ik geen problemen mee heb en daar geeft Schijven de gegevens van de computer wel weer. Schijven zegt dat deze Mini PC een temperatuur heeft van 92 gr.. Daar ik er geen problemen mee heb is mijn conclusie dat het Programma Schijven niet deugt.

Ik ga dan ook nu via de BIOS de gegevens controleren, zoals mij is aangeraden in vorig commentaar.

Ik hoop dat je het nu wel begrijpt, want je reacties zijn altijd welkom !!
13
Installatie / Problematische login na upgrade naar 24.04 LTS
« Laatste bericht door malinas Gepost op 2024/10/09, 20:56:05 »
Hallo allen,

Zonet wilde ik nog snel de voorgestelde upgrade van 20.04 naar 24.04 doen. Alles lijkt perfect verlopen te zijn maar na herstarten geeft hij na het eerste menuutje (Ubuntu of ander OS) niet het mooie Ubuntu- loginscherm, maar een terminal- achtig scherm (witte letters op zwarte achtergrond) waar hij naar mijn login en pw vraagt. Echter wanneer ik die intik krijg ik als antwoord "Login incorrect".
Hopelijk kent iemand de oorzaak? Moet ik hier misschien één of ander admin- paswoord ingeven? Er staat ook nog bij "Hint: Num Lock on", maar die staat aan.

Alvast bedankt!
14
« Laatste bericht door ajjp Gepost op 2024/10/09, 19:58:30 »
Citaat
Maar die 1.5 TB Samsung, dat is mijn SSD
Ik kan je niet meer volgen. De afbeelding bij #8 toont dat er een 1.5 TB Hard Disk aanwezig is type Samsung 154 UI. En dat is echt een HDD!
15
« Laatste bericht door Oesje Gepost op 2024/10/09, 19:53:54 »
Welke loopt nu juist vast ?
Die met de 120 GB SSD waarvan de temperatuur veel te heet is of die met de 500 GB SSD waarvan de temperatuur normaal is ?

16
« Laatste bericht door petineke Gepost op 2024/10/09, 16:43:34 »
Citaat
Vraag is dan ook hoe kan ik die gegevens oproepen ??
Op 1.5 TB Hard Disk klikken.
Maar die 1.5 TB Samsung, dat is mijn SSD. Ik heb het mijn Ext. HD genoemd.
Mijn Mini PC is van Intel. !!  ?? Waarom wordt die niet getoond door Schijven ??
17
Andere distributies / Re: Registreren LM
« Laatste bericht door Oesje Gepost op 2024/10/09, 14:19:48 »
Citaat
Als test een TestDeBaas account aangemaakt op forum.linuxmintnl.nl
Bewust een foutje gemaakt en een tweede maal om de activatielink gevraagd.
Na de melding er wordt een activatielink verstuurd naar (mijn) @hotmail.com,
duurde het zo'n 20 minuten voor deze 2 stuks verschenen in de SPAMBOX van dit account.

Ik heb daar ook een gebruikersaccount en ik heb nu vastgesteld dat ik  alle notificatiemails in de spambox krijg wat ik niet vreemd vind . En dat sinds 07/09/2024 .Waarom moeten die verzonden worden via een hotmail e-mail adres . Toch niet moeilijk om een e-mail adres aan te maken ********@linuxmintnl.nl .Maar dat is de taak van wie de domeinnaam beheert .
18
Andere distributies / Re: Registreren LM
« Laatste bericht door DeBaas Gepost op 2024/10/09, 14:04:45 »
Op https://forums.linuxmint.com een account aangemaakt, óók vertraging en SPAMBOX

Veel Oostblok verkeer?
19
Hardware en drivers / SSD formatteren in Kubuntu: beter F2FS dan ext4 gebruiken?
« Laatste bericht door Jenske Gepost op 2024/10/09, 13:08:26 »
Ik las hier (*) dat het voor een SSD-schijf beter is om te formatteren als F2FS dan het (klassieke ext4).
  • Is dat zo?
  • En loont het dan de moeite om mijn huidige ext4 te herformatteren (na een backup, natuurlijk) naar F2FS?

(*) https://www.baeldung.com/linux/solid-state-drive-optimization
20
« Laatste bericht door Oesje Gepost op 2024/10/09, 11:14:02 »
Als die vastloopt en je uitgeschakeld hebt , onmiddelijk terug opnieuw aanzetten en onmiddelijk de juiste toets indrukken om het UEFI BIOS op te roepen, daar kun je de temperaturen aflezen hoe warm het in de  computerkast is .Temperatuur van je CPU en moederbord ook . Bij mij is dat de F2 toets om het UEFI Bios op te roepen, maar dat verschilt van fabrikant . Bij de ene is het F2 , bij de andere F10 , F8 of de Delete toets .
Waar staan die computerkasten juist ? Omdat de zon binnenschijnt op de PC kast is geen reden dat die overhit . Als die in een stofferige ruimte staat en langs de koelsleuven/gaatjes stof naar binnenzuigt kan een reden zijn dat die overhit . De koelgaten raken verstopt en de PC kast kan binnen niet meer geventileerd  worden . In de PC kast zit normaal ook een koelfan , een ventilator .Daar zijn kabeltjes aan voorzien  om op het moederbord vast te drukken , want die fan moet gevoed  worden anders draait die niet en kan dus niet koelen .

Citaat
Mini PC staat op het Oosten> dus zon tot 12:00 uur. Ga dit in ieder geval weizigen.

Dan is het veel minder warm dan  het zuiden,  want dat is de warmste periode van de dag als er zon is .Met het zomeruur is de warmste periode dan  15.00-16.00 uur en niet tijdens de middag zoals velen denken .
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10