Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: HP 2133 Mini Note  (gelezen 1910 keer)

Offline luc-boom

  • Lid
Re: HP 2133 Mini Note
« Gepost op: 2009/04/08, 22:49:03 »
Hoe kan ik op mijn HP mini ubuntu installeren. Heb reeds een poging ondernomen maar het is niet gelukt.
Hoe kan ik ubuntu op een usb sleutel krijgen, zodat ik de usbsleutel kan gebruiken om ubuntu te installeren op de Mini. Wie kan mij helpen?

Re: HP 2133 Mini Note
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/08, 23:29:58 »
Heb je 8.10?, hier staat onder Systeem>Beheer>Create a USB Start up disk
Voor de netbookjes, heb zelf een AAO 150, kan je het beste een netbook remix iso downloaden bijv. Jaunty http://cdimage.ubuntu.com/ubuntu-netbook-remix/daily-live/current/  Na de download steek je een usb stick in je PC, start het programma op, onder de eerste regel klik je op de knop Other, navigeer nu naar je gedownloade iso, deze selecteer je. Als het goed is staat in de tweede regel je usb stick vermeld, druk nu Make Startup Disk. Als het klaar is volume ontkoppelen. Nu steek je de USB stick in je netbook, als in de BIOS de USB nog niet als eerste ingesteld is, doe dit als nog. Start je netbook op en de live stick wordt op gestart en installeren maar. Na de installatie opnieuw opstarten, in tegen stelling tot de cd krijg je geen mededeling om de stick eruit te halen, deze tijdens de reboot eruit halen, kan geen kwaad.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline luc-boom

  • Lid
Re: HP 2133 Mini Note
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/11, 17:24:37 »
Mijn HP Mini Note draait op dual boot ubuntu/Windows Vista deze moment. Tot nu zonder problemen. Alleen heb ik nog een aparte partitie waar ik via ubuntu nog niet in kan. Ik kan wel in de windows partitie, want ik kan mijn map documenten benaderen. Wie kan mij een oplossing aanbieden?

Re: HP 2133 Mini Note
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/11, 17:40:57 »
Type eens in de terminal sudo fdisk -l (kleine L)
Kan je dit hier op het forum zetten? En aangeven welke partitie je niet kan benaderen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: HP 2133 Mini Note
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/21, 10:58:39 »
opensuse 11.0 / 11.1 (GNOME) doet het prima op mijn mininote 2133. Alleen was het even friemelen met wireless om aan de gang te krijgen, maar als je wilt en geinteresseerd bent laat maar weten, dan geef ik even een link voor de wireless oplossing voor opensuse.

Ik heb ook linux mint 6 geprobeerd, (Gnome en XFCE versies) maar die herkende niet gelijk de juist resolutie, dus de fontjes zagen er wazig uit.

Xubuntu werkt ook prima, heb ik ook erop gehad, Xubuntu beveel ik liever aan dan Ubuntu (gnome) omdat Ubuntu (gnome) een beetje sloom is op de HP2133. Geen probleem met wireless, alles doet het gelijk, behalve de codecs dan, maar da's normaal, en zo gepiept.