Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie perikelen: schijven niet gevonden  (gelezen 1721 keer)

pierrejame

  • Gast
installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Gepost op: 2007/05/28, 20:49:05 »
Dag mijn naam is Pierre
en ik zou graag ook met Ubuntu werken naast windows.
Ik heb reeds verscheidene malen geprobeerd te installeren maar het verhaal eindigd steeds  hetzelfde.
Ubuntu kan mijn schijven niet vinden.
Iemand een idee???

eventueel Email:Pierre.jame@gmail.com

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 21:09:34 »
Hoe probeer je te installeren? Welke versie van Ubuntu? En met welke cd? De gewone Desktop cd?

Wat loopt er precies mis? Krijg je een foutmelding? Kan je een screenshot laten zien van wat er mis loopt?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/09, 14:11:55 »
Hoi,

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Op mijn oude pc (2 schijven van 30 en 12 gB) heb ik alles goed kunnen installeren , op die pc staat GEEN windows meer. Op mijn snelste pc (dual core 1 gB mem) probeer ik Ubuntu te installeren (start wel op met CD). Bij verdelen van schijfruimte krijg ik gewoon niets te zien, er zit een schijf in die pc van 250 gB met 3 partities, allemaal geformateerd als ntfs.
Is die schijf dan misschien te groot of zo???

Gr,
Pieterjan

Offline mcgyver

  • Lid
installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/11, 12:59:14 »
medion?

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/11, 14:35:44 »
SATA schijven wellicht? pas geleden ergens geprobeerd Fedora te installeren en die vond ook geen enkele schijf ... Zou inmiddels toch wel moeten lukken zou je denken.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline shappie

  • Lid
installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/11, 17:26:15 »
Raar, ik heb ook een 250 GB sata2 schijf met 3 partities NTFS en die deed het perfect. Het is inmiddels 2 keer ntfs en 1 keer Ext3 + swap :). Ik heb ook nog een 80GB Sata1 schijf die werkt ook goed. Het kan aan je controller liggen op het moederbord denk ik. Ik heb een via raid controller die ook niet door windows wordt ondersteund zonder extra driver bij het installeren. (ik heb Seagate Baracuda schijven 7200 toeren 16MB cache en die andere is 8MB cache)
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/13, 19:46:57 »
Citaat van: mcgyver
medion?
Eh... ja dus.
Is er toch een simpele mogelijkheid om 'm aan de praat te krijgen???
Op windows geen probleem, betekent dat dan dat ik iets moet doen met drivers voor linux?

Offline mcgyver

  • Lid
installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/13, 23:49:54 »
zoek op mijn naam en Medion, dan zal je een aantal posts lezen (ook van anderen) over dit onderwerp.

installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/17, 21:56:35 »
Ik heb 't bekeken, wat ik dus nog zou kunnen proberen is een update van de BIOS, anders houdt 't voor die pc (vooralsnog) even op...

Toch bedankt voor genomen moeite.

installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/17, 22:42:35 »
De eenigste optie die er is een ander moederbord, Medion pc,s zijn goed voor windows en daar houdt het vaak mee op. Het probleem is de via p4m890 chipset daar valt helaas niet veel aan te veranderen. ( kijk eens of er een ander bios is voor je moederbord proberen kan altijd bij sommige types van medion lukt het. )

John

installatie perikelen: schijven niet gevonden
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/20, 20:59:09 »
Bedankt allemaal,

de bios kan ik nog wel proberen, ander moederbord niet ('t ding is nog maar 1/2 jaartje oud)...

Als 't dan nog niet werkt blijf ik op die pc gewoon windows draaien.