Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met booten  (gelezen 590 keer)

Problemen met booten
« Gepost op: 2010/06/12, 20:19:32 »
Ik heb een dual boot van xp en Ubuntu.
Deze is gemaakt met de installatie van Ubuntu.
Als ik echter wil booten krijg ik nadat ik Ubuntu heb gekozen een '-' die linksbovenin gaat knipperen.
Er gebeurt niks en hij gaat niet verder, als ik op esc druk gaat hij pas verder met booten.
Als ik echter Windows XP kies krijg ik ook weer de '-' maar krijg ik als ik op een toets druk alleen maar een piepje uit mijn moederbord.
Wat heb ik mis gedaan?

Re: Problemen met booten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/13, 18:24:41 »
Uiterst merkwaardig probleem. Kun je in Ubuntu even een schermafdruk maken van Systeem -> Beheer -> Schijfgereedschap? Wel eerst je harde schijf aanklikken in de linker kolom.

Re: Problemen met booten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/13, 18:41:50 »
Citaat
Als ik echter wil booten krijg ik nadat ik Ubuntu heb gekozen een '-' die linksbovenin gaat knipperen.
Er gebeurt niks en hij gaat niet verder, als ik op esc druk gaat hij pas verder met booten.
Schijnbaar dat hij een error tegenkomt, maar die zie je niet.
Door nu een soort van bevestiging te geven op deze error, gaat het systeem gewoon toch door.

Kijk eens in de logfiles of probeer op te starten zonder "quiet splash" , hierdoor scrollen alle boot messages over je scherm.
Dan kun je hopelijk zien waar het stopt.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB