Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Mailinglijst copiëren van ene adresboek naar andere in Thunderbird  (gelezen 3985 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
Is er een manier om in Thunderbird een mailinglijst (adresgroep) van het ene adresboek naar het andere te copiëren ???
« Laatst bewerkt op: 2011/08/10, 08:50:57 door Jakke5 »

Re: Mailinglijst copiëren van ene adresboek naar andere in Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/09, 18:07:25 »
Bedoel je van de ene Thunderbird naar een andere Thunderbird? Intern kan ook zo: Ga naar het adresboek met CTRL+SHIFT+B klikken mag ook. :)
Selecteer het adresboek van je keuze>Klik op EXTRA>Klik op EXPORTEREN> Nu kies je in het scherm de map waar je het bestand neerzet, geef het bestand met de extensie LIDF een naam naar keuze en klik op OPSLAAN. Nu importeer je dat bestand, ga naar EXTRA>IMPORTEREN>Adresboek selecteren> Navigeer naar de map waar het bestand staat en klik op openen. MOcht bij jou geen IMPORT en EXPORT mogelijkheid onder EXTRA staan moet je de ADD-ON IMPORTEXPORTtools installeren.
Mocht je heel wat anders bedoelen, schrijf je maar weer. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Mailinglijst copiëren van ene adresboek naar andere in Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/09, 18:47:00 »
Neen, ik bedoel niet een hele adresboek of instellingen of wat dan ook copiëren, ik bedoel één of meerdere mailinglijsten, adresgroepen copiëren binnen dezelfde TB op dezelfde machine. Aan de mogelijkheid die Gijsbert voorstelt (exporteren en importeren) had ik ook gedacht (en dan achteraf de dubbels wissen) maar ik slaag er niet in om de geïmporteerde lijst in een bestaande lijst in te voegen. De lijst verschijnt steeds als een geheel, m.a.w. de geïmporteerde adressen en groepen staan niet ingevoegd in een bestaande lijst, en dát is nou net wat ik wil.

Re: Mailinglijst copiëren van ene adresboek naar andere in Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/09, 20:01:58 »
Neen, ik bedoel niet een hele adresboek of instellingen of wat dan ook copiëren, ik bedoel één of meerdere mailinglijsten, adresgroepen copiëren binnen dezelfde TB op dezelfde machine. Aan de mogelijkheid die Gijsbert voorstelt (exporteren en importeren) had ik ook gedacht (en dan achteraf de dubbels wissen) maar ik slaag er niet in om de geïmporteerde lijst in een bestaande lijst in te voegen. De lijst verschijnt steeds als een geheel, m.a.w. de geïmporteerde adressen en groepen staan niet ingevoegd in een bestaande lijst, en dát is nou net wat ik wil.
Je  kan nadat je een adresboek hebt geïmporteerd, deze openen, alle adressen selecteren en dan slepen naar het adressenboek waar je ze in wilt hebben. Hierna is je geimporteerde adresboek leeg, deze kan je dan verwijderen. Een beetje omslachtig allemaal, maar het werkt wel. Hopelijk komt in een nieuwere versie van Thunderbird wel een mogelijkheid om de adressen te kopiëren en te plakken in een ander adresboek.
Tenzij iemand nog een eenvoudiger manier weet?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Mailinglijst copiëren van ene adresboek naar andere in Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/09, 23:34:52 »
Dankjewel Gijsbert. Daarmee ga ik morgen aan de slag.

Offline Jakke5

  • Lid
Het is omslachtig maar het werkt. Dankjewel.
Op de volgende manier kun je ook de naam van een adresboek veranderen: exporteren onder de nieuwe naam, terug importeren en de lijst met de oude naam wissen. ;)