Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apt upgrade niet  (gelezen 1980 keer)

wr19026

  • Gast
apt upgrade niet
« Gepost op: 2006/08/01, 07:54:01 »
Apt wel voert wel de update (en upgrade) uit, maar toch om een voor mij onduidelijke reden 2 pakketen niet wil updaten (zie beneden). Zie ik iets over het hoofd of moet ik

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
apt upgrade niet
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/01, 12:05:43 »
waarschijnlijk zijn ze handmatig te updaten:
sudo apt-get install gnome-cups-manager python-netcdf

of via synaptic installeren aanvinken
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
apt upgrade niet
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/01, 15:00:26 »
1 van die 2:

paketten nog niet volledig klaar
OF sudo apt-get dist-upgade

Offline lamp

  • Lid
apt upgrade niet
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/02, 12:10:49 »
Wat profox zegt is zinloos,  Dat noem ik gewoon overwerk :p
sudo apt-get dist-upgrade (als dit commando het niet doet dan zijn de paketjes idd nog niet klaar zoals zappa zegt, heeft meestal te maken met depencency problemen om dit pakketje te installeren is er nog een ander paketje nodig maar dat staat nog niet op de mirrors, dus de upgrade kan niet doorgaan.

dist-upgrade is eigenlijk nodig omdat je niet alleen dat paketje gaat upgraden maar, het is ook noodzakelijk om iets extra te installeren of verwijderen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
apt upgrade niet
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/02, 22:03:31 »
Ja, maar hij deed al dist-upgrade, dus het is gewoon achtergehouden.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline merijn

  • Lid
apt upgrade niet
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/03, 17:32:43 »
hoi,ik heb ook een probleem ik heb via de source-o-matic een eigen sourcelist samengesteld,
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat er een paar sites die je daar kan aanklikken niet meer bestaan,of erg moeilijk te benaderen zijn wanneer je een update wil doen via synaptic en je lijst met paketten dus wil bijwerken.
Zo zijn  de Seveas' packages erg moeilijk te benadren of helemaal niet meer,en ook de Cipherfunk multimedia packages zijn erg moeilijk te benaderen of ook helemaal niet meer.
Dat geldt dus ook voor als je de Penguin Liberation Front wil kiezen in je lijst.
Dat is dus knap vervelend.
Zijn er dan geen andere site's als alternatief om deze te vervangen in de sourcelist?,met precies dezelfe programma's erin?.
Of iemand moet de de source-o-matic site weer eens bijwerken zodat wel alles vlekkeloos wil werken,wanneer iemand deze site bezoekt om een eigen sourcelist samen te stellen.
Een goede source-o-matic is wel een van de belangrijke dingen natuurlijk om Linux goed up to date te houden.
Gelukkig werkt voor de rest wel alles ok bij mij.
Maar ja dan mag ik dus alleen alles wat met de ubuntu gemeenschap te maken heeft,of wat van ubuntu zelf komt in mijn sourcelist aan hebben staan.

budster

  • Gast
apt upgrade niet
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/03, 17:37:36 »
Die servers zijn vaak tijdelijk overbelast omdat mensen gelijktijdig hun software willen downloaden, andere servers in de lijst zetten zorgt er alleen maar voor dat het probleem verplaatst word. Misschien moeten we met de Nederlandse ubuntu gemeenschap maar eens geld inzamelen voor een hele grote dikke repository server.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
apt upgrade niet
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/03, 20:23:25 »
2 mogelijkheden:
a) De lokale versie gebruiken (be. of nl. voor de url zetten)
b) Stoppen met Ubuntu gebruiken en gebruikers verkeerde info geven op de fora... naah, toch maar niet ;)

wr19026

  • Gast
apt upgrade niet
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/03, 21:07:29 »
Mwah, ik heb alleen maar main en universe en de security updates aanstaan maar wat me opvalt is dat security.ubuntu.com wel erg vaak een timeout geeft de laatste paar dagen.

budster

  • Gast
apt upgrade niet
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/04, 00:43:53 »
Misschien omdat er de laatste tijd weer redelijk veel updates zijn. Wat ik wel jammer vind is dat je geen secundaire servers in je lijstje kan zetten. Of kan dit wel?

socratux

  • Gast
apt upgrade niet
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/04, 12:38:07 »
daar ben ik ook heel erg benieuwd naar, een backup mirror voor als de eerste het niet doen... zou erg mooi zijn