Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD  (gelezen 894 keer)

Offline Knor79

  • Lid
DVD
« Gepost op: 2009/11/28, 16:53:25 »
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 4 maanden een linux gebruiker geworden (full) en vind er bijzonder goed mn plezier in.
Begonnen met OpenSuse 11.1 en nu overgestapt naar Ubuntu 9.10. Fantastisch gewoon.

Maar nu val ik over een probleem die blijkbaar vrij veel voorkomt. Het lezen van dvd's.
Ik stel hier natuurlijk niet zomaar de vraag zonder er zelf naar gezocht te hebben.

Dvd's afspelen lukt gewoon niet. Dus ben ik beginnen zoeken naar oplossingen.
Ik heb alle pakketten van medibuntu geïnstalleerd en al de rest zoals overal aangegeven.
Maar toch kan ik geen dvd's afspelen.
Ubuntu slaagt er niet in mn dvd drive te mounten. (cd's lezen en afspelen doet ie fantastisch)
Het rare is wel, als ik een dvd insteek. Mn pc herstart, met de dvd erin, dat hij de dvd wel ziet en kan afspelen zonder geluid. Maar als ik de dvd er terug uit haal en een andere insteek, is alles weer weg.

Ik heb ook gemerkt dat sinds ik alle pakketten geïnstalleerd heb, ubuntu niets meer kan afspelen van 1 van mn externe harde schijven. (heeft er misschien niets mee te maken)

Is er iemand die me op weg kan helpen tot een oplossing? Of is dit een topic die ik bij software moet plaatsen?

Thanks in advance.

Offline jan11000

  • Lid
Re: DVD
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/28, 18:20:03 »
http://sites.google.com/site/computertip/
Bovenstaande kun je het beste doen na installatie van ubuntu.
Eerst dat wat je zelf hebt geinstalleerd tav codes verwijderen, dan bovenstaande link toepassen, dan zou alles moeten werken.

Offline Knor79

  • Lid
Re: DVD
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/30, 16:57:09 »
@jan11000
Ubuntu volledig opnieuw geïnstalleerd en dan de tips van de link toegepast.
En alles werkt.
Thanks.