Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Googleearth Lettergrootte aanpassen  (gelezen 1236 keer)

Offline Silvester

  • Lid
Googleearth Lettergrootte aanpassen
« Gepost op: 2012/04/13, 13:44:14 »
Recentelijk heb ik een nieuwere versie van googleearth geinstalleerd: Google Earth 6.0.3.2197
Op zich werkt de versie naar behoren, alleen de letters van de keuze menu's "Bestand.......Help" hebben een dusdanig kleine letter dat dit met zeer veel inspanning (en twee leesbrilletjes) is te lezen. Dat kan ongetwijfeld aangepast worden, maar niet via "Extra/Opties". De vraag is waar en hoe?

Ik voeg een klein plaatje bij ter illustratie. Ik zou toe willen naar de grootte van het woord "Amsterdam".

Heeft iemand een suggestie waar ik dat wel kan aanpassen?

Silvester

Offline Robertos

  • Lid
Re: Googleearth Lettergrootte aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/14, 15:57:37 »
Dit was voor mij de oplossing: https://groups.google.com/a/googleproductforums.com/forum/#!msg/earth/BT5kyvlwFME/Zd1KKNZEZ48J (bericht van dmig van 17-05-11)
Het bestand waar hij/zij naar linkt werkt hier niet meer, laat even weten of dat bij jou ook zo is dan upload ik 't even opnieuw (heb de bestanden hier nog op de PC staan).

Offline Silvester

  • Lid
Re: Googleearth Lettergrootte aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/15, 13:47:03 »
Die link werkt bij mij inderdaad ook niet. Diverse andere suggesties als deinstallatie en herinstallatie van fonts werken niet.
Dus als je wat kan uploaden, is dat fijn.
Ik gebruik Ubuntu 10.4LTS. Binnenkort wil ik over naar een nieuwere, bijv versie 12.4LTS of ....
Ik zal hiermee nog een poging wagen, maar wil er niet teveel tijd in stoppen.
S

Offline Robertos

  • Lid
Re: Googleearth Lettergrootte aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/15, 14:53:12 »
Het is te groot om als bijlage te posten, ik heb ze hier geĆ¼pload: http://www.sendspace.com/file/ya2sre

Offline Silvester

  • Lid
Re: Googleearth Lettergrootte aanpassen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/16, 08:36:14 »
Hartelijke dank voor het daar plaatsen. Het is gedownload. Ik ga ermee aan de slag en meld mij tzt weer met de uitslag.
S

De wijzigingen doorgevoerd. De letters in de titel worden er inderdaad beter van, maar nu crashte het programma wat later. Ik heb maar even geduld tot Ubuntu 12.04 uit is. Dan kan/moet ik alles in 1 keer oplossen.
Nogmaals dank
S
« Laatst bewerkt op: 2012/04/18, 18:27:47 door Silvester »