Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] dvd lade gaat steeds open  (gelezen 14582 keer)

Offline tomcat

  • Lid
[OPGELOST] dvd lade gaat steeds open
« Gepost op: 2008/12/10, 17:33:54 »
Sinds ik ubuntu (8.04) heb geinstalleerd heeft de dvd lade van de pc de neiging om steeds weer open te gaan. Wanneer ik het klepje tegenhoud, dan probeert de dvd ongeveer 4x om open te gaan en houdt er dan mee op. Na een tijdje gaat het toch weer spontaan open. Ik snap er niets van. Als ik er een cd/dvd in de lade wil leggen, moet ik wel razend snel zijn, want zodra ik het open, gaat het ook weer gelijk dicht. Heeft dit soms iets te maken met de bios o.i.d.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/19, 18:52:08 door femke98 »

Re: dvd lade gaat steeds open
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/10, 19:31:23 »
Zover ik weet heeft het niets met je BIOS te doen. type eens in de terminal  eject als het goed is opent de lade type in de terminal eject -t  nu moet de lade sluiten. Doe dit een aantal keer, zijn er dingen die opvallen? Bijv lade sluit langzamer dan deze opent etc.
Verder denk ik eerder aan een mechanisch defect.
Als je een beetje handig bent kan je een hoop problemen oplossen door het apparaat eens te demonteren ( dus niet slopen  :)) en de metalen bescherm hoes er af te halen en de cd speler te ontdoen van vuil en stof. Visueel controleren van defecten aan tandheugels en andere mechanische zaken, zoals het eject knopje( kan wel eens bijv een braam(niet de vrucht maar een haakje) aanzitten. Als de speler toch op de "OK tafel" ligt sluit deze dan aan op de PC en open en sluit deze een paar keer, legt ook wel eens de problemen bloot. Geschatte tijdsduur: 5min tot 60 min, afhankelijk van de handigheid, koffie en rookpauzes.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: dvd lade gaat steeds open
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/10, 20:27:28 »
 Ik denk dat ie -voor een leek- niet repareerbaar defect is. Koop een "nieuwe" op de marktplaats. Ik heb afgelopen zaterdag een prima DVD speler gekocht (marktplaats) voor 5 euro. Daarna mag je spelen met die andere en Gijsbert's advies uitproberen.   

Offline Dave

  • Lid
Re: dvd lade gaat steeds open
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/11, 01:34:29 »
das inderdaad niet zo handig voor een bekerhouder

Offline jan11000

  • Lid
Re: dvd lade gaat steeds open
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/11, 11:16:05 »
Heb ik laatst ook gelezen, dacht dat er iets was met het knopje voorop, die persoon had deze schoongemaakt, daarna deed deze het.

Anders probeer eens de ubuntu livecd(of xp bij dualboot), indien het hier niet gebeurd dan is het software.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: dvd lade gaat steeds open
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/11, 12:40:56 »
In 8.10 was er wel een bug die lijkt op wat jij hebt: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/udev/+bug/283316
Maar dat is dus een andere Ubuntu versie en is al opgelost.

Vertel eens wat voor computer je hebt en wat voor dvd-speler.

Offline Dave

  • Lid
Re: dvd lade gaat steeds open
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/12, 16:39:30 »
had je een ander os zou je zeggen er is iets op de achtergrond wat steeds om een cd vraagt maar heb er met Ubuntu nog niet van gehoord.
Ook als nog in synaptic ingesteld staat dat alles van cd mag komen krijg je dat niet vanzelf.
Denk echt dat het ding domweg aan vervanging toe is (aannemende dat alle kabels goed zitten en zijn)

Offline mcgyver

  • Lid
Re: dvd lade gaat steeds open
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/12, 19:15:06 »
Ik heb eerder zo iets gehad met een splinternieuwe gekocht op een pc beurs. Heb het toen gewoon ingeruild. Het hoeft dus geen software-probleem te zijn.

Offline tomcat

  • Lid
Re: dvd lade gaat steeds open
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/19, 14:35:56 »
Alles uit elkaar gehaald. en weer in elkaar. Helaas geen fruit (braam) gevonden. Wel is het probleem weg. Vast een vuiltje in de lucht geweest.
Probleem opgelost.
Dank voor de tips.....

Offline tomcat

  • Lid
Re: dvd lade gaat steeds open
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/21, 17:40:13 »
Hoi Tomcat,
Fijn dat je problem is opgelost.

Als je voortaan weer een ander probleem hebt en deze is opgelost, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om via je eerste post op verander te klikken, zodat je de titel kan aanpassen door er [OPGELOST] voor te zetten.
Zoals ik nu even gedaan heb.

Dank je wel!
:-[
Ik zal er aan denken.