Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Proces verder laten lopen na afmelden en opnieuw aanmelden  (gelezen 789 keer)

Offline snoopywat

  • Lid
Proces verder laten lopen na afmelden en opnieuw aanmelden
« Gepost op: 2011/03/03, 19:46:07 »
Ik had een vraag: wanneer je een proces uitvoert en dit loopt terwijl je jezelf afmeld dan stopt dit en loopt het niet meer wanneer je je aanmeld. Nu zou ik graag weten dat wanneer ik "sleep 200 &" doe, hoe ik ervoor kan zorgen dat dit proces nog steeds kan verder lopen terwijl ik toch mezelf afmeld en dan terug aanmeld dus dat ik dan via "ps" het proces nog zie lopen.

Re: Proces verder laten lopen na afmelden en opnieuw aanmelden
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/03, 23:22:35 »
Hallo, dit gaat denk ik niet. Wanneer je je afmeldt, stoppen de processen die binnen jouw account gaande zijn. Wanneer je je weer aanmeldt, zul je die in theorie ook weer handmatig moeten starten. Om welke processen gaat het in jouw geval?

Offline snoopywat

  • Lid
Re: Proces verder laten lopen na afmelden en opnieuw aanmelden
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/04, 07:21:28 »
Het gaat om het "sleep 200 &" proces. Dus in de achtergrond uitvoeren van een proces wat op zich niets doet dan wachten maar dit in de achtergrond.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Proces verder laten lopen na afmelden en opnieuw aanmelden
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/04, 09:40:24 »
Ik ben niet helemaal thuis in dit soort materie, maar ik verwacht dat je het process als de gebruiker root of sys moet draaien.

Mocht je een process op een bepaald tijdstip, of met een bepaalde interval willen starten, kijk dan eens naar cron-jobs
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Proces verder laten lopen na afmelden en opnieuw aanmelden
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/04, 10:33:26 »
Je zou dit op kunnen nemen in /etc/rc.local:
su -c 'sleep 200' snoopywat &
Dit wordt dan bij het opstarten uitgevoerd als jouw gebruiker en draait ook door als jij je afmeldt.

Ik weet verder niet wat je precies uit wil voeren, maar het zal vast niet een zinloze "sleep" zijn.
Veel programma's die als een service moeten draaien hebben van zichzelf al een methode om dat te doen, en dat is natuurlijk veel beter dan een "hack" via rc.local.

Offline snoopywat

  • Lid
Re: Proces verder laten lopen na afmelden en opnieuw aanmelden
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/04, 11:25:01 »
Oké ik zal eens testen

Offline vanadium

  • Lid
Re: Proces verder laten lopen na afmelden en opnieuw aanmelden
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/04, 18:48:59 »
Door te werken met "screen" kan je dit bekomen.