Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinding maken  (gelezen 1171 keer)

carro

  • Gast
Verbinding maken
« Gepost op: 2008/10/10, 17:39:47 »
Hallo allemaal,

Ook ik ben ondertussen linux gaan gebruiken en heb  Ubuntu 8.04 op geïnstalleerd op mn laptop naast Windows XP Pro.
Ik vind het tot nog toe echt geweldig en gebruik al nauwelijks Windows meer en het lukt me aardig om de weg te vinden in Ubuntu maar ik heb toch een probleempje: iedere keer bij het starten van de laptop en het daarna opstarten van Ubuntu is mn netwerkverbinding weg..ik los het heel simpel op door bij handmatige configuratie van netwerken het wachtwoord voor het netwerk (ik heb overigens een sitecom router) weer in te voeren en het werkt weer als een speer,maar toch zou ik graag willen dat de verbinding er gewoon is zonder dat ik dat hoef te doen!
 
Weet iemand hoe dit op te lossen? Bij voorbaat dank voor de reacties!!

Gr Menno Nagel

Verbinding maken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/12, 16:20:17 »
Heb je deze link al gevolgd/uitgeprobeerd? http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

carro

  • Gast
Verbinding maken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/12, 19:31:57 »
Bedankt voor de tip maar die site had ik al eens bekeken en kan ik mn probleem er niet mee oplossen,nou heb ik ergens anders een keer gelezen dat het er mee te maken heeft dat als ik eerst in Windows bezig was en daarna ga overschakelen naar Ubuntu de router ´denkt´ dat ie nog steeds in Windows zit omdat ie al een ipadres heeft vrijgegeven,ik weet alleen niet meer wat daar aan te doen en waar ik het nou gelezen heb weet ik ook niet meer.......hopelijk herkent iemand bovenstaande!

Verbinding maken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/13, 19:06:20 »
Sorry verkeerde link, ik denk dat je deze bedoeld http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

carro

  • Gast
Verbinding maken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/16, 08:53:23 »
Dat is de juiste link hoor,precies degene die ik moet hebben!! Het probleem is opgelost,bedankt.
Gr Menno