Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanschaf Brother dcp-l13510cdw.  (gelezen 833 keer)

Offline Kurt DM

  • Lid
Aanschaf Brother dcp-l13510cdw.
« Gepost op: 2021/10/02, 11:19:16 »
Ik ben mijn inkjetprinter stilletjesaan beu en van plan een laserprinter of ledprinter te kopen.
Is er iemand op het forum die een Brother dcp-l13510cdw bezit? Klopt het dat de meegeleverde toner goed is voor zo'n 100 prints?
De documentatie (website Brother) vermeldt meegeleverde toner voor 1000 prints. Bij 123inkt beweren ze dat dit niet waar is.
1000 prints van de meegeleverde toner zou voor mij genoeg zijn voor een stevig aantal jaar "printplezier" en zou de totale kost van het printen drukken.

Offline rico70

  • Lid
Re: Aanschaf Brother dcp-l13510cdw.
« Reactie #1 Gepost op: 2021/10/02, 11:36:59 »
100 prints zou best kunnen. Er zijn / waren fabrikanten die een aangepaste hoeveelheid toner mee leveren / mee leverden

Re: Aanschaf Brother dcp-l13510cdw.
« Reactie #2 Gepost op: 2021/10/02, 12:38:02 »
Brother hier. Ander model, maar wel laser (de 2e onder linux).

Om te beginnen, brother werkt over het algemeen goed samen met linux.

De hedendaagse toners gaan minder lang (5000-8000 prints) mee dan vroeger (20.000 prints), maar nog steeds acceptabel genoeg.
Toner voor onze kost iets van €20 tot €35, en die gaat een jaar of 3 mee (ook als kopieerapparaat, ook veel prints voor school, hele profielwerkstukken e.d.).
Blijft voor mij nog altijd het feit bestaan dat het een stuk betaalbaarder is dan inkt (waarbij ook nog de inkt-sproeier en zo vaak verdrogen/verstoppen).

De meegeleverde toner was (zoals altijd bij nieuwe printers) niet vol, maar in ons geval voldoende om bijna een jaar (minstens een half jaar) vooruit te kunnen.

De drum is relatief duur tegenwoordig in verhouding tot de aanschaf van een nieuwe laserprinter die voortaan uiterst betaalbaar zijn. Wij bestellen ze gewoon op bol punt com (de derde of vierde inmiddels) en die werken prima.
En tegen dat de drum versleten is (6-10 toners verder?) dan kopen wij de volgende laserprinter gewoon weer.

Wij zijn tevreden met onze veel gebruikte Brother printer.
Mocht je nog vragen hebben dan stel ze gerust.
« Laatst bewerkt op: 2021/10/02, 12:40:50 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Aanschaf Brother dcp-l13510cdw.
« Reactie #3 Gepost op: 2021/10/03, 16:44:50 »
Bedankt voor de antwoorden.
De bedoeling is inderdaad voornamelijk af te raken van dat vervelende uitdrogen van de inkt, eventueel vergezeld van vervelende boodschappen zoals "inkt pad almost full en dergelijke".
Wij printen weinig en dan zijn dat de voornaamste vervelende zaken.

Re: Aanschaf Brother dcp-l13510cdw.
« Reactie #4 Gepost op: 2021/10/04, 11:29:17 »
Hier staat sinds kort naar volle tevredenheid een HL-L3239CDW kleuren LED printer. Ik zit met de meegeleverde toner ruim over de 100 afdrukken. Teller staat op 143. Printer geeft volle cartridges aan.
« Laatst bewerkt op: 2021/10/04, 11:32:53 door DirkJan »

Re: Aanschaf Brother dcp-l13510cdw.
« Reactie #5 Gepost op: 2021/10/15, 14:01:04 »
Brother mfc-j5330dw hier.

Is een inkjetprinter, maar ik heb de cartridges enigszins aangepast zodat ze inkt aanzuigen vanuit een grotere inkt tank die naast de printer staat.
Deze grotere tanks zijn makkelijk bij te vullen met goedkope inkt die ik bij AliExpres bestel.

De printer zelf werkt goed met linux omgeving. Bij de installatie van mijn nieuwe laptop hoefde ik niet eens een driver te installeren. Ubuntu zag zelf dat er een printer in mijn netwerk stond en ik kon het ding gelijk gebruiken.

Steven