Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: JCreator en JavaLogo  (gelezen 3380 keer)

JCreator en JavaLogo
« Gepost op: 2009/01/11, 19:49:46 »
Hallo,

Ik ben net begonnen met een gratis cursus programmeren van de site van de Open Universiteit, alleen zijn de benodigde programma's hiervoor, JCreator en JavaLogo alleen te downen voor Windows. Is er misschien ook een mogelijkheid om deze voor Ubuntu te krijgen?


Bij voorbaat dank, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: JCreator en JavaLogo
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/11, 19:51:36 »
Hallo,

Ik ben net begonnen met een gratis cursus programmeren van de site van de Open Universiteit, alleen zijn de benodigde programma's hiervoor, JCreator en JavaLogo alleen te downen voor Windows. Is er misschien ook een mogelijkheid om deze voor Ubuntu te krijgen?


Bij voorbaat dank, Frank
Java is toch cross-platform? Zijn de development tools dat dan niet?

Offline MataS

  • Lid
Re: JCreator en JavaLogo
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/11, 20:16:05 »
2 grote (open source) java ontwikkelplatformen zijn netbeans en eclipse.
allebij zitten ze gewoon in de repo's.
Ikzelf gebruik eclipse, maar dat is meer persoonlijke voorkeur. Het zijn beiden goede IDE's

Re: JCreator en JavaLogo
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/12, 05:01:28 »
ok, ik heb Netbeans geinstalleerd, ziet er inderdaad erg mooi uit, en nu heb ik van www.sourgeforge.net JavaLogo v0.1 gedownload voor Linux. Alleen weet ik nu nog niet hoe ik dit aan Netbeans kan toevoegen, zodat ik de tekenapplet kan gebruiken...



mvrgr, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: JCreator en JavaLogo
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/12, 16:29:09 »
JCreator heeft enkel een Windows-versie, maar is te draaien in Wine. Helaas denken de mensen van JCreator dat je enkel met Internet Explorer op het web kunt. Suggestie: NetBeans. (Zie ook even http://seysayux.wordpress.com/2009/01/11/make-java-use-the-gtk-look-feel-on-linux/ )

JavaLogo is in Java, dus je kan gewoon de .jar downloaden en die toevoegen aan je project. Let op: ik ben de documentatie van NetBeans niet. De documentatie van NetBeans is dit echter wel ;) (een zachte manier om te zeggen: als je't niet weet, rtfm, dat heb ik uiteindelijk ook moeten doen om jouw deze info te kunnen geven)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: JCreator en JavaLogo
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/15, 17:23:51 »
Het spijt me zeer, maar ik kom er niet uit met de handleiding. Ik heb de vraag ook al gepost op het Nabble forum, maar tot nu toe geen respons. Ik zou dus graag willen weten hoe ik Javalogo aan mijn project kan toevoegen zodat ik de tekenapplet kan gebruiken met het programmeren. In Windows lukt het me wel, maar ja, Windows...


mvrgr, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10