Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wie werkt met Whatsapp op de pc.  (gelezen 2162 keer)

wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Gepost op: 2020/03/06, 09:29:27 »
In firefox heb ik add-on "Pinned Whatsapp Web" toegevoegd.

Kan berichten schrijven en lezen.

Maar kan je ook video-chatten via de pc als je daar een camera en microfoon op hebt aangesloten?

Tot nu toe is het mij niet gelukt.

Graag tips.

groet SPW
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline h2o

  • Lid
Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/06, 11:05:44 »
Af en toe werk ik er mee, zeker als ik grote lappen tekst moet typen. Ik gebruik overigens WhatsApp èn WhatsApp Business. Maar dan gewoon webbased zonder plugin. Videobellen en überhaupt bellen via WA of WAB doe ik niet, heb dat zelfs geblokkeerd.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/06, 12:11:56 »
"Dit is geen aanbevolen extensie" Ik zou hem verwijderen.

Firefox biedt standaard de mogelijkheid om een tabblad vast te pinnen. Dat kun je dus ook doen met web.whatsapp.com Zo gebruik ik het. De extensie biedt geen enkele meerwaarde.

De gepinde browsertab met whatsapp draait wel in zijn eigen container. Whatsapp ziet dan niet wat ik in andere tabbladen open (tenzij ik die in dezelfde container open). Daarvoor gebruik ik de (wel aanbevolen) extensie multi-account containers.

Videochatten met whatsapp werkt alleen via de app op je telefoon. Niet via de webinterface.
« Laatst bewerkt op: 2020/03/06, 12:13:30 door DirkJan »

Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/06, 13:56:59 »
Bedankt voor de tips.

Ga dat andere ook proberen.

grt SPW
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline BaukeP

  • Lid
Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #4 Gepost op: 2020/03/14, 16:06:24 »
Ik gebruik tegenwoordig 'rambox'. Een programmaatje waarin je al je chat progs kunt gebruiken. Info op 'https://www.techspot.com/downloads/6893-rambox.html'.
Alles mooi bij elkaar in 1 window. Bij mij dus: whatsapp, messenger en android messages.

Bauke

Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #5 Gepost op: 2020/03/15, 07:06:31 »
Ik gebruik tegenwoordig 'rambox'. Een programmaatje waarin je al je chat progs kunt gebruiken. Info op 'https://www.techspot.com/downloads/6893-rambox.html'.
Alles mooi bij elkaar in 1 window. Bij mij dus: whatsapp, messenger en android messages.

Bauke
Klinkt goed dat Rambox, maar is het ook wat? Zijn er meer mensen hier die gebruik maken van Rambox en werkt het goed?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #6 Gepost op: 2020/03/22, 19:29:21 »
Ik weet dat het draadje is opgelost, maar ik gebruik sinds kort Whatsapp web. Dan maak je verbinding via je mobiel met je webbrowser. Je hoeft alleen een streepjescode te scannen. Erg handig.🙂
Kubuntu 20.04

Offline PKing

  • Lid
Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #7 Gepost op: 2020/03/22, 20:39:58 »
Ik doe dat ook regelmatig, even QR-code scannen en gaan, vooral als ik wat meer afbeeldingen of meer tekst moet versturen...
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

FrSu

  • Gast
Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #8 Gepost op: 2020/03/22, 20:47:38 »
Ik zo nu en dan ook. Ook als je zaken wilt downloaden van WA. Erg handig.

Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #9 Gepost op: 2020/03/22, 22:38:50 »
Ik wist helemaal niet dat dit zo kon, kwam er gisteren bij toeval achter toen ik op zoek was naar een WA progje voor linux. Maar die schijnen nogal dubieus te zijn als ik zo die berichten moest geloven. Dus dit is een perfecte oplossing. ;)
Kubuntu 20.04

Offline h2o

  • Lid
Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #10 Gepost op: 2020/03/23, 08:40:21 »
Een groot voordeel van deze manier van werken is dat je meer overzicht en rust hebt met het typen. Je hebt immers een normaal toetsenbord tot je beschikking. Je kunt desnoods het letterype opschalen als je de grootte van je browser hiermee aanpast. En als je een tweede scherm hebt kun je ook op dat tweede scherm spullen zetten die je in jouw bericht toe wilt voegen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: wie werkt met Whatsapp op de pc.
« Reactie #11 Gepost op: 2020/03/23, 22:40:51 »
Ik gebruik whatsdesk als Whatsapp applicatie op mijn notebook.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu