Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Idee voor Games-forum  (gelezen 5137 keer)

Idee voor Games-forum
« Gepost op: 2011/04/11, 20:35:39 »
Ik zat zo eens te denken en kwam met een idee voor Games. Het meeste nieuws melden we eigenlijk in Algemeen, maar gamenieuws is wat schaarser. Toch komen er wel topics met nieuws en aankondigingen voorbij in Games. Ook hou ikzelf het Linux-gamenieuws in de gaten en er komt toch wel regelmatig wat voorbij. Daarom mijn idee:

een nieuwssubforum in Games om nieuws te melden. Het huidige gedeelte kan dan gebruikt worden voor ondersteuning en het subforum voor het nieuws en de aankondigingen omtrent games.
(subforum in de zin van de hoe we Algemeen en Offtopic hebben)

Wat vinden jullie? :)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/11, 20:42:14 »
meer aandacht voor games zie ik graag maar nog een subforum in dit al onoverzichtelijke forum nou nee... liever niet
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 20:47:38 door Xarvaz »

Offline simthadim

  • Lid
Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/11, 23:26:10 »
Ik houd wel van het idee, Vistaus.
Maar dan krijg je wel een 'diep' en onoverzichtelijk forum:
Home >> Games >> Game nieuws >> Topic

Zou je dit idee dan niet beter kunnen omdraaien en juist een 'Nieuws' catagorie leven in te blazen? Zo hebben we nu op het forum 3 categorieën :
1. ondersteuning
2. Interactief
3. Teams

Je zou dan, om ondersteuning en nieuws goed gescheiden te houden, een catagorie nieuws kunnen introduceren met subfora voor onderwerpen als Distro nieuws, Game nieuws, algemeen nieuws
[4. Nieuws]

Op die manier blijft het forum wat overzichtelijker, in mijn mening.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 23:27:43 door simthadim »

Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/11, 23:47:05 »
Dat is ook een idee simthadim :)
Maar ik denk juist dat het daarmee nog onoverzichtelijker wordt dan met een subforum.

Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/12, 11:12:53 »
Paar? Nou, de laatste tijd gaan de Linux-games anders in een stroomversnelling (nja, klinkt misschien een beetje overdreven, maar het aanbod, nieuws en aankondigingen van Linux-games wordt wel meer de laatste tijd).
En er zijn heus wel meer dan een paar mensen die spelletjes spelen hoor. Plus er komt ook meer jeugd op dit forum die gamen, dus zo weinig is het nu ook weer niet.

Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/12, 14:03:54 »
Denk maar eens aan supertuxkart of assaultcube. Twee kwalitatief goede games, ook al zijn de graphics van de laatste minder.

Ik dacht toen ik het  topic zag staan dat het ging over een apart Linux Game Forum, dat zou ik een goed gevonden hebben. Het idee om subfora te plaatsen in het subforum games lijkt mij niet juist. Het idee van een nieuwe categorie lijkt me wel een goed voorsstel.

Offline simthadim

  • Lid
Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/12, 14:25:42 »
Maar ik denk juist dat het daarmee nog onoverzichtelijker wordt dan met een subforum.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, immers geven die catagoriën direct aan waar je moet zoeken. Wil je ondersteuning dan moet je niet zoeken bij 'nieuws'... Het forum wordt daardoor in z'n algemeen breder (wat men af en toe onterecht bestempeld als ongestructureerd), maar veel minder gefragmenteerd (wat per definitie beter gestructureerd is). In mijn optiek is dat daarom ook beter.

Ach, voor die paar die spelletjes spelen? Wordt er niet overzichtelijker op hoor.
Gewoon in algemeen lijkt mij toch de beste plaats.
Het zijn er, denk ik, veel meer dan je denkt!

Alhoewel er wellicht een punt is:
 Zo kan je nieuws en ondersteuning wel splitsen maar uiteindelijk lopen ze toch weer in elkaar over aangezien met off-topic gaat (van 'hé er is een nieuwe disto uit' gaat het meestal naar 'Hoe kreeg je dit pakket goed geinstaleerd'). Met het 'Game nieuws' is dat in mijn optiek wel anders.

Toch blijf ik het wel een goed idee vinden, en is het zeker het overwegen waard, echter moeten even de voor en nadelen afgewogen worden (en kijken of we hier nu spreken over alleen 'game nieuws' of algemeen 'nieuws' waar 'game nieuws' een onderdeel van is. Ik wil je topic niet stelen, Vistaus, maar denk dat als we hier toch over praten we dit ook maar even in de groep  moeten gooien).

Voordeel:
  • Minder fragmentatie van nieuws en ondersteuning;
  • Meer bekendheid voor gamen onder Linux


Nadeel
  • Een nieuw (sub)forum waar een oog op moet worden gehouden
i]
[/list]
P.s. Dit forum doet raar als je lange berichten wilt typen....
« Laatst bewerkt op: 2011/04/12, 14:33:56 door simthadim »

Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/12, 23:59:25 »
@simthadim: Opzich heb je daar wel gelijk in. +1 voor jou idee voor een nieuw gedeelte.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/13, 00:05:59 »
Games zijn goed! .. Die pushen de hardware steeds naar een hoger en (mischien) wel een beter level. Anders zaten we mischien nog steeds met een oude 8088 of 8086 te rommelen :)

Dus een extra sub-forum gewijd aan 'Games' .. Prima idee lijkt me ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/13, 01:27:45 »
Paar? Nou, de laatste tijd gaan de Linux-games anders in een stroomversnelling (nja, klinkt misschien een beetje overdreven, maar het aanbod, nieuws en aankondigingen van Linux-games wordt wel meer de laatste tijd).
En er zijn heus wel meer dan een paar mensen die spelletjes spelen hoor. Plus er komt ook meer jeugd op dit forum die gamen, dus zo weinig is het nu ook weer niet.

Ik denk dat je gelijk hebt.
Velen zijn denk ik met de computer in aanraking gekomen door een spelletje.
Wanneer ik nu in de games-afdeling kijk zie ik bij wijze van spreken een nieuwtje over een spel in dezelfde lijst waar ook een vraag staat over een spel die problemen heeft met Wine.
Dus ik vind het idee om er wat meer structuur in te krijgen niet zo gek.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/13, 12:54:41 »
theo +1 :)

Re: Idee voor Games-forum
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/01, 19:34:19 »
+1 voor het idee, waar het dan exact in ondergebracht moet worden laat ik aan de meerderheid over. Ik ben zelf ook altijd aan het kijken naar leuke spellen en ook om daarmee anderen te laten zien wat de power is van linux. Ik speelde nooit op Windows bv maar ik speel echt Alien Arena, geweldig mooi en lekker schietspel om af te reageren. En 3d effects waar ik me zeker niet voor schaam. En zeker de nieuwe Unigine engine die geweldige grafische spellen mogelijk maakt, ook voor linux. Voor wie het nog niet wist, kijk zeker hier eens: http://unigine.com/download/ Download eens een van de prachtige benchmarks, ook voor linux. Ik kwam erachter dat mijn graka aan vervanging toe is. Een nieuwe Nvidia GTX staat nu op mijn wenslijstje en Oilrush als spel ga ik kopen.  Niet om het verhaal maar gewoon omdat het kan op linux. Voor het eerst in 20 jaren ga ik een spel kopen. (jah, ik ben echt 52.....)
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb