Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux marktaandeel stijgt  (gelezen 2539 keer)

Offline Wout55

  • Lid
Linux marktaandeel stijgt
« Gepost op: 2011/08/18, 11:11:23 »
Vandaag zie ik in de statistieken het Linux gebruik die drie van de genoemde bronnen richting 1,5% gaan. Terwijl dit al tijden helemaal vastzat op 0,8 of 0,9%. En dat terwijl je steeds meer van mensen hoort dat ze Linux (ook) gaan gebruiken. Met ook bedoel ik dan naast Windows want als je pas overstapt heb je het idee dat je overal Windows nog van nodig hebt. Gelukkig valt dat in de praktijk reuze mee. ook het marktaandeel van Android is gestegen, samen met Linux is dit nu al 2,5%. Probleem is altijd wel om redelijk betrouwbare statistieken te vinden. Ik denk dat Linux altijd al ondervertegenwoordigd is omdat er niemand iets verdient aan een gestegen marktaandeel van Linux.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/18, 11:13:19 door Wout55 »

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux marktaandeel stijgt
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/18, 11:26:43 »
Tsja . O0
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Linux marktaandeel stijgt
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/18, 11:34:44 »
Ik denk dat Linux altijd al ondervertegenwoordigd is omdat er niemand iets verdient aan een gestegen marktaandeel van Linux.

Ik denk dat de bedrijven achter de distro's (Canonical, Novell) wel degelijk verdienen aan een stijging van het marktaandeel van Linux.

Re: Linux marktaandeel stijgt
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/18, 11:36:15 »
Citaat
Ik denk dat de bedrijven achter de distro's (Canonical, Novell) wel degelijk verdienen aan een stijging van het marktaandeel van Linux.

Zeker wanneer de professionele wereld mee overstapt. Maar dat is nog timmeren aan de weg.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Linux marktaandeel stijgt
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/18, 19:06:10 »
Citaat
Ik denk dat de bedrijven achter de distro's (Canonical, Novell) wel degelijk verdienen aan een stijging van het marktaandeel van Linux.

Zeker wanneer de professionele wereld mee overstapt. Maar dat is nog timmeren aan de weg.

Ik heb een aantal mensen eindelijk zo ver gekregen dat ze met LibreOffice, Thunderbird en Firefox gaan werken op een Windows pc. Dat is de eerste stap op weg naar een ander besturingssysteem. Laat ze eerst wennen aan de meest belangrijke en meest gebruikte programma's (die er nagenoeg hetzelfde uitzien in Ubuntu en Windows) en je neemt zo 75% van de drempel weg.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Linux marktaandeel stijgt
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/19, 07:00:10 »
Ik heb bij een vriend van me ipv een illegale office LibreOffice eropgezet, ze zijn er erb blij mee. Nu gisteren hoorde ik ze klagen over dat IE zo traag is. Jullie weten allemaal wat dat betekent ;) ;D

Offline vds

  • Lid
Re: Linux marktaandeel stijgt
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/20, 21:08:17 »
Beestjes =D ???
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Re: Linux marktaandeel stijgt
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/21, 03:11:57 »
Ik heb hier toch veel positievere statistieken:



Spijtig genoeg dat ze niet echt representatief zijn, ze gaan namelijk alleen over mijn website, maar toch :D
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Linux marktaandeel stijgt
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/21, 08:12:01 »
@ward: hoe kom je daaraan?
@vds: ff erop natuurlijk! ;)

Re: Linux marktaandeel stijgt
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/21, 12:57:05 »
@ward: hoe kom je daaraan?

Dit is van google Analytics, daar is veel informatie te vinden over de bezoekers, tot zelfs schermresoluties, flash versie, of ze al dan niet java hebben, ....
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds