Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slaapstand of sluimerstand  (gelezen 3091 keer)

Offline Para

  • Lid
Slaapstand of sluimerstand
« Gepost op: 2010/09/07, 12:46:09 »
Als ik de PC in slaap- of sluimerstand zet, dan start hij niet terug op als ik wil herbeginnen.
Ik moet dan steeds de PC volledig afsluiten en terug opstarten om terug te kunnen werken.
Kan dit probleem opgelost worden?

PaRa

Offline wowo

  • Lid
Re: Slaapstand of sluimerstand
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/07, 13:16:37 »
Helaas heeft dit te maken met je hardware (mn je videokaart of chip) die roet in het eten gooit.
Totdat er een oplossing gevonden wordt, is het het beste om deze functies uit te schakelen.

Zie foutnummer 3 op: http://sites.google.com/site/computertip/fouten

Overigens werkt bij mij de slaapstand even snel als geheel opnieuw opstarten.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Slaapstand of sluimerstand
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/07, 13:39:21 »
Hier het zelfde probleem (!) Ik heb afscheid genomen van pauze/slaap stand. Ik heb geen netwerkverbinding na de pauze/slaap stand. het enige wat ik gebruik is tabbladen bewaren met FF.  ;)

Offline timosha

  • Lid
Re: Slaapstand of sluimerstand
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/07, 13:58:40 »
Als ik de PC in slaap- of sluimerstand zet, dan start hij niet terug op als ik wil herbeginnen.
Ik moet dan steeds de PC volledig afsluiten en terug opstarten om terug te kunnen werken.
Kan dit probleem opgelost worden?

PaRa

Je bent het slachtoffer van deze heel vervelende bug:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/568711

Als je die linkt volgt zul je zien dat je niet alleen bent.

Oplossingen: Installeer Ubuntu 9.10 of Linux Mint 9.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/07, 16:41:36 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Slaapstand of sluimerstand
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/07, 14:10:49 »
Wellicht is de pauze/slaapstand iets uit de Windows wereld.  ;)

Offline timosha

  • Lid
Re: Slaapstand of sluimerstand
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/07, 14:16:27 »
Wellicht is de pauze/slaapstand iets uit de Windows wereld.  ;)

/offtopic/
Nee, want het is een Linux kernel probleem en Windows gebruikt geen Linux kernels  XD
/ontopic/
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Slaapstand of sluimerstand
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/07, 20:56:25 »
Beste Para,

(ben je een parasiet of een parachutist? Als je het laatste bent, proficiat, dat ben ik ook).

Even een pragmatische aanpak. Wees voorzichtig met slaap- en sluimerstanden. Ik heb zelf Ubuntu 10.04 een paar maanden in de sluimerstand gehad (yup, ik was in de testfase), en op een gegeven moment viel van alles weg. Ik dacht op een gegeven moment dat Hans Klok op m'n pc zat. Maar, het is bekend dat Ubuntu niet zo lekker werkt met deze standen. Laat ons eens even praktisch denken. Waarom zou je dit doen? Vanuit volledig afsluiten start alles in een vloek en een zucht op. Waarom mutsen voor een paar seconden, en wat is dit op een mensenleven?  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Slaapstand of sluimerstand
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/07, 21:03:55 »
Is de swappartitie groot genoeg?

Offline timosha

  • Lid
Re: Slaapstand of sluimerstand
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/09, 09:20:02 »
Waarom zou je dit doen? Vanuit volledig afsluiten start alles in een vloek en een zucht op. Waarom mutsen voor een paar seconden, en wat is dit op een mensenleven?  ;)

Omdat Hibernate & Suspend sinds vele jaren een basisfunctie is voor elke laptop in elk OS. Bovendien, het heeft perfect gewerkt tot kernel 2.6.32-18.

Niet iedereen heeft een Porsche Turbo laptop die in 2,5 seconden opstart. Het heeft ook niets met snel opstarten te maken, na een resume is de desktop er weer met alle open programma's en documenten zoals voor de suspend/hibernate.

Rond de pot draaien helpt hier echt niet: het is een van die zeer vervelende regressiebugs die zo typisch zijn voor Ubuntu en dat moet opgelost geworden. Kijk maar eens naar de commentaren in het bugrapport.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.