Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printer canon pixma8050  (gelezen 746 keer)

Offline miel

  • Lid
printer canon pixma8050
« Gepost op: 2017/10/22, 09:59:51 »
L.S.
Canon pixma 8050 volgens instructies geïnstalleerd en met usb kabel naar pc verbonden.
drivers voor scan en print gedownload en uitgepakt en geinstalleerd.
printer in afdrukbeheer geselecteerd en gekozen.

toch worden opdrachten vanaf pc die worden verzonden naar printer niet afgedrukt.
print que blijft leeg.
Is niet mijn eerste canon en ook niet mijn eerste installatieprobleem maar printer geeft niet weer dat USB verbinding bestaat.
printer denkt dat ik draadloos wil printen.
Kan ik fabrieksinstelling van printer terug oproepen om te controleren of USB wel ingesteld is?
Online handleiding geeft geen uitslutesl alles is gefocust op draadloos printen
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
een groet, Miel 




Offline a.j.

  • Lid
Re: printer canon pixma8050
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/22, 13:36:18 »
Beste medegebruiker,
Misschien heeft  jouw laptop 2 ingangen voor kabel, verwissel dan eens,2.0 en 3.0 ingang.
Ik heb daar ook wel eens probleem mee.
vr.gr.a.j.

Offline miel

  • Lid
Re: printer canon pixma8050
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/22, 16:03:13 »
Heel goed, die tip, ik heb de twee USB aansluitingen geprobeerd, Helaas zonder succes.
Wat ik wil proberen is opnieuw de printer configureren en bi het begin aangeven dat ik een USB verbinding wil in plaats van een LAN verbinding.
Ik kan helaas niet vinden hoe ik op de printer die allereerste instellingsmogelijkheden  terug kan roepen.
Het lijkt wel of eenmaal ingesteld ook voor goed zo blijft.
Maar we worstelen gewoon verder. Vroeg of laat komt er wel een oplossing.Dank voor je tip, Miel

Offline a.j.

  • Lid
Re: printer canon pixma8050
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/23, 09:35:18 »
Miel,
Het kan dus zijn dat je hem weer moet aanmelden/installeren onder printers.
Printer zoeken en weer aanmelden.Dan staat jouw printer zomaar twee keer aangemeld onder elkaar.
Dit gebeurd mij ook (twee dezelfde) printer aangemeld/geïnstalleerd.
Wat ik ook wel eens lees dat er problemen optreden bij niet orginele cartridges.
vr.gr.a.j.



Re: printer canon pixma8050
« Reactie #4 Gepost op: 2017/10/23, 10:33:36 »
@ miel,

misschien... lukt het met onderstaande:

kijk even of het draadloos signaal op de printer geactiveerd is, zo ja, --eventueel uitschakelen ( in de instelling van jou printer).
Dan opnieuw proberen via de usb, om te kunnen printen, controleren.
Succes.

Groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline miel

  • Lid
Re: printer canon pixma8050
« Reactie #5 Gepost op: 2017/10/23, 19:29:03 »
Printer doet het nu. Ik heb alle drivers   drivers gedelete en ben opnieuw begonnen met installeren. Dit is het meest urgente. Nu nog scanner activeren. Vanuit pc geen scanner. En andersom als ik de scanfunctie op de printer/scanner genbruik wordt de pc niet gevonden. Met weeemoed denk ik aan vroeger toen een kabeltje voldoende was om het te laten werken.  Nu zijn er zo veel mogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik sluit dit topic af als opgelost. Allemaal hartelijk dank voor bijdrage, Miel

Re: printer canon pixma8050
« Reactie #6 Gepost op: 2017/10/23, 22:21:38 »
Niet zo snel opgeven miel.

Heb je de weg gevolgd die Pjotr aangegeven heeft in:  https://sites.google.com/site/easylinuxtipsproject/18   ???

Lees dit ook eens na:

http://downloadlinux.net/2016/10/30/printer-canon-i-sensys-mf8050cn-driver-for-linux-mint-how-to-get-install/ ,
misschien zit daar iets in dat jou verder kan helpen naar een oplossing.

In de veronderstelling dat je LinuxMint hebt geïnstalleerd.

Om te helpen,
groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/23, 22:23:54 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline miel

  • Lid
Re: printer canon pixma8050
« Reactie #7 Gepost op: 2017/10/24, 15:49:10 »
Dank je Spievensterke, Ja, ik heb de aanpak die op die site staat ook gebruikt. Voor de printer werkt dat maar voor de scanfunctie van de all in one Canon niet. Ik zal je tip onderzoeken. Ik gebruik al heel veel jaren Ubuntu. Nu nog steeds ubuntu 14.04. Als ik succes heb met deze tip laat ik het weten. Al vast bedankt voor de moeite. Miel
« Laatst bewerkt op: 2017/10/24, 15:52:33 door miel »

Offline RikRik

  • Lid
Re: printer canon pixma8050
« Reactie #8 Gepost op: 2017/10/24, 16:10:18 »
De huidige Canonscanners werken via Terminal  type daar:    scangearmp2 en het scanvenster verschijnt in beeld. Je moet uiteraard wel scangearmp2 geïnstalleerd hebben voordat het werkt. Canon is een geweldige printerfabrikant, uiteindelijk komen de drivers voor Linux meestal vanzelf op hun site. Heel duidelijk en overzichtelijk https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_ts_series/pixma-ts8050.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS%2010%20(64-bit

Volgens mij gebruikt deze scanner een nieuwe versie van ScanGear MP v. 3.40 dan die ik gebruik.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/24, 16:13:05 door RikRik »

Offline miel

  • Lid
Re: printer canon pixma8050
« Reactie #9 Gepost op: 2017/10/25, 13:53:30 »
Wat je schrijft is juist, ik heb die benodigde driver ook geladen en geinstalleerd. Probleem is dat scanner niet met pc communiceert. Het is mogelijk dat de nieuwste drivers afgestemd zijn op Ubuntu 16.04. Ik gebruik nog de 14.04 versie. Zeker weet ik het niet. Voor alle zekerheid zal ik  zoeken of er apparte drivers voor U 14.04 bestaan. Ik zou denken dat die niet anders zijn maar een mens kan zich vergissen. Vanochtend gebeld met Canon, NL Dat heeft geen zin, het zijn daar allen Windows mensen. Mijn vragen gaan ze voor leggen aan hun eigen IT mensen maar ik verwacht er weinig van.

Ik ga het opnieuw proberen en zal je(jullie)laten weten wat uitkomst is. Groet, Miel


Offline miel

  • Lid
Re: printer canon pixma8050
« Reactie #10 Gepost op: 2017/10/25, 14:03:43 »
De scanner doet het, de truc is dat ik de scanner moet starten vanuit de terminal met het commando scangearmp2. En niet vanaf het GUI voor scanners.
Allen hartelijk bedankt voor mee denken, groet, Miel

Re: printer canon pixma8050
« Reactie #11 Gepost op: 2017/10/25, 19:06:13 »
@ miel,

bedankt voor de terugkoppeling.
Daar weten we nu ook meer van.

Fijn dat het opgelost is en dat je nu tevreden verder kunt 'linuxen'.  ;)

spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.