Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.  (gelezen 7787 keer)

Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #50 Gepost op: 2009/05/06, 14:49:01 »
Lizardman +1

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #51 Gepost op: 2009/05/06, 15:48:56 »
Kan iemand die volledig achter het idee staat het even op de agenda van volgende meeting zetten?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20090509
Deze is namelijk nog redelijk lees.

Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #52 Gepost op: 2009/05/06, 16:00:48 »
Kan iemand die volledig achter het idee staat het even op de agenda van volgende meeting zetten?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20090509
Deze is namelijk nog redelijk lees.


Staat erop :)

Offline bwmchris

  • Lid
    • mobile vikings
Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #53 Gepost op: 2009/05/14, 01:34:30 »
ik vind dat draaiboek dat van zwier voorstelde ook niet echt slecht.
je ziet soms door de bomen het bos niet meer, en zo'n draaiboek lijkt mij niet echt slecht ik weet dat r vele wiki pagina's en andere bestaan (en laat dat nou het bos zijn) je moet soms heel wat doorspitten voor je gevonden hebt wat je zocht en soms kom je ook verkeerde commando's tegen of een uitleg die niet helemaal klopt en dan zit je met de gebakken peren.
geef die vaardigheids niveau's als een soort van "diplomatje" als je bepaalde delen van dit draaiboek doorlopen hebt.(als dit mogelijk is natuurlijk)een mini cursus voor terminal zoals Bartek ooit eens heeft gemaakt.iets in dat genre.
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #54 Gepost op: 2009/05/14, 16:14:52 »
Leuk idee, maar komt op die manier dan bij iedere post een hele CV te staan van de poster??


Gnome
KDE
XFCE
Blokkendoos
Terminal
Server
Wubi
Netbooks (UNR):
                           *Acer Aspire One 150
                           *Acer Aspire One 110
                           *....................
                           *....................

Maak het rijtje zelf af en kleur de plaatjes... :P

 
Zelfs dat laatste kan je niet aan mij overlaten.  XD XD XD
Ik denk dat je beter de gene die post zelf een kennisgraad kan laten meegeven. Bijv met een cijfer
1=Beginner.............5= Master of the Universe
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

van_zwier

  • Gast
Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #55 Gepost op: 2009/05/14, 17:17:17 »
wellicht een idee om van de voorstellen die er tot dusver zijn een pol te houden, en aan de hand daarvan op z'n minst een strategie te bepalen, zodat we aan een invulling kunnen beginnen i.p.v. ideeën te blijven aandragen.

Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #56 Gepost op: 2009/05/14, 17:21:06 »
wellicht een idee om van de voorstellen die er tot dusver zijn een pol te houden, en aan de hand daarvan op z'n minst een strategie te bepalen, zodat we aan een invulling kunnen beginnen i.p.v. ideeën te blijven aandragen.

Goed idee :)

van_zwier

  • Gast
Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #57 Gepost op: 2009/05/14, 17:43:02 »
hmm, kunnen we hiermee de topic starter vragen de pol te starten, of maken we iemand anders de gelukkige  ???

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #58 Gepost op: 2009/05/14, 17:49:33 »
Zover ik weet is het punt op de IRC meeting besproken geweest en merendeels zag men dat met die vaardigheids niveaus niet zo zitten. Ook zijn er in dit topic mensen geweest die eraan twijfelen.

Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #59 Gepost op: 2009/05/14, 19:24:14 »
Op de irc meeting is volgens mij niet echt gesproken over het wel of niet goed zijn van de verschillende ideeën. Er was wel vrij snel overeenstemming over dat het niet zo heel veel zin heeft hierover uitgebreid te gaan discussiëren zolang er geen mensen zijn dit eventueel zouden willen en kunnen uitvoeren. De veel eenvoudiger te realiseren "optie opgelost" in het forum ligt bijvoorbeeld al tijden op de schap omdat niemand dit heeft kunnen of willen implementeren.
Maar die "zin", daarover kunnen natuurlijk de meningen verschillen. Het staat volgens mij dus iedereen vrij om hierover te discussieren, te onderzoeken of een poll te maken. De topicstarter zal dat alleen niet doen met de hierboven aangegeven reden.   :)

van_zwier

  • Gast
Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #60 Gepost op: 2009/05/14, 19:52:43 »
des te meer reden om er een topic over te houden, zolang hierover zoveel onduidelijkheid is komen we zo wie zo geen stap verder. In de pol kan dan toch ook de mogelijkheid van afwijzing opgenomen worden. (nee is ook een antwoordt)

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn, (lijkt wel een democratie)
Volgens mij is op het moment het grootste euvel wie durft (zoals Tommie74 al ongeveer zei, wie wil, maar vooral ook kan) er een gepaste duw tegen aan te geven.

Bij mij ontbreekt de nodige kennis om de stap te nemen, maar waar ik kan is bij mij de wil om eraan mee te werken

Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #61 Gepost op: 2009/05/14, 19:59:12 »
hmm, kunnen we hiermee de topic starter vragen de pol te starten, of maken we iemand anders de gelukkige  ???
Na een loting onder toezicht van een beëdigt notaris ben jij de gelukkige.  :evil:

1=Beginner.............5= Master of the Universe
hm, in de Stamkroeg zou ik dan wel uikomen op een 9 of 10, op de rest van het forum een 3+  :evil: :evil:
toch nog wel een mooi gemiddelde  ;)
Waarom komt er bij mij zo'n raar gevoel van ongeloof naar boven als ik dit berichtje lees ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #62 Gepost op: 2009/05/14, 20:51:58 »
Bij mij ontbreekt de nodige kennis om de stap te nemen, maar waar ik kan is bij mij de wil om eraan mee te werken
Als je hiermee verder wilt, is het misschien ook een idee om een werkgroepje op te richten die het verder gaan uitwerken in plaats van het houden van een poll. Met een werkgroepje kan je beter op de materie ingaan, en is de kans denk ik groter dat je tot een werkbare oplossing komt.

van_zwier

  • Gast
Re: Ubuntu vaardigheidsniveaus realiseren in het forum.
« Reactie #63 Gepost op: 2009/05/15, 15:13:35 »
oke, duidelijk.

Volgende punt op mijn to do lijst:
Hoe start ik een werkgroep op

Zal ik dit weekend eens in moeten verdiepen.