Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overweging nieuwe tablet met windows 10. Is dual boot op een tablet mogelijk?  (gelezen 489 keer)

Offline bart85

  • Lid
Ik overweeg om een nieuwe tablet aan te schaffen, op het moment dat ze met windows 10 verkrijgbaar zijn. Kan daar een dual boot met Ubuntu opgezet worden?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
De tablet markt is een hele andere dan de pc markt, dus het is niet zo vanzelfsprekend dat een dual boot mogelijk is (of gaat worden) op een Windows tablet. Vooralsnog zijn er maar twee tablets waar Ubuntu op verkrijgbaar is en een handjevol tablets kan je zelf voorzien van een Ubuntu image...

http://www.ubuntu.com/tablet

Offline bart85

  • Lid
Voor een nieuwe tablet het windows systeem veranderen door het naar ubuntu te flashen, vind ik een te groot risico. Het eerste risico is dat als hij vastloopt, de tablet kapot is en het tweede is maar de vraag of Ubuntu met de hardware van een tablet overweg kan. Bij een PC waarmee je wel mee kunt booten vind ik dat anders. Als installatie van een OS mis gaat, kan bij een PC het opnieuw worden geprobeerd of terug gaan naar windows.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline jan11000

  • Lid
In china kun je tablets kopen met win10 en android.
Of je daar ubuntu op krijgt weet ik  niet, google hier eens op.