Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Solaris op een Macbook  (gelezen 1731 keer)

Offline TDV4

  • Lid
Solaris op een Macbook
« Gepost op: 2010/11/22, 19:41:02 »
Ik heb een macbook waarop ik ubuntu 10.10, windows7 en MAC OS X 10.6 draai. Met behulp van het rETIt bootmenu. Maar dat is nog steeds niet genoeg. Ik wil daarnaast nog Solaris installeren. Ik heb het OS gedownload en gebrand. Ik kan opstarten vanaf de dvd. Maar het installatie proces loopt vast na enkele procenten. Daarna geeft hij een error aan. (volgens mij met betrekking tot de hsf+ partitie van MAC. Maar dat weet ik niet zeker.) Ik heb de partitie vooraf FAT geformateerd met MAC disk utility. En heb verschillende groottes gebruikt. De enige manier waarop ik het kan installeren is de hele harde schijf gebruiken. (want dat heb ik geprobeerd.) en dat wil ik dus niet.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Solaris op een Macbook
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/22, 19:51:00 »
Hmm, is dit wel legaal (in de zakelijke zin des woords)?  ???
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline TDV4

  • Lid
Re: Solaris op een Macbook
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/22, 19:58:36 »
Ja, ik heb solaris gewoon gedownload via Oracle. En het is niet verboden om meerdere systemen te installeren op een APPLE MAC. Alhoewel de garantie wel vervalt door het veranderen van het EFI bootmenu.

http://www.oracle.com/technetwork/server-storage/solaris/downloads/index.html

Re: Solaris op een Macbook
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/06, 14:11:47 »
Ja, ik heb solaris gewoon gedownload via Oracle. En het is niet verboden om meerdere systemen te installeren op een APPLE MAC. Alhoewel de garantie wel vervalt door het veranderen van het EFI bootmenu.

http://www.oracle.com/technetwork/server-storage/solaris/downloads/index.html
Wat valt trouwens onder 'EFI bootmenu aanpassen', alleen de firmware neem ik aan, en niet refit of grub2 instaleren? En waar heb je gelezen dat hiermee de garantie vervalt?

Offline TDV4

  • Lid
Re: Solaris op een Macbook
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/06, 17:28:19 »
Volgens mij vervalt de garantie als je iets aan het firmware aanpast. Waar ik het heb gelezen weet ik niet meer. En of het waar is weet ik niet zeker, maar het zou wel zo kunnen zijn. Maar het is me nog steeds niet gelukt om Solaris 10 te installeren naast mac os x 10.6.

Offline tigger

  • Lid
Re: Solaris op een Macbook
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/06, 17:46:38 »
Ik zou sowieso de partitie geen fat maken, maar ongeformateerd houden. Heb je al eens solaris naast een anders syteem (op een standaard pc) geinstalleerd? Je zal een niet standaard optie moeten nemen en zelf je partities indelen.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Offline TDV4

  • Lid
Re: Solaris op een Macbook
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/10, 17:06:58 »
IK heb ondertussen geprobeerd het te installeren op zowel fat als op een lege partitie. Volgens mij zit het probleem in de 200mb grote EFI partitiemap-partitie die niet word aangegeven in disk utility.