Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm!!!  (gelezen 725 keer)

alainbont

  • Gast
zwart scherm!!!
« Gepost op: 2009/05/18, 20:32:36 »
heb recent 9.04 geinstalleerd,

dit weekend na aanpassingen heb ik mijn wachtwoord gewijzigd en een tweede gebruiker aangemaakt.

Nu kan ik niet meer opstarten met mijn account, wel met de andere gebruiker.
na opstart krijg ik gewoon zwart scherm met muis indicatie.?

thx alain.

 

Offline zooker1

  • Lid
Re: zwart scherm!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/08, 00:47:54 »
Ik ben pas sinds een week gebruiker van Ubuntu 9.10. Ik ben totaal onbekend met het hele gebeuren, maar met een dosis logisch nadenken, dit forum en alle informatie p het www kom ik een heel eind. Het is leuk om eens wat anders te hebben dan Windows of OSX.

Echter is mijn huidige probleem eentje waarbij ik door de bomen het bos niet meer zie.

Regelmatig, zomaar uit het niets lijkt het wel of de computer in de slaapstand raakt en er niet meer uit komt. Als ik alles goed analyseer gebeurd dit zodra er iets met de spanning van de laptop veranderd. Zodra de accu bijna leeg is gebeurd het en als de accu weer vol is en ik het netsnoer verwijder gebeurd het.

Eerst werd het scherm direct volledig zwart, nu zie ik wel een loginscherm, maar zodra de eerste 2-3 letters van mijn password zijn getyped, slaat de computer totaal vast. Een reboot is dan nodig.

Ik heb heel het internet doorzocht. Er staat veel over 'zwarte schermen'. Ik kan allen geen soortgelijk probleem vinden.

Is er een dokter in de zaal?



Met MS-Dos kon ik lezen, schrijven en rekenen * Met windows 3.1 kon ik lezen en schrijven * Met windows 95 kon ik lezen * Vanaf XP kon ik helemaal niks meer * Ubuntu is weer leuk

Offline Tom

  • Lid
Re: zwart scherm!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/08, 09:46:33 »
Welkom op het Forum Heer Zooker1. :)
Maar voor Uw vraag kunt U beter een eigen topic aanmaken , want U zit nu op het Topic van Alainbont.
groet Tom. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.