Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog steeds ellende met Ubuntu .  (gelezen 718 keer)

Offline WizzAd

  • Lid
Nog steeds ellende met Ubuntu .
« Gepost op: 2008/03/01, 12:07:37 »
Een paar weken geleden heb ik het blad Linux Starter met bijgevoegde Ubuntu CD gekocht .
Na het blad opnieuw van A tot Z bestudeerd te hebben , heb ik gisteren geprobeerd Ubuntu nog maar weer eens een keer
te installeren , ondanks alle ellende die ik al met Ubuntu meemaakte , al dan niet door eigen onkunde .
Ik ben begonnen met het defragmenteren van de schijf , daarna gparted gedraaid , alles volgens
voorschriften zoals in het blad beschreven .
Ik had een 100 GB partitie aangemaakt .
Na het gpartedgedeelte begon de ellende , de schijf zou gecrasht zijn .
Gelukkig bleef wel XP behouden .
Ubuntu verwijderd en geprobeerd op de nieuwe partitie te installeren , onmogelijk .
Mountpunt , wat is in vredesnaam een mountpunt ?
En wat is sda 1 , 4 , en 2 ?
En wat is swap Linux ?
Waarom kan Ubuntu niet gewoon geïnstalleerd worden ?
Er is toch een lege partitie ?
Uit bittere armoede heb ik toen maar Ubuntu de hele schijf voor zich laten opeisen , maar ook dat
bleek geen succes .  ( Er is een fout opgetreden bij de installatie )
Om misverstanden te voorkomen , het betreft hier een (Acer met voorgeïnstalleerde XP MCE) computer van 19 maart 2007 met ruim 230 GB harde schijf .
Nu heb ik moeten formatteren met een OEM-versie van XP en installeren , een back-up draaien ,
opnieuw installeren van de MCE-versie , al met al ben ik een halve dag verder en geen steek wijzer .
Als klap op de vuurpijl krijg ik nu bij het opstarten van XP een kadertje met daarin " An invalid argument is encountered " .
En experimenteren is wel leuk , maar niet als je met de ene mislukking na de andere geconfronteerd wordt ,
of als je telkens opnieuw moet opstarten .

Kan iemand mij in "Jip en Janneke taal " raad geven ?


Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet : Ad .

Offline idefix

  • Lid
Nog steeds ellende met Ubuntu .
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/01, 13:03:37 »
Als je in de far west woont (Westhoek, België) wil ik ook eens afkomen (niet dat ik zo een goeroe ben maar ik heb het toch al enkele malen geïnstalleerd...)
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline Bobbie

  • Lid
Nog steeds ellende met Ubuntu .
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/01, 13:28:49 »
In ieder geval bestaat er gelukkig ook nog officiële documentatie van ubuntu,

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/
daarnaast is er een document met uitleg over harde schijven en partities.

https://wiki.ubuntu.com/OntwerpDocumentatie/PartitiesEnBestandssystemen

en natuurlijk zie je hier boven de aanbiedingen om je te helpen er bij, kijkt ook eens rechts boven in het kadertje, daar zie steunpunten staan klik er eens op waarschijnlijk is er in jou omgeving een steunpunt, die je persoonlijk kan helpen

gr