Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: clean install Feisty (dualboot)  (gelezen 7460 keer)

schoappied

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #25 Gepost op: 2007/04/17, 18:17:38 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: schoappied
Dank voor de reacties!
@pjotr: Als ik explorer deinstalleer, kan ik niet op internet, am I right?
Misschien wel handig, want als ik updates krijg, komt Bill erachter dat ie illegaal is... Of is dit op een andere manier op te lossen? Dan lees ik het graag.
Ik bedoel MSN Explorer, hè, en niet Internet Explorer.....  Kijk maar eens bij de geïnstalleerde Windowsonderdelen! Internet Explorer kun je niet verwijderen.

Updates binnenhalen gaat zonder MSN Explorer en ook zonder Internet Explorer. Om contact met het internet te vermijden (goed idee), schakel dan de netwerkverbinding uit in het beheerdersaccount.

Versie 3.3-7 van de Gparted LiveCD is een prima stuk gereedschap voor schijfbeheer en partitioneren. Hier haal je die versie:
http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-livecd-0.3.3-7.iso?modtime=1172440981&big_mirror=0
Ok, ga het downloaden. (Het is een *.iso bestand, moet ik nog uitpakken, installeren of ietsdergelijks? Ik moet gparted gebruiken vanaf cd neem ik aan)

Is er nog een andere manier om die updates van XP uit te zetten/ te vermijden? Wellicht met Nlite?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #26 Gepost op: 2007/04/17, 18:51:47 »
Citaat van: schoappied
Ok, ga het downloaden. (Het is een *.iso bestand, moet ik nog uitpakken, installeren of ietsdergelijks? Ik moet gparted gebruiken vanaf cd neem ik aan)

Is er nog een andere manier om die updates van XP uit te zetten/ te vermijden? Wellicht met Nlite?
1e vraag: branden als CD-image.
2e vraag: automatische updates kun je uitschakelen, weet niet meer precies hoe, mijn Windowskennis begint te slijten.

schoappied

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #27 Gepost op: 2007/04/17, 20:19:21 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: schoappied
Ok, ga het downloaden. (Het is een *.iso bestand, moet ik nog uitpakken, installeren of ietsdergelijks? Ik moet gparted gebruiken vanaf cd neem ik aan)

Is er nog een andere manier om die updates van XP uit te zetten/ te vermijden? Wellicht met Nlite?
1e vraag: branden als CD-image.
2e vraag: automatische updates kun je uitschakelen, weet niet meer precies hoe, mijn Windowskennis begint te slijten.
Heb er een dvd-image van gemaakt. Deze bestanden staan op de dvd...
/media/cdrom0/isolinux
/media/cdrom0/syslinux
/media/cdrom0/gparted.dat

Hoe kan ik Gparted nu starten?

Furcatus

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #28 Gepost op: 2007/04/18, 09:09:11 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: schoappied
Ok, ga het downloaden. (Het is een *.iso bestand, moet ik nog uitpakken, installeren of ietsdergelijks? Ik moet gparted gebruiken vanaf cd neem ik aan)

Is er nog een andere manier om die updates van XP uit te zetten/ te vermijden? Wellicht met Nlite?
1e vraag: branden als CD-image.
2e vraag: automatische updates kun je uitschakelen, weet niet meer precies hoe, mijn Windowskennis begint te slijten.
Start --> Configuratiescherm --> beveiligingscentrum --> automatische updates.
In dit venster kun je de opties aanpassen en dus ook uitschakelen. sccs

Offline woteb

  • Lid
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #29 Gepost op: 2007/04/18, 11:41:21 »
Nlite bied je de mogelijkheid om installatie CD's aan te maken. Het is eigenlijk bedoeld voor systeembeheerders die bijv. alle spelletjes en onnodige zaken vooraf te verwijderen.
Als je bijv. geen firewire zaken hebt, dan sloop je dat eruit. Op die manier kun je een installatie heerlijk compact houden, maar er ook drivers aan toe voegen die je wél nodig hebt, bijv. van je nieuwe geluidskaart. Of een servicepack toevoegen. WIj hebben hier bijv. installatie CD's waarop SP1 staat, en via Nlite kun je daar SP2 voor in de plaats erop zetten zodat je een WinXP met SP2 geïnstalleerd krijgt. Het eindproduct is dan gereed om een ISO aan te maken die je dan kunt branden. Bij de nieuwste versie kun je dacht ik ook een en ander aan opstartschermpjes al van te voren invullen. Maar dat is eigenlijk meer bedoeld voor systeembeheerders die meerdere systemen moeten inzetten op de werkplek. Maar als particulier kun je daar natuurlijk ook gebruik van maken.

Via Nlite heb ik bijv. zelf een geminimaliseerde WinXP op mijn Compaq staan die bij het opstarten maar ongeveer 100 MB aan RAM verbruikt. Voor een WinXP is dat behoorlijk laag en daarom is die Compaq ook zeer snel, sneller dan bijv. de gloednieuwe Toshiba's die net met een Nlite WinXP Installatie CD zijn geïnstalleerd.

Als je slim bent kun je ook meerdere ISO's maken. ZO heb ik bijv. CD's voor desktops (waar alle laptop zaken uit zijn gesloopt) en voor laptops (het omgekeerde).

Nlite is gratis. Er bestaat ook nog een betaald alternatief wat omgekeerd werkt. Dat is XPlite. Daarmee kun je een reeds geïnstaleerde WinXP van bepaalde zaken ontdoen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

emgee_1

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #30 Gepost op: 2007/04/18, 15:05:34 »
Citaat van: woteb
Of gebruik Nlite waarmee je zelf een installatie CD kan samenstellen. Hiermee kun je een nagenoeg kale Windows 2000 of XP (voor Vista is er een apart programma, Vlite.

Allerlei zaken die je niet nodig hebt (bijv. PCMCIA support als je die dingen niet hebt) of MSN en Explorer kun je er ook uitslopen (houd de Explorer Core er wel in). Wat je krijgt is een supersnel Windows systeem (als je het natuurlijk écht nodig hebt, want we hebben niet voor niets Ubuntu).
Laatst had ik hier een monteur met een spiksplinternieuwe laptop (met XP) en die liep veel en veel trager dan mijn Compaq Armada E500 wat ik al anderhalf jaar erop heb staan (voor bepaalde schoolprogramma's).

Nlite is bovendien GRATIS.
Ik begrijp dat je voor Nlite ook de installatie CD nodig hebt;
Mijn PC had al XP preinstalled (OEM) en ik heb geloof ik alleen maar een recovery CD...  :(

anders zou ik nu mooi een install CD kunnen maken van mijn windows
Ik heb pas net Ubuntu geinstalleerd (610) en moet nu 15 jaar oude Unix kennis opfrissen... Oops Linux
 Ik zal nog wel met veeel vragen komen..

maar kan ik nu over 610 de versie van morgen heeninstalleren?

Marcel

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #31 Gepost op: 2007/04/18, 15:13:23 »
Citaat van: emgee_1
Ik begrijp dat je voor Nlite ook de installatie CD nodig hebt;
Mijn PC had al XP preinstalled (OEM) en ik heb geloof ik alleen maar een recovery CD...  :(

anders zou ik nu mooi een install CD kunnen maken van mijn windows
Ik heb pas net Ubuntu geinstalleerd (610) en moet nu 15 jaar oude Unix kennis opfrissen... Oops Linux
 Ik zal nog wel met veeel vragen komen..

maar kan ik nu over 610 de versie van morgen heeninstalleren?

Marcel
Je hebt voor nlite wel een installatiecd nodig ja.
Heb je bij je computer alleen een recovery cd gekregen, dan gaat dat niet werken.

Je kan Feisty gewoon over 6.10 installeren.
Je kan dezelfde partities gebruiken waarop eerst 6.10 stond, maar je kan ook de oude 6.10 partities eerst verwijderen.
Tip: Maak een aparte /home partitie aan bij je installatie, dan raak je in de toekomst geen documenten of instellingen kwijt als je weer gaat upgraden.
Op de Wiki staan goede handleidingen over hoe je Ubuntu installeert naast Windows, en hoe je daarbij een /home partitie maakt.

emgee_1

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #32 Gepost op: 2007/04/18, 16:02:45 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: emgee_1
Ik begrijp dat je voor Nlite ook de installatie CD nodig hebt;
Mijn PC had al XP preinstalled (OEM) en ik heb geloof ik alleen maar een recovery CD...  :(

anders zou ik nu mooi een install CD kunnen maken van mijn windows
Ik heb pas net Ubuntu geinstalleerd (610) en moet nu 15 jaar oude Unix kennis opfrissen... Oops Linux
 Ik zal nog wel met veeel vragen komen..

maar kan ik nu over 610 de versie van morgen heeninstalleren?

Marcel
Je hebt voor nlite wel een installatiecd nodig ja.
Heb je bij je computer alleen een recovery cd gekregen, dan gaat dat niet werken.

Je kan Feisty gewoon over 6.10 installeren.
Je kan dezelfde partities gebruiken waarop eerst 6.10 stond, maar je kan ook de oude 6.10 partities eerst verwijderen.
Tip: Maak een aparte /home partitie aan bij je installatie, dan raak je in de toekomst geen documenten of instellingen kwijt als je weer gaat upgraden.
Op de Wiki staan goede handleidingen over hoe je Ubuntu installeert naast Windows, en hoe je daarbij een /home partitie maakt.
Ja dat ging bij mij niet helemaal piekfijn:
Ik heb 1 interne HDD (en een externe USD HDD waarover later)

partities op interne HDD
C D en E  (Cen D ntfs E fat32 en (D en E in een extended primary)
had ruimte over op
C :20 Gi
D : 30 Gi
Dus met de live CD :
ik maak
/ op C 6.5 Gi
/home op D : 20 Gi
/swap : 1.5 Gi
in mijn onbenul maak ik alles primary
Dat gaat dus niet (maar 4 primaries mogelijk)
Ok ik heb er al twee dus maak ik er een extended
gaat ook niet : mag maar een extended primary hebben

En toen begon ik maar (nadat gparted al vanalles op mijn harde schijf had geveegd geformatteerd) op de externe schij partities te maken)
Ik begon opnieuw maar had inmiddels al / en /home weten te mounten (in mijn onbenul);
En begon ze opnieuw aan te maken op de externe HDD. Die wou geen / meer mounten/aanmaken
En toen dacht ik maar doe dan maar een auto install;
ging soepel maar hier tiepte ik iets verkeerd en hopla geen XP meer :)  Maar niet heus
Mbv de liveCD lukte het uiteindelijk weer XP te voorschijn te toveren..het was een lifelineCD geworden..
Maar al met al is het dus nu een ongeorganiseerd zootje gworden op mijn HDD's
In /home heb ik nog nix staan want ik moet een cp doen van de My Docs op XP naar $home (als dat lukt)

En mijn internet was ik ook bij vlagen kwijt ..
Dus eerst maar Ubuntu FF instaleren over 610 heen en dan opnieuw KDE en dan maar flink veeel oefenen

Bedankt voor alle bruikbare tips

En wat IS het een mooie desktop : echt smullen...

Groet van marcel

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #33 Gepost op: 2007/04/18, 16:28:44 »
Het is dus uiteindelijk gelukt? Gefeliciteerd :)

Is de indeling van je harde schijven nu een zooitje?
Wat is de uitkomst van sudo fdisk -l (kleine letter L op het eind)?

Offline Dave

  • Lid
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #34 Gepost op: 2007/04/18, 17:28:37 »
Citaat van: woteb
Of gebruik Nlite waarmee je zelf een installatie CD kan samenstellen. Hiermee kun je een nagenoeg kale Windows 2000 of XP (voor Vista is er een apart programma, Vlite.

Allerlei zaken die je niet nodig hebt (bijv. PCMCIA support als je die dingen niet hebt) of MSN en Explorer kun je er ook uitslopen (houd de Explorer Core er wel in). Wat je krijgt is een supersnel Windows systeem (als je het natuurlijk écht nodig hebt, want we hebben niet voor niets Ubuntu).
Laatst had ik hier een monteur met een spiksplinternieuwe laptop (met XP) en die liep veel en veel trager dan mijn Compaq Armada E500 wat ik al anderhalf jaar erop heb staan (voor bepaalde schoolprogramma's).

Nlite is bovendien GRATIS.
en volgens mij ook legaal als je een uitgeklede versie van je xp (wie wil er nu vista) wilt hebben.
tis inderdaad veel sneller en handelbaarder en ook sneller geinstalleerd.
je gebruikt toch geen IE of outlookexpres enz dus waarom installeren?
Deed ik al niet toen het nog m'n hoofdsysteem was ook.

Het wordt er zgn gratis bijgeleverd maar je mag dat toch weigeren?

Je houd een klein en snel systeem over voor enkele zaken die alleen voor windows beschikbaar zijn.
Voor school of zakelijke software kun je soms niet anders immers.

Offline woteb

  • Lid
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #35 Gepost op: 2007/04/18, 22:06:02 »
Daarom zijn vele systeembeheerders ook dol op dit programma omdat het nette installaties zonder onnodige zooi en services verzorgd.

@ Schoappied: Om nog op een andere vraag terug te komen:

Citaat
Is er nog een andere manier om die updates van XP uit te zetten/ te vermijden? Wellicht met Nlite?
Ja dat kan via configuratiescherm ==> updates. Daar kun je het uitzetten. Wat ook handig is, is TweakUI (te downloaden bij MS) waarmee je allerlei handige zaak jes kunt regelen zoals ballonteksten uitzetten, regelen waar je bureaublad op de schijf staat (bijv. op een andere partitie, handig voor herinstallatie), waar de programmaś moeten worden geïnstalleerd e.d.

Een ander handig programma is SaveXP. Hiermee kun je ook allemaal zaakjes instellen, bijv. de Win 2000 look forceren waardoor je met je bureaublad kunt locken, je af kunt melden e.d. Even op Google zoeken.

Maar eigenlijk dwalen we wat af want dit is eigenlijk geen Windows supportforum.... ;)
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

_mg

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #36 Gepost op: 2007/04/18, 22:10:04 »
Citaat van: Johanvd
Het is dus uiteindelijk gelukt? Gefeliciteerd :)

Is de indeling van je harde schijven nu een zooitje?
Wat is de uitkomst van sudo fdisk -l (kleine letter L op het eind)?
Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/hda1   *           1        7699    61842186    7  HPFS/NTFS
/dev/hda2            9733       15610    47215035    f  W95 Ext'd (LBA)
/dev/hda3           15611       19457    30901027+  83  Linux
/dev/hda5            9733       14678    39728713+   7  HPFS/NTFS
/dev/hda6           14679       15443     6144831    b  W95 FAT32
/dev/hda7           15444       15610     1341396   82  Linux swap / Solaris

zonder de externe HDD aangesloten
 en met

Disk /dev/hda: 160.0 GB, 160041885696 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 19457 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/hda1   *           1        7699    61842186    7  HPFS/NTFS
/dev/hda2            9733       15610    47215035    f  W95 Ext'd (LBA)
/dev/hda3           15611       19457    30901027+  83  Linux
/dev/hda5            9733       14678    39728713+   7  HPFS/NTFS
/dev/hda6           14679       15443     6144831    b  W95 FAT32
/dev/hda7           15444       15610     1341396   82  Linux swap / Solaris

Disk /dev/sde: 250.0 GB, 250059350016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 30401 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sde1   *           1       25235   202700106    7  HPFS/NTFS
/dev/sde2           25236       26082     6803527+  83  Linux
/dev/sde3           26083       30297    33856987+  83  Linux
/dev/sde4           30298       30401      835380   82  Linux swap / Solaris

Daar moet ik dus weer chocola van maken (emgee_1 =_mg)

Marcel

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #37 Gepost op: 2007/04/18, 23:00:39 »
De partities staan door elkaar, maar dat is toch geen ramp?
Zo lang alles werkt zou ik er geen problemen mee hebben.

Ik zie alleen wel dat je op je externe HDD een swap partitie hebt.
Dat is niet noodzakelijk, want je hebt op je interne HDD ook al een swap partitie.
Je externe HDD zal ook niet zo snel zijn als je interne, dus echt sneller wordt het er dan niet op.

Verder lijkt de indeling mij wel goed.

Furcatus

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #38 Gepost op: 2007/04/19, 08:41:05 »
Citaat van: woteb
Een ander handig programma is SaveXP. Hiermee kun je ook allemaal zaakjes instellen, bijv. de Win 2000 look forceren waardoor je met je bureaublad kunt locken, je af kunt melden e.d. Even op Google zoeken.

Maar eigenlijk dwalen we wat af want dit is eigenlijk geen Windows supportforum.... ;)
Deze functie zit standaard in windows xp kies als thema in eigenschappen voor beeldscherm voor windows klassiek.

maar het lijkt inderdaad op alsof ik de laastste tijd (lees: sinds Vista) meer windows problemen zie op dit forum dan Ubuntu problemen.

_mg

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #39 Gepost op: 2007/04/19, 08:48:05 »
Hoi Johan, dank

Door de automatische install staan / en /home volgens mij bij elkaar op een partitie; en ik wil natuurlijk /home isoleren naar een aparte voldoende grote partitie (zodat ik daar oa alle office files uit xp naar toe kan kopieren) en bij nieuwe installs/her installs mijn home dir gewoon niet geraakt wordt.

Kan ik nu simpel weg /home aan een andere partitie (op /dev/hda ik bedoel hier de interne HDD) vast maken?

en hoe doe ik dat dan?

Mijn laatste unix kennis is 15 jaar oud (15 jaar MS tirannie :) ) en ik had tot voor kort nog nooit iets gemount

(toen ik vastliep in de installatie laatst en xp kwijt was moest ik de menu.lst file ediiten om grub goed te laten werken maar ik had geen schrijfrechten en moest dus voor het eerst in 15  jaar chmod a+rw menu.lst (na heel lang denken)) uitvoeren.

Blijfen oefenen dus

Groet

Marcel

schoappied

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #40 Gepost op: 2007/04/20, 15:45:59 »
Citaat van: woteb
Nlite bied je de mogelijkheid om installatie CD's aan te maken. Het is eigenlijk bedoeld voor systeembeheerders die bijv. alle spelletjes en onnodige zaken vooraf te verwijderen.
Als je bijv. geen firewire zaken hebt, dan sloop je dat eruit. Op die manier kun je een installatie heerlijk compact houden, maar er ook drivers aan toe voegen die je wél nodig hebt, bijv. van je nieuwe geluidskaart. Of een servicepack toevoegen. WIj hebben hier bijv. installatie CD's waarop SP1 staat, en via Nlite kun je daar SP2 voor in de plaats erop zetten zodat je een WinXP met SP2 geïnstalleerd krijgt. Het eindproduct is dan gereed om een ISO aan te maken die je dan kunt branden. Bij de nieuwste versie kun je dacht ik ook een en ander aan opstartschermpjes al van te voren invullen. Maar dat is eigenlijk meer bedoeld voor systeembeheerders die meerdere systemen moeten inzetten op de werkplek. Maar als particulier kun je daar natuurlijk ook gebruik van maken.

Via Nlite heb ik bijv. zelf een geminimaliseerde WinXP op mijn Compaq staan die bij het opstarten maar ongeveer 100 MB aan RAM verbruikt. Voor een WinXP is dat behoorlijk laag en daarom is die Compaq ook zeer snel, sneller dan bijv. de gloednieuwe Toshiba's die net met een Nlite WinXP Installatie CD zijn geïnstalleerd.

Als je slim bent kun je ook meerdere ISO's maken. ZO heb ik bijv. CD's voor desktops (waar alle laptop zaken uit zijn gesloopt) en voor laptops (het omgekeerde).

Nlite is gratis. Er bestaat ook nog een betaald alternatief wat omgekeerd werkt. Dat is XPlite. Daarmee kun je een reeds geïnstaleerde WinXP van bepaalde zaken ontdoen.
Om Feisty meer ruimte te geven wil ik Nlite uitproberen. Maar heb de ballen verstand van XP. Ik heb een illegale copy van XP prof nl.
Kan ik dan wel of niet SP2 installeren?
Wat kan ik weglaten en hoe?
Wil XP eigenlijk alleen gebruiken voor SPSS (statistiekprog.) en Office. Hoef niet perse op internet... maar misschien is het wel makkelijk om de mogelijkheid open te houden.

Hoop dat je me wat kan helpen :)

EDIT: Woteb, bedankt voor de tip. Echt lachuh Nlite... heb als noob windows flink uitgehold... geen MSN, Internet, Outlook, Mediaplayer.... Ben blij :)

Het  programma paint, hoort dat standaard in windowsXP te zitten of heb ik dat per ongeluk weggegooid??

bermond

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #41 Gepost op: 2007/04/21, 19:55:13 »
oke, ik heb de Gparted LiveCD gedownload `iso bestand` en ik draai op dit moment Ubuntu 6.10 LIVE.

Ik heb geen lege cd's meer kan ik eenvoudig mijn schijf partitioneren zonder eerst te branden====

Offline mcgyver

  • Lid
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #42 Gepost op: 2007/04/21, 21:06:18 »
You've got mail.

schoappied

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #43 Gepost op: 2007/05/07, 21:09:03 »
Citaat van: woteb
Of gebruik Nlite waarmee je zelf een installatie CD kan samenstellen. Hiermee kun je een nagenoeg kale Windows 2000 of XP (voor Vista is er een apart programma, Vlite.

Allerlei zaken die je niet nodig hebt (bijv. PCMCIA support als je die dingen niet hebt) of MSN en Explorer kun je er ook uitslopen (houd de Explorer Core er wel in). Wat je krijgt is een supersnel Windows systeem (als je het natuurlijk écht nodig hebt, want we hebben niet voor niets Ubuntu).
Laatst had ik hier een monteur met een spiksplinternieuwe laptop (met XP) en die liep veel en veel trager dan mijn Compaq Armada E500 wat ik al anderhalf jaar erop heb staan (voor bepaalde schoolprogramma's).

Nlite is bovendien GRATIS.
Woteb weet u ook of je een upgrade van Windows XP prof kan bijwerken met nLite?

(quote = surfspot: MS Windows XP Professional Upgrade NL kan alleen vanaf een NL versie van een eerdere/andere MS Windows versie geïnstalleerd worden, het is niet mogelijk vanaf een andere taalversie een upgrade uit te voeren
- Bezoek voor een overzicht van de MS Windows versies van waar de upgrade naar MS Windows XP Professional uitgevoerd kan worden deze pagina van Microsoft
- De MS Windows XP Professional Upgrade NL (MT) CD's bevatten ook de aanduiding ´Student Media´, de CD's zijn echter wel degelijk ook bestemd voor gebruik thuis door medewerkers..)

Offline woteb

  • Lid
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #44 Gepost op: 2007/05/08, 11:40:40 »
Met Nlite kun je (bij mijn weten) iedere bestaande Windows XP installatie CD gebruiken, ook een upgrade CD en de laatste servicepacks.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

schoappied

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #45 Gepost op: 2007/05/08, 11:48:23 »
Ok, dank. Dan misschien toch maar een upgrade aanschaffen...


Kun je windows by the way beter op een NTFS of FAT32 zetten?
Ik weet dat Fat32 makkelijker is voor het delen van bestanden met Ubuntu, maar lees ook regelmatig dat NTFS veiliger zou zijn???

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #46 Gepost op: 2007/05/08, 12:00:25 »
Ik heb ook gehoord dat je op FAT32 geen grote bestanden kan zetten..

schoappied

  • Gast
clean install Feisty (dualboot)
« Reactie #47 Gepost op: 2007/05/08, 12:04:09 »
volgens mij is dat niet waar, want ik heb nu windows geheel op een FAT32 partitie staan....