Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart witte strepen tijdens opstarten.  (gelezen 1318 keer)

Offline Gamer

  • Lid
Zwart witte strepen tijdens opstarten.
« Gepost op: 2012/05/06, 18:48:55 »
Ik  heb dit weekeinde ubuntu 12.04 ge-installeerd. En na het installeren van de nvidia drivers krijg ik na het grub menu en voor het inlog scherm zwart witte strepen te zien.
Het inlg scherm is wel goed. En voor de rest lijkt ook alles goed te werken
Iemand eenig idee hoe ik dat weg kan krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/06, 18:57:24 door Gamer »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Zwart witte strepen tijdens opstarten.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/06, 18:51:21 »
Dan zal je de nvidia drivers weer moeten verwijderen. Je kan Ubuntu in recovery mode opstarten om dat te doen. Druk hiervoor tijdens de opstart van je PC op de linker shift toets. Dan verschijnt het grub menu. Eén van de keuzes is een failsafe sessie, waarbij Unity met eenvoudige standaard drivers werkt. Vanuit die sessie kan je dan de nvidia drivers terug inactiveren.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Zwart witte strepen tijdens opstarten.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/08, 19:19:55 »
Dan zal je de nvidia drivers weer moeten verwijderen. Je kan Ubuntu in recovery mode opstarten om dat te doen. Druk hiervoor tijdens de opstart van je PC op de linker shift toets. Dan verschijnt het grub menu. Eén van de keuzes is een failsafe sessie, waarbij Unity met eenvoudige standaard drivers werkt. Vanuit die sessie kan je dan de nvidia drivers terug inactiveren.

Het heeft niet geholpen. De strepen blijven bij het op starten.
Heb ergens op een ander forum gelezen om de resolutie van het start scherm aan te passen.
Het ging daar bij om kubuntu. Het lukt niet om die stappen in ubuntu uit te voeren omdat het hulp programma niet aanwezig is en ook niet te installeren is op de gebruikelijke manier.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Zwart witte strepen tijdens opstarten.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/08, 21:28:21 »
Als je computer voor de rest normaal doorstart naar het loginscherm, en verder goed functioneert, moet je het misschien maar zo laten. Ben je toch wat technischer ingesteld, dan jan het aanpassen van de resolutie van de spash-screen naar een "ondersteunde" resolutie (lees: een lagere) misschien helpen:

http://forum.ubuntu-nl.org/message/160921#p160921

(in zoverre die instructies nog geldig zijn voor 12.04). Anders kan je de splash uitschakelen, waardoor je bij het opstarten massa's consoleberichten over je scherm ziet lopen. Lekker geecky!
« Laatst bewerkt op: 2012/05/09, 09:20:16 door vanadium »

Offline bad65

  • Lid
Re: Zwart witte strepen tijdens opstarten.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/08, 21:45:09 »
Heb hetzelfde probleem. Rare is dat het spontaan na een een week is gekomen. Bij mij is ook de resolutie en kleur van het opstartscherm veranderd...