Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoofd- en kleine letters bij bestandsnaamgeving  (gelezen 924 keer)

Hoofd- en kleine letters bij bestandsnaamgeving
« Gepost op: 2012/02/14, 15:46:44 »
Voor een website ben ik een plaatje in de map "images" aan 't toevoegen. Na het bewerken van het plaatje met F-Spot geef ik het de naam "geschiedenis" en in een web-pagina verwijs ik naar de map "images/geschiedenis.jpg", alles met kleine letters. Maar na het opslaan in de map "images" zie ik de naam "Geschiedenis.jpg" met hoofdletter. De Browser vindt die naam (met hoofdletter) niet en toont dus geen plaatje. Hernoemen lukt niet want die naam bestaat al, zegt F-Spot.  ??? Overigens hetzelfde bestand. In F-Spot kan ik niet vinden hoe ik die automatische vertaling van kleine- naar hoofdletter moet uitschakelen. Iemand enig idee?
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Re: Hoofd- en kleine letters bij bestandsnaamgeving
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/17, 16:52:05 »
Het bestand misschien gewoon hernoemen in Nautilus in plaats van in F-spot ...?
Als je dan opnieuw de melding krijgt dat 'geschiedenis' al bestaat, geef je eerst als nieuwe naam b.v. 'eschiedenis' en daarna nog eens hernoemen naar 'geschiedenis'. (Zo heb ik ook al dikwijls mijn plan getrokken met wijzigen van hoofd- naar kleine letters ...)

Re: Hoofd- en kleine letters bij bestandsnaamgeving
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/20, 18:30:50 »
Bedankt voor het idee. Bestanden gewoon opslaan en hernoemen buiten F-Spot om. De functie "Hernoemen" is ook al voldoende; geeft geen melding dat de naam al bestaat. Een bestandsnaam met grote en kleine letter(s) is niet altijd hetzelfde, dus een foutje in F-Spot zullen we maar denken.
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME