Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird naar Evolution  (gelezen 1155 keer)

Thunderbird naar Evolution
« Gepost op: 2008/06/24, 14:26:48 »
Ik gebruik al een paar jaar Thunderbird voor email. Nu wil ik graag Evolution gebruiken en alle mails plus contactadressen importeren vanuit Thunderbird naar Evolution. Iemand een idee hoe dit moet?

Offline Dave

  • Lid
Thunderbird naar Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/24, 14:39:11 »
de mail in een aparte map zetten of copieren, bijvoorbeeld genaamd thunderbird en dat in de mailmap van evolution plakken.

Thunderbird naar Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/24, 15:08:34 »
Importeren adresboek en agenda is gelukt. Alleen de mails overzetten naar Evolution vanuit Thunderbird lukt niet. Evolution gebruikt andere extensies

tuxido_devito

  • Gast
Thunderbird naar Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/24, 15:14:04 »
na wat googlen kwam ik hier op uit... zelf googlen had ook gekund natuurlijk
http://www.debuntu.org/how-to-import-thunderbird-emails-to-evolution

Thunderbird naar Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/24, 16:00:11 »
Bedankt voor de hulp, importeren is gelukt.

Offline vanadium

  • Lid
Thunderbird naar Evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/24, 20:52:39 »
Het is mogelijk ook rechtstreeks via je file manager de mbox bestanden (deze zonder extensie) in één keer naar de evolution directory te kopiëren (.evolution/mail/local). Dat bespaart je één voor één de mbox bestanden te moeten importeren via File - Import.

Offline Dave

  • Lid
Thunderbird naar Evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/24, 21:36:30 »
Citaat van: dick123
Importeren adresboek en agenda is gelukt. Alleen de mails overzetten naar Evolution vanuit Thunderbird lukt niet. Evolution gebruikt andere extensies
kul.
heeft beide sbd bestanden.
sbd is voor mappen binnen een map en zei dat je alles in een map moest zetten en dan plakken.

In thunderbird eerst de map/submap aanmaken en overschrijven indien vanuit Evolution wilt overzetten maar in Evolution wordt die direct herkent vanuit Thunderbird.

Re: Thunderbird naar Evolution
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/04, 10:06:11 »
Citaat van: dick123
Importeren adresboek en agenda is gelukt. Alleen de mails overzetten naar Evolution vanuit Thunderbird lukt niet. Evolution gebruikt andere extensies
kul.
heeft beide sbd bestanden.
sbd is voor mappen binnen een map en zei dat je alles in een map moest zetten en dan plakken.

In thunderbird eerst de map/submap aanmaken en overschrijven indien vanuit Evolution wilt overzetten maar in Evolution wordt die direct herkent vanuit Thunderbird.

Kan dit ook andersom? Dus als ik allles wil overzetten van Evolution naar Thunderbird?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird naar Evolution
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/04, 10:29:05 »
Geen probleem. Beide programma's gebruiken hetzelfde formaat voor de opslag van email.