Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe van Thunderbird 1.5 naar 2.0 in Feisty Fawn?  (gelezen 1130 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Hoe van Thunderbird 1.5 naar 2.0 in Feisty Fawn?
« Gepost op: 2007/06/18, 17:04:45 »
Kan iemand me stapgewijs uitleggen hoe je in Feisty Fawn Mozilla Thunderbird 2 installeert? Let op: ik wil mijn mails uit 1.5 behouden!!
Als je op de website TB 2 download, krijg je een tar-bestand te zien waarvan me niet duidelijk is naar waar ik dit zou moeten uitpakken.
Graag dus een duidelijke handleiding.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline siegi

  • Lid
Hoe van Thunderbird 1.5 naar 2.0 in Feisty Fawn?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/18, 17:15:18 »
Er zijn sommige die gewoon icedove van debian downloaden dit is perfect hetzelfde als thunderbird maar de naam is anders om bepaalde redenen.
http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=icedove&searchon=names&subword=1&version=unstable&release=all
Dan heb je een mooi debian pakketje en gaat de installatie gewoon door in firefox open met te kiezen.
Maar waarom upgraden is er iets speciaals aan, want ik zou persoonlijk gewoon bij 1.5 blijven tot de volgende versie van ubuntu er is.

Azalin

  • Gast
Hoe van Thunderbird 1.5 naar 2.0 in Feisty Fawn?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/18, 17:41:12 »
Uhm, omdat 1.5 hangen wil? Ik heb ook de neiging om te updaten aangezien ik met grote regelmaat bij het beantwoorden van mail (ja, al geraporteerd op launchpad :) ) of bij het doorsturen, of bij het maken van een nieuw mailtje, de mail die ik aan het schrijven ben niet kan bewerken, versturen of bepaalde elementen aan toe kan voegen. Dus ik snap de update drang wel.

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Hoe van Thunderbird 1.5 naar 2.0 in Feisty Fawn?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/18, 18:49:28 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11612

Zie deze topic, ik heb onderaan ook uitgelegd hoe je het met de Debian-versie van TB doet, of volg de HOWTO op de rest van de pagina

Offline Jenske

  • Lid
Hoe van Thunderbird 1.5 naar 2.0 in Feisty Fawn?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/18, 19:19:38 »
Citaat van: siegi
Er zijn sommige die gewoon icedove van debian downloaden dit is perfect hetzelfde als thunderbird maar de naam is anders om bepaalde redenen.
http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=icedove&searchon=names&subword=1&version=unstable&release=all
Dan heb je een mooi debian pakketje en gaat de installatie gewoon door in firefox open met te kiezen.
Maar waarom upgraden is er iets speciaals aan, want ik zou persoonlijk gewoon bij 1.5 blijven tot de volgende versie van ubuntu er is.
Eén van de (volgens mij) gigantische verbeteringen in Thunderbird 2 t.o.v. 1.5 is de mogelijkheid om je mails te taggen met tags die je zelf maakt. In 1.5 had je maar een achttal mogelijke tags, terwijl ik het echt wel handig vind om een mail aan meerdere tags te kunnen hangen.

Voorbeeld: ik ontvang een mail over het beheer van een natuurgebied in mijn streek (Wommelgem, België). Ik vind het dan erg handig om deze te kunnen taggen met --ik zeg maar wat-- "Wommelgem", "natuurbeheer", "grondwater". Zo kan ik later gemakkelijk alle mails over een bepaald onderwerp opzoeken ... ZONDER dat ik een mail moet opslaan in allerlei mappen met als titels "Wommelgem", "natuurbeheer" enzovoort.
Ik gebruik dergelijke catalogisering ook in mijn Outlook op het werk en da's verdomd handig.

Daarom is het voor mij wel belangrijk om te weten of TB 2 aan die verwachtingen voldoet en heb ik geen zin om te wachten op een nieuwe ubuntu-versie.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Hoe van Thunderbird 1.5 naar 2.0 in Feisty Fawn?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/18, 19:32:53 »
Citaat van: siegi
Er zijn sommige die gewoon icedove van debian downloaden dit is perfect hetzelfde als thunderbird maar de naam is anders om bepaalde redenen.
(...)
Dan heb je een mooi debian pakketje en gaat de installatie gewoon door in firefox open met te kiezen.
Als je dit in Feisty Fawn probeert (i-686) krijg ik problemen met een libc6-onderdeel. Heeft waarschijnlijk te maken met de debian-versie, die alleen 'maar' geschikt is voor i-386. (dit is een zuivere veronderstelling van mijn kant, want ik ben echt geen computer-expert)

Voorlopig hou ik het dus nog even bij TB 1.5, denk ik.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline siegi

  • Lid
Hoe van Thunderbird 1.5 naar 2.0 in Feisty Fawn?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/18, 20:55:07 »
Ubuntu is ook gewoon 386 gecompileerd hoor.  Dus die moet je ook nemen.