Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aub HELP ! ik kan niets meer afsluiten  (gelezen 1515 keer)

artvds2708

  • Gast
aub HELP ! ik kan niets meer afsluiten
« Gepost op: 2008/01/11, 19:22:57 »
Sinds zojuist mis ik de balk waarmee ik een scherm kan sluiten,minimaliseren en vergroten.
Dit bij elke venster in Ubuntu 7.10 en bij mij browser.
De enige manier is nu via File afluisten
Kan zelfs niet de velden verschuiven, dus alle velden worden op elkaar gestapeld.
Erg irritant.
Wat moet ik doen om dit te herstellen.
BVD

PS als ik door mijn favorites of edit wil scrollen dan valt het venster weg.
Dus ik kan wel mijn favorites zien maar niet naar de juiste gaan om aan te klikken want het valt gewoon weg !!!

HELP  !!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
aub HELP ! ik kan niets meer afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/11, 19:56:13 »
als je compiz gebruik je gebruikt, dan zet deze eens af, dat wil wel eens helpen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

artvds2708

  • Gast
aub HELP ! ik kan niets meer afsluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/11, 20:02:51 »
ik heb compiz niet eens geinstalleerd staan .

aub HELP ! ik kan niets meer afsluiten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/11, 20:44:07 »
Wat is het laatste dat je hebt geïnstalleerd of verwijderd ?

Of nog: wat heb je laatst gedaan, voor dat dit allemaal zomaar begon ?


In KDE kun je daar waarschijnlijk iets aan doen met de KDE Configuratiemodule onder "Vensterdecoraties".
Het onderliggende programmaatje noemt kwindecoration, maar of je dat alléén kan installeren in Gnome...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
aub HELP ! ik kan niets meer afsluiten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/11, 23:20:04 »
voer eens metacity --replace uit in de terminal
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

aub HELP ! ik kan niets meer afsluiten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/12, 07:56:58 »
Da's nu toevallig.  Ik heb daarnet via deze link compiz aan de praat gekregen en dan kreeg ik hetzelfde probleem als in de eerste post...
Met het commando van Ronnie komt alles weer terug.  Nu wel eens kijken of die compiz nog draait...

Edit: nope... Als ik nu naar Systeem-Beheer-->Desktop EFFects ga, dan vraagt hij of ik ze wil "enablen"  Dus staan ze niet meer op.  Zal er later nog wel eens mee stoeien.  Deze computer wordt ook nog door m'n familieleden gebruikt, en anders vinden ze niks meer terug. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline tap

  • Lid
aub HELP ! ik kan niets meer afsluiten
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/12, 10:27:22 »
De eerste keer dat ik met compiz aan de gang, gebeurde mij dat ook.
Kreeg het maar niet goed.
Heb toen via synaptic alles van compiz volledig verwijderd. Een reboot gedaan (windows habbit) en toen opnieuw geinstalleerd, geen centje pijn daarna.

Misschien het proberen waard.

artvds2708

  • Gast
aub HELP ! ik kan niets meer afsluiten
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/12, 13:49:27 »
Ik heb het terug middels een recovery tijdens het opstarten