Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Probleem met java runtime installatie, ubuntu op zn gat  (gelezen 1058 keer)

Offline Ceejay

  • Lid
Net Karmic Koala geinstalleerd en dacht wel even Java runtime te kunnen installeren volgens deze website http://www.ubuntugeek.com/how-to-install-java-runtime-environment-jre-in-ubuntu-904-jaunty.html

Hij bleef echter hangen bij het OK drukken dat wil zeggen ik kon niks bevestigen. Nou ja dacht ik ik breek het af en probeer het opnieuw

Nu kreeg ik dit als ik op computer schoonmaak klik: Essentieel pakket dash is niet aanwezig. Wellicht is er een probleem met de pakketbronnen, of zijn er niet-geïnstalleerde pakketten?

Ik krijg dit als ik op synaptic klik:
E: Pakket sun-java6-jre moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor gevonden worden.
E: Interne fout bij openen van buffer (1). Gaarne rapporteren.

Ik kan dus niet verder (ja ik ben noob) dus hulp word op prijs gesteld  =D

« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 22:46:18 door Ceejay »

Re: Probleem met java runtime installatie, ubuntu op zn gat
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 22:04:39 »
Wat nou als je via Toepassingen-->Ubuntu Softwarecentrum Sun java runtime intikt, en dan deze installeert?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Ceejay

  • Lid
Re: Probleem met java runtime installatie, ubuntu op zn gat
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 22:07:45 »
Net geprobeerd en zegt niet verschilbaar in de huidige gegevens. Ik weet niet zeker wat dat moge betekenen maar het staat er echt.
Ik heb het nu voor een gedeelte weer weg kunnen halen en synaptic start nu weerop
maar wat jij voorstelde geeft nog steeds die cryptische foutmelding (verschilbaar etc).


« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 22:14:31 door Ceejay »

Re: Probleem met java runtime installatie, ubuntu op zn gat
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/03, 22:12:47 »
Het is maar een wilde gok hoor, maar als je sudo dpkg --configure -a in het terminalvenster invoert? (Via Toepassingen-->Hulpmiddelen)

Ook kan je kijken of hij bij Systeem-->Beheer-->Synaptic pakketbeheer onder 'speciale filters' en dan gebroken staat.. Volgens mij kan je het daar herstellen.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Ceejay

  • Lid
Re: Probleem met java runtime installatie, ubuntu op zn gat
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/03, 22:15:47 »
ok dank zal het eens proberen

edit: Dank! dat stukje code deed het geloof ik. Ik kon nu java installeren uit het software centrum (dat had ik natuurlijk meteen moeten doen)
 =D en geen gebroken filters of missende aanbevelingen. Nogmaals dank voor de snelle reactie!
« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 22:20:42 door Ceejay »

Re: Probleem met java runtime installatie, ubuntu op zn gat
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/03, 22:24:35 »
Da's mooi :)

Ik heb zelf ook wel eens iets soortgelijks gehad, alleen toen kwam Ubuntu zelf erbij dat ik dat commando moest invoeren (voor Ubuntu 9.10, dus voor het Ubuntu Softwarecentrum)..
Vandaar het idee om dit in te voeren ;)

Je kan het topic overigens als opgelost markeren door het eerste bericht te wijzigen en daar bij onderwerp (Opgelost) toe te voegen..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Ceejay

  • Lid
Re: Probleem met java runtime installatie, ubuntu op zn gat
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/03, 22:47:12 »
Je kan het topic overigens als opgelost markeren door het eerste bericht te wijzigen en daar bij onderwerp (Opgelost) toe te voegen..

Done  :D