Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is Ubuntu voor mij geschikt?  (gelezen 1512 keer)

Gebruikertje

  • Gast
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Gepost op: 2007/12/28, 11:59:14 »
Heey allemaal,

Ik ben al 2 weken ofzo lid van dit forum maar ik heb nog geen poging gewaagd om Ubuntu uit te testen en vandaag hoef ik niet te werken omdat de baas op vakantie is. Mijn computer is gister gecrasht met Windows erop en ik kan nu wel naar de computer winkel gaan lopen om hem te laten maken voor een vergoeding maar dan gebeurd het over een maand weer dus dat lijkt me niet zoon goed plan. Dus heb ik een vriend van me om hulp gevraagd maar zelfs hem lukt het niet om hem te maken en toen herinnerde ik me weer dit forum en Ubuntu dus ben ik naar een vriend gegaan die Ubuntu aan mij heeft laten zien, ik heb daar nu een cdtje van gekregen met Ubuntu erop. Ik ga straks met die vriend Ubuntu op mijn computer installeren en hij gaat me daarbij helpen. Maar ik zou graag willen weten of ik de volgende dingen onder Ubuntu kan doen:

   # Muziek downloaden, muziek op mp3 speler zetten, muziek luisteren.
   # Spelletjes spelen o.a. battlefield vietnam, quake 4, gta 3, rollercoaster 2 & 3 en need for speed carbon.
   # een website maken met een beetje flash gedoe erin.
   # videos capturen, editen en daarna publiceren op youtube of op dvd branden.
   # internetten, msn en skype.

Ik hoop dat ik dit allemaal onder Ubuntu kan doen (ik heb al gehoord over cedega & wine dat ik daarmee de spellen kan spelen), maar ik ga nu eerst even lunchen en wachten tot mijn maat hierheen komt.


M.V.G. Gebruikertje

Offline joop13

  • Lid
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/28, 12:31:22 »
Citaat van: Gebruikertje
1 # Muziek downloaden, muziek op mp3 speler zetten, muziek luisteren.
   2 # Spelletjes spelen o.a. battlefield vietnam, quake 4, gta 3, rollercoaster 2 & 3 en need for speed carbon.
   3 # een website maken met een beetje flash gedoe erin.
   4 # videos capturen, editen en daarna publiceren op youtube of op dvd branden.
   5 # internetten, msn en skype.

Ik hoop dat ik dit allemaal onder Ubuntu kan doen (ik heb al gehoord over cedega & wine dat ik daarmee de spellen kan spelen), maar ik ga nu eerst even lunchen en wachten tot mijn maat hierheen komt.


M.V.G. Gebruikertje
Hartelijk welkom binnen de Ubuntu-gemeenschap. Wij staan klaar om al je vragen te beantwoorden voorzover wij daarop een antwoord weten. En vanwege het grote aantal leden van dit forum die bijna dagelijks het forum bezoeken heb je een grote kans op een adequaat antwoord.

Alleen jouw punt 2 is, op dit moment, nog moeilijk. Linux is, nog, niet ingericht om makkelijk dit soort spellen te doen. Via cedega of wine of crossover zijn een aantal spellen wel aan de praat te krijgen.  Zie daarvoor ook: http://www.opensourcenieuws.nl/index.php/content/view/2892/46/

De rest 1, 3, 4 en 5 kan allemaal onder Ubuntu, eventueel na installatie van gewenste programma's via Synaptic.

Veel plezier met Ubuntu.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/28, 12:33:19 »
1. geen probleem
2. Spelletjes: Vergeet de meeste Windows games, Hoewel de nieuwste versie van Wine al wat spellen aankan. http://appdb.winehq.org/
3. Website, geen probleem, ik weet wel niet hoe goed je met Flash kunt programeren in Linux (geen ervaring mee)
4. filmpjes maken en editten kan ook
5. Kan allemaal.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline joop13

  • Lid
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/28, 12:39:31 »
Citaat van: bartek
1. geen probleem
2. Spelletjes: Vergeet de meeste Windows games, Hoewel de nieuwste versie van Wine al wat spellen aankan. http://appdb.winehq.org/
3. Website, geen probleem, ik weet wel niet hoe goed je met Flash kunt programeren in Linux (geen ervaring mee)
4. filmpjes maken en editten kan ook
5. Kan allemaal.
Zo zie je maar weer!!! :D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

BroodjeUbuntu

  • Gast
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/28, 12:41:04 »
Ik speel ook vaak spellen onder Ubuntu, en ik heb ook een paar spellen aan de praat gekregen die in jou lijstje staan zoals battlefield en gta ik speel ook quake 4 waar zelfs een Linux versie van is. Ik gebruik zelf een dualboot voor de spellen die (nog) niet werken onder Ubuntu.

Quatroking

  • Gast
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/28, 12:51:06 »
Rollercoaster tycoon 1 en 2 werken perfect op Wine, spreek ik uit eigen ervaring.

AppDB geef aan dat gta 3 wel werkt maar soms texture en geluidsbugs heeft, Quake 4 heeft en kloon (OpenArena geloof ik), battlefield vietnam werkt niet of slecht, need for speed carbon werkt ook niet.


ikzelf heb geen idee of dat allemaal klopt, want ik heb dit uit de AppDB gepost.

Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/28, 13:00:26 »
Kijk hier eens onder "Windows alternatieven", "Software" en "Linux games": http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html ;)
Ook al die andere links raad ik je aan van eens te bekijken :)
« Laatst bewerkt op: 2016/01/29, 19:59:10 door asilnevs »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/28, 13:09:59 »
Als je Dreamweaver hebt, raad ik je aan dat onder wine te draaien (versie 8 werkt perfect). Ik vind het beter als de meeste website-bouwers in Linux (ik ken alleen Kompozer en Quanta Plus, en die vind ik maar niets :( )

Voor de rest: spellen zullen wel wat moeilijk gaan...

PS. Voor diegenen die het willen weten: op verzoek van de gebruikers is er nu een Wine-versie voor Vista uit. 't Schijnt dat je meer programma's kunt draaien onder Wine als onder Vista :P

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/28, 13:40:04 »
Citaat van: SeySayux
ik ken alleen Kompozer en Quanta Plus, en die vind ik maar niets :(
Kompozer vind ik heerlijk !
In tegenstelling tot Frontpage zijn alles files W3C compatible .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gebruikertje

  • Gast
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/28, 14:41:02 »
Ik heb nu ondertussen gegeten en heb die vriend opgebeld en hij zij dat hij nu nog geen tijd had en dat hij rond half 5 hier zou zijn :) hij zij ook dat voorlopig een dualboot het beste voor mij was . Voor websites bouwen gebruikte ik altijd frontpage maar hij geeft alleen in Internet Explorer de sites goed weer en dat merkte ik pas toen ik Firefox ging gebruiken. Alvast bedankt voor alle reacties en ik hoop dat alles gaat lukken met de hulp van dit forum en vrienden.

Gebruikertje

Quatroking

  • Gast
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/28, 15:32:30 »
dan is het dus beter dat je een alternatief van frontpage gebruikt, zodat je sites goed weergeven bij IE en Firefox, nietwaar?

Offline Double12

  • Lid
Is Ubuntu voor mij geschikt?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/28, 21:43:05 »
Citaat van: Quatroking
dan is het dus beter dat je een alternatief van frontpage gebruikt, zodat je sites goed weergeven bij IE en Firefox, nietwaar?
Het is het beste als hij helemaal aan de norm voldoet, want je hebt ook nog mensen die bijvoorbeeld Opera gebruiken. Hoewel IE en Firefox wel de belangrijkste spelers zijn.

Trouwens, om nog terug te komen op de vraag van dit topic:
voor muziek luisteren en vooral msn'en (instant messengen) heb je onder Linux nog veel meer programma's dan onder Windows, dus dan moet je juist Ubuntu hebben.