Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan ik Ubuntu 9.10 ook zonder cd installeren?  (gelezen 1238 keer)

Kan ik Ubuntu 9.10 ook zonder cd installeren?
« Gepost op: 2009/11/19, 19:36:24 »
SInds vandaag een splinter nieuwe pc, maar kwam er achter dat ik geen cd heb liggen van 9.10 maar alleen van 8.04.. wat zou ik het beste kunnen doen? en kan ik op 1 of andere manier ubuntu zonder cd installeren?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Drummies

  • Lid
Re: Kan ik Ubuntu 9.10 ook zonder cd installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/19, 19:54:52 »
even de iso downloaden en branden is zo gebeurd....kan me voorstellen dat je Karmic zo snel mogelijk op je nieuwe pc wilt installeren  =D
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Kan ik Ubuntu 9.10 ook zonder cd installeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/19, 20:25:49 »

CD ?? USB stick ??

Ik heb Ubuntu gewoon via een site gedownload (www.ubuntu.com) en hij werkte perfect (ondanks sommige dingen die nog verbeterd moeten worden en waardoor ik dus op dit forum wat vragen heb moeten stellen  :D )
Verder een heel fijn besturingssysteem...
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Kan ik Ubuntu 9.10 ook zonder cd installeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/19, 20:27:33 »

CD ?? USB stick ??

Ik heb Ubuntu gewoon via een site gedownload (www.ubuntu.com) en hij werkte perfect (ondanks sommige dingen die nog verbeterd moeten worden en waardoor ik dus op dit forum wat vragen heb moeten stellen  :D )
Verder een heel fijn besturingssysteem...
Ja, maar dan installeer je Ubuntu via Windows. Dan wordt Ubuntu óp je Windows-partitie geïnstalleerd in een soort image-bestand. Gevolg: je zit nog steeds aan Windows vast en het kan instabieler en trager zijn.

Re: Kan ik Ubuntu 9.10 ook zonder cd installeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/19, 20:32:18 »

Ooh, ik dacht toch wel dat ik voor de installatie kon kiezen welke delen van welke schijf er werden gebruikt voor Ubuntu?
Waarschijnlijk heb ik het dan fout ;)

Oh en Cumulus007... zou je even bij mijn Topic willen kijken genaamd: "Ubuntu 9.10 verwijderen?"

Alvast bedankt, en mijn excuus als ik verkeerde informatie gegeven heb!

Mvg
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB