Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Touch 15.04 is uit  (gelezen 1684 keer)

Offline Moob

  • Lid
Ubuntu Touch 15.04 is uit
« Gepost op: 2015/06/16, 18:06:35 »
Zojuist geupdate naar versie 15.04 build r23 Ben benieuwd wat ze verbeterd hebben, kon het zo even niet terug vinden :)

Re: Ubuntu Touch 15.04 is uit
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/17, 09:40:55 »
Helaas hier ook na de update vastlopers als ik gebeld wordt, telefoon gaat over en als ik wil opnemen  staat de telefoon soms helemaal vast.
Maar ook als ik van huis gaat en na een uurtje iemand moet bellen staat de telefoon helemaal vast en moet ik eerst een harde reset geven voordat ik de telefoon weer kan gebruiken.
Dit lijkt er op dat hij vast loopt als de Wifi van thuis niet meer bereikbaar is en de telefoon op zoek gaat naar een nieuwe verbinding.

De telefoon is nu als telefoon bijna niet meer bruikbaar, maar ook andere problemen zoals de slecht werkende bluetooth en overschakelen van WIFI naar 3G zijn niet opgelost.

Het vervelende is dat ze nu zijn overgeschakeld naar een nieuwe Ubuntu versie die onder de motorkap een heel nieuw systeem huisvest en natuurlijk ook weer de nodige problemen geeft.

« Laatst bewerkt op: 2015/06/17, 09:56:31 door Johan Velthuizen »

Re: Ubuntu Touch 15.04 is uit
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/17, 10:07:32 »
Ja hier ook de vastlopers voor de update maar ook na de update nog hetzelfde.
Ik lees op launchpad ook dezelfde problemen maar ook mensen die na de update de telefoon niet meer kunnen opstarten of hun hele besturingssysteem kwijt zijn.

Als met al lijkt deze update meer kapot te maken dan op te lossen. (jammer weer)

Re: Ubuntu Touch 15.04 is uit
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/17, 10:22:10 »
Dit is de reactie van het landings Team.

First of all, big thanks to all our users for the feedback on our
recently released OTA-4. We're keeping a lookout on all the reported
issue and trying to investigate all the severe ones. We tried to make as
many tests as possible, but with such a big switch from 14.09 to vivid,
there's simply no way to avoid all possible problems. We apologize for
any inconveniences.

That being said, we are considering making a hotfix release (OTA-4.5)
before OTA-5, similar to what we did last time. It's still under
discussion, but there are already a few things we would like to get
fixed ASAP. One of them is getting system-image up-to-date

Re: Ubuntu Touch 15.04 is uit
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/19, 08:50:28 »
Na een paar dagen testen met de nieuwe update moet ik helaas constateren dat er in plaats van verbetering een verslechtering heeft plaatsgevonden. :'(
Diverse apps die voorheen redelijk werkten lopen regelmatig vast.
Na het indrukken van de aan/uit button duurt het soms 20 seconden alvorens de telefoon reageert.
En wil je dan de inlogcode ingeven dan is er een zeer trage reactie op de ingetoetste nummers, de enige remedie is een harde reset.

Bovenstaand gebeurt alleen als de telefoon bijvoorbeeld een uurtje niet is gebruikt of als ik mij buitenshuis hebt begeven, zoals ik al eerder aan gaf lijkt het wel of het geheugen vol loopt tijdens het zoeken naar een 3G of WIFI verbinding.
Een ander vervelend probleem is dat de telefoon nu regelmatig zijn WIFI verbinding kwijt raakt.

Ik dacht eerst nog dat het aan mijn toestel lag maar in launchpad worden dezelfde klachten gemeld.