Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open IRC-meeting - Discussie-topic  (gelezen 84795 keer)

Offline siegi

  • Lid
Open IRC-meeting - Discussie-topic
« Gepost op: 2008/11/01, 01:29:01 »
We houden elke 10de van de maand een Open IRC-meeting.

Informatie over de meetings
De Ubuntu-NL gemeenschap wordt betrokken bij website- en forumaangelegenmheden door een maandelijkse IRC-vergadering. Daar kan de status van eerder genomen beslissingen opgevolgd worden, er kunnen vragen gesteld worden aan het team en er kunnen nieuwe ideeën gelanceerd worden. De vergadering vindt elke 10de van de maand plaats van 19.30 tot 20.30/21.00 uur (afhankelijk van de hoeveelheid agendapunten). Alle agendapunten moeten door iedereen vooraf op de wiki vastgelegd worden; enkel deze punten worden behandeld. U heeft hiervoor een gratis en volledig vrij wiki-account nodig. Elk punt moet ook een naam achter zich hebben en deze persoon moet aanwezig zijn op de vergadering. Deze persoon kan later ook aangesproken worden om zijn/haar punt (mee) te realiseren.
Meer informatie kunt u vinden op: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings


Aandachtspunten voor u
-Komt u later dan 19.30 op de IRC Meeting, begin dan niet direct te vragen welk punt er besproken wordt. Wacht rustig af, dan wordt vanzelf duidelijk welk punt er besproken wordt. Komt u later dan 19.30 op de IRC Meeting en een punt is al besproken, begin dan niet direct op het al besproken punt in te springen. Vraag rustig aan 1 van de teamleden of u op het einde van de meeting nog even mag inspringen op het al besproken punt.
-Voor sommige punten kan niet direct een besluit genomen worden. Het team bespreekt dit punt na de IRC Meeting verder en neemt later een besluit.
-De agenda en logs kunt u inzien op: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/#Vergaderingen


Hoe kom ik op de meeting?
Het is zeer gemakkelijk om op de meeting te komen. Ga met uw webbrowser naar http://chat.ubuntu-nl.org/. Om naar het kanaal van de meeting te gaan, typ op de invoerregel:
/join #ubuntu-nl-meetingNu bevindt u zich op het kanaal van de meeting en kunt u meelezen en meepraten/meevergaderen.

Voor gevorderden: Werken met een IRC-programma
Zie: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/WerkenMetIRC
Server: irc.freenode.net - poort 6667
Kanaal waarop de meetings plaatsvinden: #ubuntu-nl-meeting
« Laatst bewerkt op: 2010/09/29, 20:35:22 door Vistaus »

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/01, 07:32:44 »
In de tekst op .../Meetings wordt gesproken over ..elke derde zaterdag...
Neem aan dat dat een fout is, maar het is wel storend.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/01, 10:46:06 »
helaas kan ik dan niet, maar er zijn toch wel logs? ik kan ze namelijk even niet vinden...

Offline siegi

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/01, 11:00:00 »
Het is inderdaad een plan om ook de logs van de meetings online te zetten, dit punt zal overlegt worden.
Maar we houden een maandelijkse meeting dus een dag zul je wel kunnen zekers :)

Offline SWAT

  • Administrator
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/01, 11:41:25 »
misschien is dat ook meteen een puntje voor op de meeting? ;)

Offline Rulus

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/01, 18:36:32 »
Even voor de duidelijkheid: iedereen kan agendapunten toevoegen, je moet alleen eerst even een wiki account aanmaken en inloggen.

Offline chaos7

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/01, 18:58:45 »
als ik het goed begrijp kan je alleen meedoen als je een wiki account hebt.
en een wiki account heb je in principe alleen als je mee helpt met bv. vertalen.
nu ben ik redelijk nieuwsgierig aangelegd en dacht ik wil wel eens zo´n vergadering meemaken maar ik wil niet meehelpen met het verder uitbouwen en verbeteren van ubuntu.
waarom niet?
ik heb nu sinds een maand of wat ubuntu en vindt het fantastisch, heb ook ergens het idee dat ik bekeerd ben maar voor mij nu meehelpen in mijn ontdekkingstocht naar linux is nog echt een stap te ver.

mijn vraag is dan ook;
- mag je ook een wiki account hebben en mee kijken op de livechat zonder verplichtingen?

thanks
chaos7
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline siegi

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/01, 19:03:01 »
Een wiki account mag iedereen aanmaken. Dit is gewoon een bescherming dat niet iedereen zomaar alle pagina's kan aanpassen.

Om de vergadering te volgen heb je ook geen wiki account nodig enkel als je agenda punten wil toevoegen op de wikipagina.

Voor wie de vergadering volgende zaterdag wil volgen.
* Surf naar http://chat.ubuntu-nl.org/
* Vul een nickname in (liefst je forum nick of gewone irc nick zodat we weten wie je bent)
* Wacht even tot het chatvenster verschijnt en typ /join #ubuntu-nl-meeting

Deze stappen kan je misschien best even op het voorrand testen.

Voor de gevorderde ubuntu gebruikers open je favoriete irc-client (xchat, konversation, quassel) Verbind met server irc.freenode.net en neem deel aan het kanaal #ubuntu-nl-meeting

Offline chaos7

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/01, 19:05:33 »
duidelijk
thanks
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline siegi

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/04, 21:21:22 »
Ik zie dat er vanuit de community nog geen agenda punten zijn toegevoegd. (als dit zo blijft zal het een zeer korte vergadering worden) :(

Ik vraag me af, kan iedereen die een puntje wilde toevoegen ook eentje toevoegen.

Offline satshow

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/04, 21:34:04 »
Kan ik ook gewoon inloggen en eens kijken hoe alles in zijn werk gaat om er een beeld van te vormen. Op zich helpen wel ik altijd wel dat is het punt niet maar heb totaal geen kennis, dus dan houdt het al op.

Offline Rulus

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/04, 21:44:56 »
Natuurlijk, iedereen is welkom!

Offline satshow

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/04, 21:50:15 »
oke duidelijk zal er zijn als er niks tussenkomt.

Offline lordnoid

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/08, 17:03:43 »
Puntje toegevoegd, misschien een beetje muggenzifterig maar anders is jullie meeting ook zo snel voorbij he ;)
Zal er zelf trouwens niet zijn.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/08, 17:27:28 »
Citaat van: lordnoid
Puntje toegevoegd, misschien een beetje muggenzifterig maar anders is jullie meeting ook zo snel voorbij he ;)
Zal er zelf trouwens niet zijn.
Citaat van: wikipagina
Let op: staat er geen naam achter een onderwerp of is de desbetreffende persoon niet aanwezig, dan zal het punt overgeslagen worden en meegenomen worden in een volgende vergadering
Omdat het een algemeen puntje is en ook wel samenhangt met de puntjes van cumulus boven jouw punt kunnen we het wel bespreken denk ik :)

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/08, 18:39:53 »
zeer goed zo'n vergadering, ik zal (jammergenoeg) niet volgen of bijwonen ...
krijgen we hier (of ergens anders ) een opsomming van de beslissingen ??

misschien een puntje dat iemand kan toevoegen ,.. ik zie dat jullie bezig zijn met een ubuntu wike dat vind ik wel handig maar meestal als er problemen zijn heb ik geen internet dus is het niet mogelijk er een versie van te maken dat we kunnen downen ?

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/08, 19:26:30 »
Dit is de agenda voor deze vergadering, verhelstje:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081108#preview

De logs zijn uiteraard te vinden op het internet, ik zal even het adres voor je opzoeken.

Offline lordnoid

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/08, 22:20:45 »
Zo daar was ik weer :) Heb even de logs doorgelezen.
Mooi initiatief zo'n open IRC meeting. De punten zijn mooi behandeld en voor het meeste is een oplossing gekomen :)
Wel jammer dat punt 6 zomaar afgeblazen werd?! "De wiki beter structureren" klinkt leuk, maar men was het er nog niet echt over eens hoe dat nou precies moet gebeuren. Jammer dat op zo'n mooie kans om dat te bespreken zoiets gewoon wordt doorgeschoven naar een maand later. Mij lijkt het beter dat in de tussentijd gewoon in een discussie op het forum te bespreken :)
Ook jammer dat punten opgegeven door mensen die er niet zijn en anonieme mensen worden overgeslagen. Ik zie niet echt in wat voor meerwaarde dit heeft. Je kan de dingen toch gewoon nog steeds bespreken?
Maar verder ben ik enthousiast hoor.

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #18 Gepost op: 2008/11/08, 22:21:18 »
Citaat van: cumulus007
Dit is de agenda voor deze vergadering, verhelstje:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081108#preview

De logs zijn uiteraard te vinden op het internet, ik zal even het adres voor je opzoeken.
agenda had ik reeds gevonden  die logs zou wel eens leuk kunnen zijn om lezen ...
al is het om te zien hoe het er zo ongeveer aan toegaat en om eventueel in de toekomst zelf mee te doen ..

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/08, 22:27:08 »
Citaat van: verhelsttje
Citaat van: cumulus007
Dit is de agenda voor deze vergadering, verhelstje:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081108#preview

De logs zijn uiteraard te vinden op het internet, ik zal even het adres voor je opzoeken.
agenda had ik reeds gevonden  die logs zou wel eens leuk kunnen zijn om lezen ...
al is het om te zien hoe het er zo ongeveer aan toegaat en om eventueel in de toekomst zelf mee te doen ..
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081108/Logs
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline siegi

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #20 Gepost op: 2008/11/08, 22:32:25 »
De logs zijn toegevoegd aan de pagina.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081108

@lordnoid, In het documentatie topic kan je gewoon verder overleggen over de opmaak van de documentatie.

Offline siegi

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #21 Gepost op: 2008/11/11, 14:05:43 »
De pagina voor de volgende irc meeting op 13 december is ondertussen aangemaakt.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings

Offline nicolas

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #22 Gepost op: 2008/11/11, 14:53:49 »
En ik heb al een aantal puntjes toegevoegd ;-)
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #23 Gepost op: 2008/11/25, 18:15:57 »
En ik heb al een aantal puntjes toegevoegd ;-)

en je bent tot op heden de enige ... die meeting zal snel gedaan zijn denk ik ;)

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #24 Gepost op: 2008/11/26, 18:34:29 »
dat is ook weer waar ... irc ondersteund pidgin dat ook of niet ?
en zo niet wel programma moet ik gebruiken en wat zijn de instellingen