Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?  (gelezen 1972 keer)

Offline vangrails

  • Lid
Ik heb een twitteraccount en wil een geluidssignaal horen wanneer een belangrijk persoon mij (en een groot aantal anderen) een tweet stuurt.  Zodat ik niet de hele dag mijn beeldscherm in de gaten moet houden of hij mij een bericht heeft gestuurd.
Wie kan mij helpen?

Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/22, 18:06:24 »
Het zou handig zijn om te vertellen welk programma je hier voor gebruikt ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline vangrails

  • Lid
Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/22, 18:35:52 »
Ik log in https://twitter.com via Firefox. Is dat OK?

Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/22, 20:05:20 »
Dat kan niet via de web interface (behalve op Mac OSX), dat kan wel als je een client gebruikt.

Offline vangrails

  • Lid
Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/26, 08:33:33 »
Het is toch waar: ik log in via Firefox: https://twitter.com/x (x= belangrijke persoon).
Ik heb het ook - vergeefs - geprobeerd met Turpial.
Kan iemand mij svp raad geven?

Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/26, 10:21:39 »
Het is toch waar: ik log in via Firefox: https://twitter.com/x (x= belangrijke persoon).
Ik heb het ook - vergeefs - geprobeerd met Turpial.
Kan iemand mij svp raad geven?

Vistaus bedoelt denk ik dat de webinterface van Twitter geen geluidje geeft behalve onder OSX.

Offline atomos

  • Lid
Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/26, 10:33:10 »
  Choqok  heeft een mogelijkheid om een geluidje af te spelen..
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/26, 10:58:50 »
@erik: Dat bedoelde ik inderdaad.

@atomos: Elke client heeft die mogelijkheid. Maar Choqok zou ik niet aanraden in een niet-KDE-omgeving (het is wel een hele goede client, dat wel).

Offline vangrails

  • Lid
Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/26, 14:17:16 »
Wat ik nodig heb: een realtime cliënt die, zodra mijn belangeijke persoon mij een Twitter-tweet toestuurt, via een geluidssignaal laat weten dat er bericht voor mij is. Ik dien dan meteen te reageren. Dit is heel belangrijk voor mij. Begrijp niet dat het zo moeilijk is om dit uit te vogelen. Ik Google tot nu toe vergeefs. Ben ik de enige die niet de hele tijd naat het beeldscherm wil turen om te weten of er een Twitterbericht is?
Graag hulp.

Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/26, 15:33:25 »
Realtime Twitter-clients zijn er zat. Streamie (http://streamie.org) en desktopapps voor Ubuntu zoals Polly, Hotot en Choqok.

Je bent zeker niet de enige, ik gebruik ook een realtime updatende Twitter-client met geluidssignaal.

Offline vangrails

  • Lid
Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/26, 17:04:31 »
Dank je, Vistaus. Hier heb ik wat aan. Mag ik weten welke realtime cliënt je hebt? En is het mogelijk aan te geven hoe ik het geluidssignaal inschakelen kan?  Ik wil maar de berichten van één belangrijk iemand ontvangen. En voor de rest: NIETS. Is dat mogelijk?
Hoor het graag.

Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/26, 20:05:11 »
Van slechts 1 iemand kun je dat niet inschakelen. Het is een geluidje voor alle vermeldingen of helemaal niets.

Ik gebruik persoonlijk de laatste tijd Streamie steeds vaker omdat het mooi in de web browser is. Maar Polly is ook een hele fijne client en Hotot ook. Polly kun je downloaden op http://launchpad.net/polly (rechts staat een kopje Downloads) en Hotot via http://hotot.org/downloads#linux
En zoals ik al zei: Streamie is in de web browser dus die kun je gebruiken door naar http://streamie.org te gaan en dan op 'Sign in with Twitter' te klikken (je kunt na inloggen via het tandwiel-icoontje de taal op Nederlands zetten als je dat fijn vindt).

Offline vangrails

  • Lid
Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/01/27, 08:53:23 »
Zeer bedankt, Twistaus, voor jouw informatie. Hiermee moet het lukken!

Offline vangrails

  • Lid
Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/01/27, 08:56:21 »
Sorry, ik bedoel natuurlijk, Vistaus.

Offline Tom

  • Lid
Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #14 Gepost op: 2013/01/27, 11:04:06 »
Streamie !.

Deze applicatie zal in staat zijn om:

    Tweets te lezen uit je tijdlijn.
    Te bekijken wie je volgt en nieuwe personen te volgen.
    Je profiel te wijzigen.
    Tweets voor je te plaatsen.
    Je privéberichten te bereiken.


   

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #15 Gepost op: 2013/01/27, 11:05:03 »

Streamie !.

Deze applicatie zal in staat zijn om:

    Tweets te lezen uit je tijdlijn.
    Te bekijken wie je volgt en nieuwe personen te volgen.
    Je profiel te wijzigen.
    Tweets voor je te plaatsen.
    Je privéberichten te bereiken.


   



Dezelfde dingen die andere clients ook vragen. Je punt?

"Je profiel te wijzigen" --> als jij op het knopje drukt om je Twitter-profiel te wijzigen in Streamie dan wordt je profiel gewijzigd.
"Je priveberichten te bekijken" --> als jij op het envelop-icoontje drukt in Streamie dan zie je al je priveberichten. Net als iedere andere client en geloof mij maar dat ik er heel veel heb gebruikt over de verschillende platformen, allemaal vragen ze dezelfde permissies.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/27, 11:14:11 door Vistaus »

Offline vangrails

  • Lid
Re: hoe krijg ik een geluidssignaal bij het ontvangen van tweets?
« Reactie #16 Gepost op: 2013/02/10, 08:45:35 »
GEVONDEN! Geen van de hiervoren genoemde Twitter cliënts voldeden aan mijn wensen. Toen vond ik DestroyTwitter en dat was het. Met filter kan ik uitsluitend de tweets van Belangrijke Persoon ontvangen. En via de opdracht gksudo nautilus (in Terminal) vond ik in opt/share/assets/sounds de notification sounds die ik onder dezelfde naam heb vervangen door langer durende mp3 sounds, gevonden op de site Vuvuzela Ringtones. Ik word nu prachtig gewaarschuwd als mijn belangrijke persoon me iets laat weten!