Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu in jouw buurt!  (gelezen 4740 keer)

Ubuntu in jouw buurt!
« Gepost op: 2013/03/01, 15:53:20 »
Het idee is om een Ubuntu promotieactie op te zetten waarbij iedereen kan helpen om Ubuntu in zijn of haar buurt te promoten.

De actie werkt als volgt:
- Wie mee wil doen meldt zich aan op een speciale webpagina.
- Stichting Ondersteuning Ubuntu-NL stuurt alle deelnemers een pakketje met 50 voorbeprinte flyers, een installatie cd, en instructies.
- Op de flyers staat een introductie van Ubuntu, en het aanbod van de deelnemer om een Ubuntu demonstratie te geven, en zijn/haar contactgegevens.
- De deelnemer deponeert vervolgens de flyer bij 50 adressen in zijn of haar buurt.
- Mensen in de buurt die de flyer ontvangen en die graag een Ubuntu demonstratie willen nemen contact op met de deelnemer zoals vermeld op de flyer.
- De deelnemer maakt een afspraak om een Ubuntu demonstratie te komen geven.
- Iedere deelnemer krijgt een unieke code waarmee hij of zij op een speciale webpagina kan bijhouden hoeveel demonstraties en/of eventuele Ubuntu installaties zijn gedaan.
- Op de actiewebsite wordt op een kaart van Nederland precies bijgehouden hoe het succes van de actie verloopt door alle gegeven demonstraties en installaties op de kaart weer te geven.

Dit is een leuke en laagdrempelige manier om Ubuntu onder de aandacht van mensen te brengen, om kennis te maken met Ubuntu geïnteresseerden in je buurt, en het is leuk om als gemeenschap te zien hoe de actie verloopt. :)

Voor wie niet actief aan de actie wil meedoen, maar deze wel wil ondersteunen zullen we wellicht een fonds opzetten om de kosten van de actie te dekken. De kosten van een actiepakketje (flyers, cd, verzendkosten) zijn ongeveer een euro of drie/vier per deelnemer.

Ideeën zijn welkom!

Het voorstel voor de actie staat inmiddels op de agenda van Stichting Ondersteuning Ubuntu-NL.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/01, 16:46:20 door Thomas de Graaff »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/01, 17:56:24 »
Het onderstaande heb ik verzonden aan de lokale pers en aan de lokale en regionale omroep.
Misschien een idee voor de rest van Nederland?
-----------
Een hoop mensen gebruiken op hun computer Windows-XP, waarvan de eerste versie in 2002 is uitgekomen.
Op 8 april 2014 stopt de ondersteuning en wanneer de computer een internet verbinding heeft, is het vanaf die datum nog gevaarlijker, i.v.m. virussen die zich nestelen in het besturingssysteem.
De computer, waar Windows-XP op werkt is meestal niet geschikt voor een nieuwere Windows versie dus valt er een gat.
Mijn advies is, om een ander besturingssysteem op deze computers te zetten, wanneer dit mogelijk is.
Een gratis besturingssysteem, zoals Xubuntu, lijkt erg veel op Windows, zodat het gebruik hiervan niet echt erg moeilijk is.
Windows programma's werken dan niet, maar voor bijna alle programma's is wel een gratis alternatief, dat heel simpel en veilig te installeren en te gebruiken is.
Zeker wanneer de computer alleen gebruikt wordt, om te internetten en post te versturen, voldoet dit systeem prima, maar ook wanneer er meer nodig is, zoals een tekstverwerker, een spreadsheet, of een database, werkt dit uitstekend.
Xubuntu gebruikt het Ubuntu systeem (de meest gebruikte Linux versie) onder de motorkap en daar bovenop het gebruikers-vriendelijk desktop systeem XFCE.
Dit zegt U waarschijnlijk niet veel, maar om een en ander te verduidelijken, wanneer Uw computer minimaal een 1GHz processor heeft en minimaal 512Mb geheugen, dan is de kans dat het goed werkt op Uw computer 99%.
Nu zal e.e.a. mogelijk als “te technisch” op U overkomen, vandaar dat ik het volgende wil aanbieden:
1. Bij U thuis (mits binnen de gemeente Tholen, anders mogelijk bij mij thuis), laat ik op een laptop zien, wat Xubuntu is.
2. Met een live CD (of USB-stick) laat ik zien, hoe het er op Uw computer uitziet, er wordt dan niets op uw computer geïnstalleerd, maar U ziet wel gelijk, of Xubuntu goed werkt op Uw computer.
3. Wanneer U dit wilt, dan kan ik het installeren op Uw computer, eventueel naast Windows, zodat U bij het opstarten van de computer de mogelijkheid heeft, om te kiezen of U Windows, of Xubuntu wilt gebruiken.
4. De CD waar Xubuntu op staat mag U hebben.
5. Bij problemen mag U contact met mij opnemen, maar er is ook een zeer actieve gebruikers-groep in Nederland, met een forum, waar U in de meeste gevallen heel snel geholpen zult worden, ik weet ook niet alles.
6. Dit alles geheel gratis voor de thuisgebruiker, is het voor een bedrijf, instelling, vereniging, of iets dergelijks, dan is er over te praten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/01, 18:01:42 »
@ Ron, dat is ook een mooi initiatief. Mijn ervaring is alleen wel dat lokale media zelden interesse hebben in Ubuntu gerelateerde zaken. Zo wordt er bijvoorbeeld zelden melding gemaakt van een Ubuntu Releaseparty als we media daarover aanschrijven...

Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/01, 20:22:11 »
Mijn ervaring is dat de media wel een kleine interesse heeft voor Ubuntu maar niet voor afgeleiden zoals Xubuntu...

Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/11, 15:33:15 »
Mijn ervaring is dat de media wel een kleine interesse heeft voor Ubuntu maar niet voor afgeleiden zoals Xubuntu...

Puur omwille van de hardware is Xubuntu een ideale keuze. Bij de bedrijven slaat het toch al in als een bom; en meteen een nieuwe bron voor ons bedrijf dat de know-how kan aanbieden om van XP over te stappen naar, niet Ubuntu, Xubuntu.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/11, 20:04:54 »
Mijn ervaring is dat de media wel een kleine interesse heeft voor Ubuntu maar niet voor afgeleiden zoals Xubuntu...

Puur omwille van de hardware is Xubuntu een ideale keuze. Bij de bedrijven slaat het toch al in als een bom; en meteen een nieuwe bron voor ons bedrijf dat de know-how kan aanbieden om van XP over te stappen naar, niet Ubuntu, Xubuntu.

Klopt, dat ben ik met je eens. Maarja, de media mag zelf bepalen waar ze interesse voor hebben hè ;)

Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/10, 13:29:35 »
En inmiddels wordt XP nog maar een jaar ondersteund terwijl in NL nog 2,7 miljoen mensen gebruik maken van XP. Daar kunnen wij wat aan doen, mede-Ubuntu-NL'ers!
http://www.nujij.nl/tech-gadgets/2-7-miljoen-nederlanders-gebruiken-nog-windows-xp.22519473.lynkx

Offline Ramon

  • Lid
    • De Blog van Ramon.C
Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #7 Gepost op: 2013/05/13, 01:49:40 »
Hallo beste leden,

Ik wil graag meehelpen met het verspreiden van Ubuntu in mijn omgeving. Wil alleen niet registreren op een site waarbij ik mijn Adres moet afstaan die niet is beveiligd  :rolleyes:
PC: Ubuntu 12.04.3 LTS GNOME3 x64
Netbook: Ubuntu Mate 12.04.V1 LTS NL x32

Offline atex

  • Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/28, 20:27:53 »
Is wat stil rond dit onderwerp echter is het wel zo dat de flyeractie een succes is, er zijn een flink aantal zendingen het land in gegaan en wij als Stichting SoftwareConsulent.nl merken dat dan gelijk in de regio waar de flyers worden verspreid gelijk een opleving is van het bestellen van Ubuntu cd's en/of USB sticks, dus bestel alsnog de flyers en zorg ervoor dat Ubuntu op de kaart komt te staan!
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel

Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/01, 16:03:56 »
Hoi,

Op welke webpagina kan ik me aanmelden?

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #10 Gepost op: 2013/12/01, 18:03:42 »
Dit vond ik na wat zoeken:
http://sounl.org/?q=node/141
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu