Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstartprobleempje Ubuntu 10.10  (gelezen 695 keer)

opstartprobleempje Ubuntu 10.10
« Gepost op: 2010/10/29, 16:21:14 »
Ik heb een schone installatie gedaan van Ubuntu 10.10. Het probleem is alleen dat als ik inlog ik alleen een paars scherm krijg en geen menubalken enz. ik kan dus helemaal niets. Als ik de pc opnieuw opstart en voordat ik inlog de taal op Engels zet hij het wel doet. Als ik wederom opstart en opstart in Nederlands dan dan krijg ik weer alleen het paarse scherm. De installatie van de Nederlandse taal is wel goed gegaan, want ook als ik in Engels inlog krijg ik de menubalk in het Nederlands, behalve de dag. Is hier een oplossing voor om gewoon in Nederlands in te loggen zodat deze het wel doet?

Re: opstartprobleempje Ubuntu 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/01, 13:06:37 »
Als ik dit zo lees vraag ik mij toch af of de installatie van de taal pakketten wel goed is gegaan.
Misschien is de oplossing om in het Engels op te starten en de beide taalpakketten nogmaals volledig te installeren.
Hierna een herstart, weer in het Engels en daarna een andere voorkeurtaal te kiezen/activeren.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5