Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Moet ieder steunpunt via mail te bereiken zijn?

Ja, mailen via een forumaccount
2 (10.5%)
Ja, het mailadres van het steunpunt wordt openbaar
4 (21.1%)
Ja, zoals de oude kaart dat deed
6 (31.6%)
Nee, laat steunpunten dit zelf beslissen
7 (36.8%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 2014/05/02, 20:24:57

Auteur Topic: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna  (gelezen 19316 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Gepost op: 2014/04/18, 03:20:33 »
Het heeft even geduurd maar nu is de beta van de nieuwe steunpuntenkaart beschikbaar.
Met veel dank aan Erik1984 voor zijn html- en javascript-werk. Zonder zijn kunsten was het niet gelukt :)

De kaart is momenteel hier te bewonderen (en hopelijk ook al goed te gebruiken): http://kaart.ubuntu-nl.org/beta/
Als alles blijkt te werken zoals het hoort zal hij binnenkort de oude kaart vervangen en te bereiken zijn op http://kaart.ubuntu-nl.org/
Wanneer het zover is krijgen jullie er een bericht van.

Hoe werkt het:
Zoek je hulp, dan kan je op de kaart een steunpunt in je omgeving opzoeken en hem of haar via het forum een privébericht (PM) sturen. Hiervoor moet je een account hebben op het forum en ingelogd zijn.

Wil je zelf steunpunt zijn, dan kan je in je forumprofiel je locatie opgeven en aangeven dat je steunpunt wil zijn.
Het is handig om in je voorkeuren ook aan te geven dat andere leden je mogen mailen. Dit is met de huidige kaart nog niet mogelijk, maar dit moet in de toekomst ook een mogelijkheid worden. Je mailadres zal niet openbaar worden, de mails worden via het forum gestuurd.

Wil je geen steunpunt meer zijn en wil je niet dat andere leden kunnen zien waar je ongeveer woont, verander dan je profiel. Je kan in je profiel op de marker op de kaart klikken om hem te verwijderen.

Wat zaken om verder rekening mee te houden:
  • De kaart update ieder kwartier om de belasting op de server binnen de perken te houden. Een wijziging in je profiel zal dus niet op datzelfde moment doorgevoerd worden op de kaart.
  • Binnenkort worden leden die steunpunt zijn en al lange tijd niet meer op het forum geweest zijn aangepast zodat ze geen steunpunt meer zijn.


De code is voor programmeurs al te vinden via de developer tools in je browser, maar zodra ik uitgezocht heb hoe dit werkt zal er ook een project op Launchpad komen.

Laat in dit topic even weten hoe het werkt!



Update 21 april 2014: Steunpunten die langer dan 6 maanden niet zijn ingelogd op het forum worden nu regelmatig "opgeruimd". Het forumaccount blijft bestaan maar ze zijn alleen geen steunpunt meer. Hierover hebben de betreffende leden een mail gehad.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/21, 20:23:27 door Johan van Dijk »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/18, 08:34:56 »
Het werkt duidelijk anders dan de oude kaart, maar dit is wel mooi!
Volgens mij voorziet deze opzet in een behoefte.
Het enige dat ik persoonlijk jammer vind is, dat je de kaart niet kunt schuiven.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/18, 09:21:16 »
Ja, ziet er goed uit. En ook mooi dat Openstreetmap gebruikt wordt ipv Google Maps: past mooi bij de open source-filosofie.

@Ron. Je kunt gewoon klikken en slepen (tenminste bij mij, in Chrome).

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/18, 10:00:33 »
Wat ik ook jammer vind is dit:
Citaat
Zoek je hulp, dan kan je op de kaart een steunpunt in je omgeving opzoeken en hem of haar via het forum een privébericht (PM) sturen. Hiervoor moet je een account hebben op het forum en ingelogd zijn.

Als mensen dus op zoek zijn naar een steunpunt in hun omgeving, dan MOETEN ze lid worden van dit forum. Ik vind dat een hele grote drempel en kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die dat niet willen.
Mee eens. Het aanmaken van een account is voor zeer veel mensen een (te) hoge drempel waardoor vervolgens deze mensen niet geholpen kunnen worden. Waarom is dat veranderd?

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/18, 11:44:27 »
Je kunt ook gewoon inloggen met je OpenID. Je Google-profiel (bijv.) dient als inlogurl en dat hebben toch veel mensen :)

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/18, 11:50:16 »
Ik zou zeggen: Johan bedankt voor het aanleveren van de data en natuurlijk dank aan alle steunpunten waarmee de kaart gevuld kon worden ;) Overigens zijn de JavaScript-kunsten vooral van Leaflet, geweldig pakketje: http://leafletjs.com/

Voor het mailen zou het misschien een optie zijn om op het forum mensen de mogelijkheid (standaard uitgeschakeld) te geven hun mailadres openbaar te maken? Eventueel een apart veld 'publiek mailadres' dat standaard leeg is bij iedereen (dit kan dan ook een ander adres zijn dan je registratie-adres). Ik heb geen idee hoe dit in de forumsoftware gaat maar dan zou het vrij simpel zijn voor steunpunten die dat willen om een publiek adres aan te geven. In GeoJSON zou je dan een attribuut 'publicmail' kunnen hebben ofzo waarmee we op de kaart bij steunpunten hun publieke mailadres kunnen neerzetten in de popup.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/18, 12:13:38 »
Voor het mailen zou het misschien een optie zijn om op het forum mensen de mogelijkheid (standaard uitgeschakeld) te geven hun mailadres openbaar te maken? Eventueel een apart veld 'publiek mailadres' dat standaard leeg is bij iedereen (dit kan dan ook een ander adres zijn dan je registratie-adres).
Dit lijkt me een prima plan want daarmee maken we het wel zeeeeeer toegankelijk >>> zelfs beter dat de voorgaande situatie waar er een PB gestuurd werd; weliswaar 'anoniem', zonder dat een account nodig is. Zelf heb ik geen enkel probleem om mijn mailadres  te openbaren, dus ik ben voorrrrrr.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #7 Gepost op: 2014/04/18, 13:10:38 »
Steunpunten die nu op de kart staan en maar weinig inloggen hier op het forum, zien dan ook de eventuele verzoeken van mensen niet.
Van iedere PB krijg ik netjes een mail. Ik hoef dus nooit actief mijn PB's te bekijken. Dit lijkt me dan ook niet een/het probleem (dat account aanmaken door de aanvrager is dus wel een probleem).

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #8 Gepost op: 2014/04/18, 14:33:36 »
Als mensen geen steunpunt meer willen zijn (wat uiteraard prima kan) dan is het wel netjes als ze dat ook even op het forum aangeven. Natuurlijk kan het zijn dat ze zich ook niet meer met het forum bezighouden, maar één keertje inloggen op het forum om jezelf af te melden als steunpunt zou toch niet te veel moeite moeten zijn.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #9 Gepost op: 2014/04/18, 15:50:47 »
Ik zelf heb 3 mensen uit de lijst een pb gestuurd omdat ik nog wat info nodig had......geen reactie. Dus het is niet zo dat iedereen dus hun pb leest.
Er vanuit gaande dat iedereen die een PB krijgt, ook een mail ontvangt, kan er nog meer aan de hand zijn:
- mail wordt wel ontvangen maar wordt niet beantwoord (niet netjes natuurlijk, maar het gebeurt)
- mailadres klopt niet meer >>> mail wordt niet ontvangen

Als mensen geen steunpunt meer willen zijn (wat uiteraard prima kan) dan is het wel netjes als ze dat ook even op het forum aangeven. Natuurlijk kan het zijn dat ze zich ook niet meer met het forum bezighouden, maar één keertje inloggen op het forum om jezelf af te melden als steunpunt zou toch niet te veel moeite moeten zijn.
Dat denk ik ook. Het lijkt me allemaal niet zo'n heel groot probleem.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #10 Gepost op: 2014/04/18, 19:32:26 »
Er zijn een aantal redenen waarom we nu alleen PM via het forum gebruiken:
  • Veel steunpunten hebben in hun profiel aangegeven dat ze niet door andere forumleden gemaild mogen worden. Die keuze respecteer ik. Dus we gaan ook niet via een "omweg" via de kaart mensen zomaar mailen. In ieder geval niet zonder hier eerst even over gediscussieerd te hebben. Vindt de overgrote meerderheid dit geen probleem, dan gaan we de instellingen voor iedereen die steunpunt is aanpassen.
  • Stel dat we toch de mogelijkheid aanzetten om steunpunten te mailen, dan zal dat waarschijnlijk alsnog via het forum lopen. De redenen zijn spam en andere vormen van misbruik. We kunnen het wiel wel opnieuw uit gaan vinden, maar het is veel werk om iets te maken dat:
  • Controleert of het opgegeven adres wel is van degene die de mail wil sturen. (anders kan het steunpunt niet antwoorden)
  • Bekende spammers, gebande leden en andere onverlaten blokkeert.
  • Voorkomt dat iemand in korte tijd alle steunpunten honderd keer mailt.


Tenzij iemand wil helpen met het bouwen van een script dat bovenstaande kan blijft het noodzakelijk om een account op het forum te hebben.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/18, 20:07:12 door Johan van Dijk »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #11 Gepost op: 2014/04/18, 20:00:28 »
Er zijn een aantal redenen waarom we nu alleen PM via het forum gebruiken:
  • Veel steunpunten hebben in hun profiel aangegen dat ze niet door andere forumleden gemaild mogen worden. Die keuze respecteer ik. Dus we gaan ook niet via een "omweg" via de kaart mensen zomaar mailen. In ieder geval niet zonder hier eerst even over gediscussieerd te hebben. Vindt de overgrote meerderheid dit geen probleem, dan gaan we de instellingen voor iedereen die steunpunt is aanpassen.
Hier zou een poll op z'n plaats zijn denk ik.

Citaat
  • Stel dat we toch de mogelijkheid aanzetten om steunpunten te mailen, dan zal dat waarschijnlijk alsnog via het forum lopen. De redenen zijn spam en andere vormen van misbruik. We kunnen het wiel wel opnieuw uit gaan vinden, maar het is veel werk om iets te maken dat:
  • Controleert of het opgegeven adres wel is van degene die de mail wil sturen. (anders kan het steunpunt niet antwoorden)
  • Bekende spammers, gebande leden en andere onverlaten blokkeert.
  • Voorkomt dat iemand in korte tijd alle steunpunten honderd keer mailt.
Dat blijft de persoonlijke keuze van het steunpunt. Als deze de mogelijkheid van spam en ander misbruik accepteert dan is dat zijn/haar eigen keuze.
(alhoewel ik dat sterk overdreven vind: mijn mailadres is overal te vinden op het internet maar ik wordt echt niet bedolven onder de spam.....)

Citaat
Tenzij iemand wil helpen met het bouwen van een script dat bovenstaande kan blijft het noodzakelijk om een account op het forum te hebben.
Hier gaan wat mij betreft dingen door elkaar lopen.

In eerste instantie ging het er om dat de hulpvrager het steunpunt alleen kan bereiken als deze een account op het forum heeft. Dat was eerst niet zo en dat zal een aanzienlijke drempel opwerpen.

Nav dat 'probleem' werd er de suggestie gedaan om dat rechtstreeks via de mail te doen. Aangezien dat wat meer voeten in de aarde heeft zal dat niet zo 123 aangepast zijn. Maar dat het steunpunt altijd een account nodig heeft staat voor mij buiten kijf. Dat de hulpaanvrager een account moet hebben is wat mij betreft zeer onwenselijk.

De primaire discussie is: waarom is dat veranderd (dat de hulpvrager een account moet hebben)?

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #12 Gepost op: 2014/04/18, 20:10:50 »
Als mensen geen steunpunt meer willen zijn (wat uiteraard prima kan) dan is het wel netjes als ze dat ook even op het forum aangeven.

Als mensen met de bus reizen, dan zou het ook fijn zijn als ze gewoon betalen. Maar net als met forummen is helaas niet iedereen zo netjes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #13 Gepost op: 2014/04/18, 20:20:09 »
Prima, het polletje komt er aan :)
Edit: hij staat er.

Citaat van: markba
Hier gaan wat mij betreft dingen door elkaar lopen.

In eerste instantie ging het er om dat de hulpvrager het steunpunt alleen kan bereiken als deze een account op het forum heeft. Dat was eerst niet zo en dat zal een aanzienlijke drempel opwerpen.

Nav dat 'probleem' werd er de suggestie gedaan om dat rechtstreeks via de mail te doen. Aangezien dat wat meer voeten in de aarde heeft zal dat niet zo 123 aangepast zijn. Maar dat het steunpunt altijd een account nodig heeft staat voor mij buiten kijf. Dat de hulpaanvrager een account moet hebben is wat mij betreft zeer onwenselijk.

De primaire discussie is: waarom is dat veranderd (dat de hulpvrager een account moet hebben)?
De reden is dat de oude kaart totaal geen controle doet. Iemand kan dus een script schrijven en honderden berichten sturen naar één of alle steunpunten met als afzender trol@onzinadres.nl en daar kunnen we niets aan controleren en we kunnen het ook niet uitzetten behalve dan door de hele mailmogelijkheid uit te zetten.
Dat er nog geen misbruik van gemaakt is wil nog niet zeggen dat dat ook niet zal gebeuren. Daarom lijkt het mij verstandig om het in een nieuwe versie te voorkomen.

Verder is het bad practice om een hele lijst van werkende mailadressen openbaar op het internet te plaatsen. Google komt langs de kaart samen met honderden scriptkiddies. De lijst met mailadressen zal dus vrij snel gebruikt worden voor het doen van "fijne aanbiedingen". Ik zie het dus niet zitten om het mailadres van steunpunten direct en openbaar in de kaart te verwerken.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/18, 20:25:22 door Johan van Dijk »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #14 Gepost op: 2014/04/18, 20:32:51 »
De reden is dat de oude kaart totaal geen controle doet. Iemand kan dus een script schrijven en honderden berichten sturen naar één of alle steunpunten met als afzender trol@onzinadres.nl en daar kunnen we niets aan controleren en we kunnen het ook niet uitzetten behalve dan door de hele mailmogelijkheid uit te zetten.
Volgens mij (correct me if I'm wrong) reageer je hier op de suggestie dat aanvragers rechtstreeks kunnen gaan mailen met het steunpunt. Maar dat was niet de vraag (iig niet mijn vraag): waarom moet de aanvrager nu ineens een account hebben (terwijl dat voorheen niet nodig was)?

Citaat
Dat er nog geen misbruik van gemaakt is wil nog niet zeggen dat dat ook niet zal gebeuren. Daarom lijkt het mij verstandig om het in een nieuwe versie te voorkomen.
Het is nog nooit voorgekomen maar toch maar alvast maatregelen nemen? En daarbij de balans tussen bruikbaarheid, beveiliging en toegankelijkheid ernstig verstoren? Laten dan die discussie eerst aangaan (ev. via de poll).

Over die poll:

  • Ja, mailen via een forumaccount: betekent dit dat de aanvrager zelf een account moet hebben? En dat er via een PB wordt gecommuniceerd? Eigenlijk het voorstel zoals dat er nu ligt in de beta
  • Ja, zoals de oude kaart dat deed. Eigenlijk is dit geen mailen omdat de aanvrager zelf de de mail niet verstuurd.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/18, 20:37:42 door markba »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #15 Gepost op: 2014/04/18, 20:39:59 »
Volgens mij (correct me if I'm wrong) reageer je hier op de suggestie dat aanvragers rechtstreeks kunnen gaan mailen met het steunpunt. Maar dat was niet de vraag (iig niet mijn vraag): waarom moet de aanvrager nu ineens een account hebben (terwijl dat voorheen niet nodig was)?
De oude kaart werkt met een script dat als enige invoer het forumid van een lid, het afzendadres van de hulpvrager en het te versturen bericht nodig heeft. Stuur je dat naar het script dan stuurt de server een mailtje. Heel veel fantasie is er niet voor nodig om dat te misbruiken. Of dit daadwerkelijk gaat gebeuren kan ik natuurlijk niet voorspellen, maar ik voel me niet zo prettig bij die gedachte.

Citaat
Het is nog nooit voorgekomen maar toch maar alvast maatregelen nemen? En daarbij de balans tussen bruikbaarheid, beveiliging en toegankelijkheid ernstig verstoren? Laten dan die discussie eerst aangaan (ev. via de poll).
Ik heb in eerste instantie gekozen voor de meeste veiligheid en privacy van de leden. Als het duidelijk is dat die wat anders willen dan wordt dat natuurlijk aangepast.

Offline PKing

  • Lid
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #16 Gepost op: 2014/04/18, 20:47:03 »
Aangezien ik er aan zit te denken om misschien t.z.t. steunpunt te worden (installeren lukt al :angel:)......
Stel dat wanneer je op een naam op de kaart klikt je alleen een formulier krijgt, waarbij de vragende partij wat dingen in moet vullen en daarbij ook zijn mailadres.
En dat de vragende partij dan alleen op send kan drukken, en geen mailadres te zien krijgt?
Het is dan aan de ontvanger om te reageren, of is dat te moeilijk?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #17 Gepost op: 2014/04/18, 20:47:47 »
Over die poll:

  • Ja, mailen via een forumaccount: betekent dit dat de aanvrager zelf een account moet hebben? En dat er via een PB wordt gecommuniceerd? Eigenlijk het voorstel zoals dat er nu ligt in de beta
  • Ja, zoals de oude kaart dat deed. Eigenlijk is dit geen mailen omdat de aanvrager zelf de de mail niet verstuurd.

1: Ja dat klopt, al kunnen we dan ook de optie aanzetten dat er een mail ipv PB verstuurd wordt via het forum.
2: De aanvrager geeft zijn mailadres op en het bericht dat gestuurd moet worden, de server stuurt dat dan per mail. Het mailadres van het steunpunt blijft dan privé tot hij/zij een antwoord terug stuurt.

Één van de zorgenpunten is dat wanneer we het niet via het forum doen, de hulpvrager allerlei mails kan sturen vanaf een niet bestaand mailadres of het adres van iemand anders. Zo kan billgates@microsoft.com 1000 hulpvragen sturen aan willekeurige steunpunten. En dat willen we natuurlijk voorkomen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #18 Gepost op: 2014/04/18, 20:56:38 »
Ik vond het oude systeem in principe goed, maar het zou dan wel een goed idee zijn er een muur voor te werpen in de zin van, om maar wat te noemen, een captcha. Zo voorkom je scripts die gaan spammen en doen, maar houd je de drempel zo laag mogelijk. Of zie ik nu wat over het hoofd?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #19 Gepost op: 2014/04/18, 21:07:51 »
Captcha's zijn tegenwoordig geen groot probleem meer voor slimme spambots. Ook al zijn ze voor een normaal mens amper meer op te lossen.

Edit: het forum zelf krijgt enkele honderden valse pogingen om te registreren per dag. De zoekfunctie wordt ook enkele tientallen keren per dag aangezien voor een commentaarveld waar dus rotzooi in gedumpt wordt. Andere manieren om een bericht te melden of contact op te nemen precies hetzelfde. Dat is de reden dat ik wat voorzichtig ben om het zo makkelijk mogelijk te maken...
« Laatst bewerkt op: 2014/04/18, 21:22:06 door Johan van Dijk »

Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #20 Gepost op: 2014/04/19, 10:58:13 »
De nieuwe kaart ziet er mooi uit; goed werk!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #21 Gepost op: 2014/04/19, 21:06:02 »
De nieuwe kaart ziet er goed uit!
Als mensen dus op zoek zijn naar een steunpunt in hun omgeving, dan MOETEN ze lid worden van dit forum.
Ja, het is een service die via ubuntu-nl (lees: dit forum) wordt aangeboden.
  • Veel steunpunten hebben in hun profiel aangegeven dat ze niet door andere forumleden gemaild mogen worden. Die keuze respecteer ik.
Dat is geen keuze, dat moet worden gerespecteerd. Een poll hierover is nutteloos.
Dat blijft de persoonlijke keuze van het steunpunt. Als deze de mogelijkheid van spam en ander misbruik accepteert dan is dat zijn/haar eigen keuze.
Eens. Steunpunten die ook contact zoeken buiten ubuntu-nl (lees: het forum, de kaart) om kunnen/moeten dit zelf organiseren. Bijvoorbeeld: http://steunpunt-almere.nl/contact/ of http://www.devrijepc.nl/contact
Als steunpunten wensen dat kaart.ubuntu-nl.org het emailadres openbaar maakt kan dit een aparte opt-in worden? Een functionaliteit die nu (helaas) niet aanwezig is.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #22 Gepost op: 2014/04/19, 21:33:49 »
Ik zou er een opt-in van kunnen maken. Dan kan je in je profiel aangeven of je mailadres openbaar gemaakt mag worden op de steunpuntenkaart. Dit zou via een extra profielveld kunnen wat relatief makkelijk te maken is.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #23 Gepost op: 2014/04/19, 22:13:52 »
Dit zou via een extra profielveld kunnen
Ook zonder een extra profielveld is deze versie al beter. Blijft er (zoals altijd) wat te wensen over.... ^-^
« Laatst bewerkt op: 2014/04/19, 23:43:13 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: De nieuwe steunpuntenkaart is er bijna
« Reactie #24 Gepost op: 2014/04/21, 20:24:55 »
Ik heb de startpost geüpdate met informatie over het opruimen van steunpunten die al lange tijd niet op het forum zijn geweest.